Telecom News - טאבלט מדוכן WeMakelt בנתב"ג לגלישה בחו"ל - האם זה פתרון כדאי?

טאבלט מדוכן WeMakelt בנתב"ג לגלישה בחו"ל - האם זה פתרון כדאי?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> טאבלט מדוכן WeMakelt בנתב"ג לגלישה בחו"ל - האם זה פתרון כדאי?
טאבלט מדוכן  WeMakeltבנתב"ג לגלישה בחו"ל - האם זה פתרון כדאי?
מאת: מיכאל פנחס, 26.2.15, 09:20מיכאל פנחס
 
חברת WeMakeIt הישראלית הציבה דוכן בנתב"ג בו היא מספקת ליוצאים לחו"ל אייפד מיני עם סים המותאם לחו"ל לחבילות גלישה (Data) לפי מספר הימים שנמצאים בחו"ל. האם זה פתרון מתאים לאנשי עסקים ועובדים היוצאים לחו"ל? והאם יש חלופות?
 
ליוצאים לחו"ל ונדרשים לעבוד בחו"ל מרשתות ניידות, יש פתרונות עסקיים חדשים. אחד מהחידושים הוא דוכן של חברת ,WeMakeIt שהוצב בנתב"ג ומספק השכרה של אייפד מיני ליוצאים לחו"ל עם חבילה הנקראת Travelmate, לרוב ארצות העולם במחיר השכרה יומי של 75 ₪ ליום תמורת חבילה של 1 ג'יגה Data ברשתות 3G ברחבי העולם או 100 ₪ ליום לחבילת 2 ג'יגה Data ברשתות 3G בעולם.
 
ניתן לעבור בין מדינות בעולם (החבילה מוגבלת למעבר של עד 5 מדינות בנסיעה אחת). זאת, בלי להחליף את הסים, כי זה סים בינלאומי, שיש לו ספקי תקשורת בלמעלה מ-70 מדינות בעולם. תקופת ההשכרה מחושבת מיום לקיחת המכשיר ועד יום החזרתו. ניתן להוסיף ביטוח על המכשיר בגובה 5 ₪ ליום. חבילת מינימום היא 7 ימי השכרה.
 
את השירות הזה ניתן לשכור בנתב"ג (ולהחזיר את המכשיר בנתב"ג כאשר חוזרים מחו"ל), או לשכור את המכשיר באינטרנט ולשלם 50 ₪ כולל מע"מ לכל כיוון, על שליח, שיביא את המכשיר הביתה או למקום העבודה וייקח אותו בחזרה בסיום השימוש.
 
היות ו-1 ג'יגה מספיק לרוב השירותים העסקיים (למעט למי שזקוק לקבצים רבים, שימוש רב ב-Waze לניווט וליישומי מולטימדיה), אזי נסיעה של 7 ימים בחו"ל תעלה לשוכר 525 ₪. אולם, בארה"ב ניתן לקחת רק את החבילה של 2 ג'יגה, כך ש-7 ימים בארה"ב יעלו לשוכר 700 ₪.
 
הטאבלט של אפל מגיע עם מספר לא קטן של אפליקציות, כולל אפליקציות ניווט המותקנות עליו מראש. כמובן, שאפשר לטעון עליו את האפליקציות העסקיות, שהמשתמש רגיל להשתמש בהן במקום עבודתו ובביתו. הטאבלט מספק קישור ב-WiFi לעד 5 מכשירים נוספים בו זמנית, שנמצאים סביבו. כך, שאפשר לחבר גם את הסמארטפון והלפטופ (אם לוקחים אותם באותה נסיעה לחו"ל) אל האייפד מיני הזה.
 
אפשר להשתמש בפתרון הזה לטלפוניה עסקית אם משתמשים בפתרון הנייד של בזק למרכזיות (Bphone), או בפתרונות מתחרים מספקי המרכזיות ושירותי מרכזיות IP הקיימים בשוק. גם ספקי שירותי תקשורת בענן מספקים היום שירותי קישור סלולריים באמצעות אפליקציות המותאמות גם לאייפד וגם למכשירים הקיימים סביבו והמחוברים דרכו.
 
