Telecom News - מה הפתרון לארגון לגבי מכשירי עובדים בהסכם קיים עם חב' סלולר ותיקות?

מה הפתרון לארגון לגבי מכשירי עובדים בהסכם קיים עם חב' סלולר ותיקות?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> מה הפתרון לארגון לגבי מכשירי עובדים בהסכם קיים עם חב' סלולר ותיקות?
מה הפתרון לארגון לגבי מכשירי עובדים בהסכמים קיימים עם חברות סלולר ותיקות?
מאת: מיכאל פנחס, 1.3.15, 15:27מיכאל פנחס
 
עסקים וארגונים רבים מגלים, שההסכם שלהם עם ספק הסלולר הוותיק אינו כדאי. מה עושים עם עובדים המחזיקים במכשיר של מקום העבודה?
 
עובדים ומנהלים מתרעמים על כך, שהם משלמים "זקיפת הטבה" בעלות של כ-80 ₪ לחודש לפחות במשכורת על מכשיר הסלולר שלהם (על הסכום הזה משלמים את המס השולי של העובד ומיסי ביטוח לאומי), בזמן שאם היו מחזיקים את הטלפון הסלולרי בעצמם, בלי שום סבסוד ממקום העבודה, היו מרוויחים את העלות הזו. עובדים ומנהלים נמצאים במצב אבסורדי בו הם מפסידים מאות שקלים בשנה, רק בגלל שמכשיר הסלולר הוא של מקום העבודה.
 
בנוסף, עסקים רבים מגלים, שההסכמים שלהם עם חברות הסלולר הוותיקות אינם כדאיים, משום שהם מבוססים על תפיסות עולם, שכבר לא קיימות בעולם הסלולר כגון: תשלום לפי דקות שיחה, תשלום יקר על ביטוח ואחריות, מנגנון "חיוב זיכוי" על הציוד הסלולרי לסוגיו הקיים בידי העובדים והעסק, קנסות יציאה ועוד.
 
גם חברות גדולות, שהשיגו מחיר של כ-70 ₪ לקו, זה עדיין מחיר לא כדאי להן, משום שיש עלויות נוספות בהסכם (החל מביטוח ותחזוקה וכלה בהתחייבויות שונות לגבי הציוד). בנוסף, העובדים עצמם רוצים את חופש הבחירה בציוד קצה (BYOD), מגמה התופסת בכל העולם וגם בישראל.
 
האם יש מגבלה בנטישת ספק סלולר?
אחד הטיעונים נגד נטישת ההסכם עם חברת הסלולר הוותיקה הוא נושא ה-VPN הארגוני. יודגש, שמדובר באי הבנה. כיום, אין כל צורך ב-VPN. אם בכל זאת רואים איזה ערך ב-VPN, כל עסק יכול להקים בעצמו VPN די בקלות לכל עובדיו בכל מערכת ניהול בסיסית הקיימת למכשירי סלולר. יש שירותי ענן לתחום הזה וזה ניתן לביצוע די בקלות, אפילו מרחוק. זה בכלל לא תלוי בספק הסלולר.
 
בנוסף, ניתן לנוע עם מספר הסלולר בין החברות. המספר הסלולרי אינו רכוש חברת הסלולר (אלא אם העסק עשה טעות והסכים בחוזה עם ספק הסלולר, שמספרי הסלולר שייכים לספק הסלולר, אז במקרה כזה של נטישת הספק, צריך לייצר VPN למספרים חדשים אצל הספק החדש).
 
מגבלה נוספת היא נושא הקנסות במקרה של נטישה. ברוב המקרים, חישוב כלכלי יראה, שגם אחרי תשלום הקנסות, עדיין הנטישה כדאית (כלכלית). למשל: ההצעה האחרונה של גולן טלקום לעסקים וארגונים: 25 ₪ לקו של "הכל כלול" + 250 ₪ לחבילה לחודש, לחבילה של עד 500 קווים, הופכים כל הסכם קיים ללא כדאי (דהיינו: גם אחרי עלות הקנסות, עדיין לא כדאי כלכלית להישאר אצל הספק הוותיק).
 
בנוסף, אפשר להתמקח עם הספק הוותיק ולהסכים לתשלום הקנסות, מה שיוביל די בוודאות לקבל הצעה חדשה מהספק הקיים (בלי קנסות), רק כדי שהלקוח העסקי המניב, לא ייטוש את הספק. הורדת המחיר לקו ל-50 ₪ (כולל הכל, בחבילת "הכל כלול", כולל שיחות לחו"ל ומחו"ל), היא הכיוון המתפתח היום בתחום ההסכמים הסלולריים העסקיים, כשבאים לפתוח אותם אצל הספק הוותיק.
 
נקודה חשובה בהסכמים החדשים או המחודשים עם ספק הסלולר אמורה להיות המחיר שיהיה ברשת דור רביעי (LTE). כיום כופה משרד התקשורת על חברות הסלולר לגבות אותו מחיר כמו שירות ברשת 3G. אולם, מגבלה הזו תסתיים תוך פחות מחצי שנה. דהיינו: מי שלא ידע להגן על עצמו בהסכם, עלול לקבל הפתעה בדמות ייקור השירות על רשת דור רביעי.
 
מה עם הביטוח והאחריות?
מומלץ לבצע בדיקה מקיפה של הפתרונות הקיימים בשוק בתחום הביטוח והאחריות. כיום יש חבילות ביטוח ואחריות לכל מכשיר הסלולר במחירים מאוד אטרקטיביים מספקים רבים בשוק (לא רק מחברות הסלולר). בנוסף, ניתן להעביר את האחריות לביטוח ותחזוקה לעובדים עצמם, משום שממילא העובדים רוצים להחליף מכשירי סלולר כל שנה או לכל היותר כל שנתיים.
 
רוב ספקי המכשירים הסלולריים מספקים ביטוח לשנה הראשונה ויש המספקים ביטוח אף לשנתיים או אפילו ל-3 שנים ללא תוספת עלות, או בתוספת סמלית. הביטוח הזה בד"כ לא מכסה אבדן או גניבה. כך, שבמחיר די סמלי ניתן להוסיף פרמיה על בטוח אבדן וגניבה ולקבל כיסוי מלא (או לחילופין להחזיק מלא קטן של מכשירים למקרי אבדן וגניבה. ניתן לחשב את העלות לאחזקת המלאי מול עלות הביטוח ולהחליט מה כדאי יותר לעסק).
 
לסיכום: יש תחרות עצומה בעולם שירותי התקשורת הניידים. המחירים מאוד זולים, המודלים העסקיים הופכים להיות פשוטים יותר ויותר, הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן, במיוחד עם המעבר ל-4G. לכן, מומלץ לא להיות תקוע עם הסכם עסקי ישן ולא כדאי עם ספק הסלולר.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, מרץ 2015.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים

 
 
מכשירים של מקום העבודה
  



 
 
Bookmark and Share