Telecom News - פריסת תאי סלולר קטנים-מקומיים משפרת צריכת אנרגיה וביצועים ברשתות

פריסת תאי סלולר קטנים-מקומיים משפרת צריכת אנרגיה וביצועים ברשתות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> פריסת תאי סלולר קטנים-מקומיים משפרת צריכת אנרגיה וביצועים ברשתות
פריסת תאי סלולר קטנים-מקומיים משפרת צריכת אנרגיה וביצועים ברשתות תקשורת
מאת: מערכת Telecom News, 27.2.15, 12:35Weldon
 
רשתות הפס האולטרה רחב (ultra-broadband) הסלולריות יכולות לחסוך באנרגיה תוך שיפור ביצועים, אם יוטמעו בהן תאי סלולר קטנים-מקומיים במשולב עם אתרי המקרו הגדולים.

הגילוי הוא תוצאה של פרויקט מחקרי משותף ל- Bell Labs – זרוע המחקר של אלקטל-לוסנט, מכון המחקר פראונהופר ואינטל תקשורת מובייל הגרמנית -  Intel Mobile Communications Gmb. הפרויקט נועד להדגים כיצד, גם כשיש עליה בתעבורה סלולרית וכמות מכשירי הקצה המחוברת לרשת התקשורת עולה, תאי סלולר מקומיים יכולים להתאים עצמם דינמית לניהול טוב יותר של עומסי התעבורה ולחסוך אנרגיה בלי להשפיע לרעה על חווית המשתמש. למעשה, התוצאה היא הפוכה: אתר סלולרי מקומי כזה מאפשר למנויי סלולר הסמוכים אליו לקבל שירות גלישה מהיר ואמין יותר מבעבר.

תוצאות המחקר הראו, שניתן לחסוך ברשתות סלולר הטרוגניות (HetNet) המכילות תשלובת של אתרי סלולרMacro, Metro, Pico  ו- .Femto  רשתות הטרוגניות גם יודעות לנצל תשתיות ביעילות רבה יותר כיוון שהן מתאימות את עצמן לעומס התעבורה המשתנה. זאת, בעוד תחנות בסיס בצפיפות גדולה, שנמצאות היום בשימוש ברשתות הפס האולטרה רחב, עלולות לסבול מהפרעות הדדיות משמעותיות. כשמיישמים בצורה נכונה את מנגנון הפחתת ההפרעות ההדדיות (ICIC) בין אתרי המקרו למקומיים פוחת הסיכון להפרעות  ומתגלים שיפורים ביעילות האנרגטית וביצועי הרשת, שיפורים של 10% בערוץ ההורדה (Downlink), כשהרשת מורידה תוכן למכשיר הקצה הסלולרי, ויותר מ-50% בערוץ ההעלאה (Uplink), כשמכשיר הקצה הסלולרי מעלה תוכן לרשת. בנוסף, נראה חיסכון של 50% בצריכת האנרגיה ברשתות תקשורת בעלות מספר רב יותר של תאי סלולר קטנים ביחס לכאלו, שהכילו רק אתרי מקרו.

מרקוס וולדון, (בתמונה), נשיאBell Labs  וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אלקטל-לוסנט: "הממצאים מהמחקר מדגישים את החשיבות הקריטית של תאי סלולר קטנים, שבאמצעות פריסה משולבת עם אתרי סלולר מסוגים שונים ומגוונים, ספקי השירות ישפרו את צריכת האנרגיה שלהם ואת ביצועי רשת התקשורת, ובכך ישפרו את חווית המשתמש ואת יעילות המערכת".

אנטנות



 
 
Bookmark and Share