האם הפתרון הזה מתאים לאנשי עסקים ולעובדים היוצאים לחו"ל?
כנראה שלא. הסיבות המרכזיות:
1. המחיר אינו אטרקטיבי מול החלופות (יפורט בהמשך).
2. יש צורך להשתמש במכשיר אחר מזה, שרגילים להשתמש בו במקום העבודה. האייפד מיני אינו כלי עבודה מומלץ ורוב התוכנות העסקיות לא תפעלנה עליו.
3. אין שום מערכת אבטחה על המכשיר, ששוכרים אותו לנסיעה. כך, שיש כאן פרצת אבטחה מאוד משמעותית בשימוש במכשיר, שאינו מוגן לצרכי העבודה כשנמצאים בחו"ל.
4. יש צורך לשכור ולהחזיר מכשיר עם סיכונים לקנסות ועלויות נוספות בגין נזקים (אם קרו) למכשיר ולאביזריו, או בגין אבדן או גניבה של המכשיר (3,500 ₪ עלות המכשיר, ויש עלות לכל רכיב שסביבו: הסים, המטען, מטען לרכב, תיק נשיאה, מסך מגן, קרטון אריזה וכיסוי מגן לנשיאה. אם גונבים\מאבדים ממש את הכל, הנזק הוא 4,290 ₪). גם תוספת תשלום עבור ביטוח (5 ₪ ליום), לא פוטרת את השוכר מ"השתתפות עצמית" בסך 1,600 ₪.  
 
מהן החלופות?
יש כיום לעובדים ולאנשי העסקים מגוון רחב של חלופות, חלקן בחינם או במחירים מאוד אטרקטיביים. נציג כמה מהן:
1. חיפוש רשת WiFi חופשית או זולה במדינת היעד. כיום, במקומות רבים בעולם יש רשתות WiFi חופשיות.
2. חברות בינלאומיות לגלישה סלולרית ו-WiFi מציעות חבילות מאוד זולות, שמשלבות כיסוי סלולרי לרבות 4G, ובכל מקום בו יש רשת WiFi זה יהיה ב-WiFi.
3. רכישת סימים בארץ היעד עם חבילות גלישה במחירים אטרקטיביים. כ"כ, יש סימים בינלאומיים המתאימים את עצמם לארץ היעד ובמחירים מאוד אטרקטיביים (לדוגמה אחת מני רבים: Aerosip מציעה סים בינלאומי עם כיסוי בכל העולם בעלות של 17 יורו חד פעמי וטיול של שבוע כולל הכל (שיחות, מסרונים וגלשיה) בארה"ב יכול לעלות כ- 30 עד 40 יורו, כך שגם לנסיעה חד פעמית זה ייצא פחות מרבע המחיר ממה שמוצע כאן).
4. ספקי הסלולר הישראליים, במיוחד החדשים (דוגמת גולן טלקום, הוט מובייל והספקים הווירטואליים), מציעים חבילות גלישה בחו"ל במחירים מאוד אטרקטיביים, לרבות על רשתות 4G, מה שלא קיים בחבילות של WeMakeIt.
5. התקשורת העסקית מתחילה לעבור לטכנולוגיות WebRTC, תוך שימוש בדפדפן לכל סוגי התקשורת (כולל קול ווידיאו), ובמחירים מאוד אטרקטיביים. ספקי שירותי תקשורת החדשים ב-WebRTC מספקים תקשורת בינלאומית במחירים מצחיקים (למשל: 5 דולרים לחודש כמעט ללא הגבלה).  
 
יודגש, שלקוח עסקי יעדיף שימוש ברשת 4G מאשר ברשת 3G, במיוחד אם הוא נזקק לשירותי ענן, שבהם פועלות האפליקציות העסקיות, ונזקק להצפנות ושימוש במערכות אבטחה על הרשת ועל המכשיר הנייד כדי להגן על המידע העסקי העובר ברשת.
 
לסיכום: יש תחרות עצומה בעולם שירותי התקשורת על רשת האינטרנט הניידת. המחירים מאוד זולים (וירדו עוד), המודלים העסקיים הופכים להיות פשוטים יותר ויותר, הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן, במיוחד עם המעבר ל-4G. לכן, מומלץ לבדוק כל הצעה לחיבורי Data ניידים בחו"ל "בשבע עיניים", ובמיוחד אם הם עונים על הצרכים של העסק ועובדיו.  
  
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, פברואר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
 
 
אייפד מיני 3



 
 
Bookmark and Share