Telecom News - חדשנות ישראלית בכנס Ismart 2015: הוכרז הזוכה בתחרות ה-IoT

חדשנות ישראלית בכנס Ismart 2015: הוכרז הזוכה בתחרות ה-IoT

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> חדשנות ישראלית בכנס Ismart 2015: הוכרז הזוכה בתחרות ה-IoT
חדשנות ישראלית בכנס Ismart 2015: הוכרז הזוכה בתחרות ה-IoT
מאת: מערכת Telecom News, 1.3.15, 16:08IOT

בנוסף, נחשפו כמה פרויקטים חדשניים של פיתוחים בתחום האינטרנט של החפצים. 

hub:raumTLV, חממת הסטארטאפים והזרוע הביצועית של דויטשה טלקום בישראל וקרן הון סיכון JVP הכריזו בסוף השבוע החולף על הזוכים בתחרות לפרויקטים של סטודנטים לעיצוב מהאקדמיה לאמנות בצלאל, בוגרי קורס ראשון מסוגו בתואר ראשון לעיצוב בתחום האינטרנט של הדברים – IoT. התחרות התקיימה במסגרת כנס ותערוכת ה ISmart לתחום ה-IoT, שנערך בשיתוף קרן ההון סיכון JVP, לאומיטק והרשות לפיתוח ירושלים.

הצוות הזוכה בתחרות הוא פרויקט WAA, שפיתח ועיצב מכשיר לזיהוי סיבת בכי אצל תינוקות באמצעות דגימות בכי וניתוח קול הבכי. המפתחים זכו בטיסה ובאירוח במשרדי Hub:Raum בגרמניה.

בין הפרויקטים הנוספים שנחשפו:

Bill Bouncer - מערכת לבקרת צריכת חשמל בזמן אמת. בעזרת מתאם המתחבר בין השקע לתקע, אנו מקבלים נתונים על צריכת החשמל וכמו כן את הסכום האמיתי של חשבון החשמל שלנו בכל רגע נתון. המערכת מאפשרת ביקורת תמידית, הצבת יעדים ומעקב אחר מכשירים זוללי אנרגיה. האפליקציה מספרת לנו מה ניתן לקנות בכסף שחסכנו - אופנים, כוס בירה וכ"ד.

RainGo - סנסור מוצמד למטריה ומאפשר מערכת לזיהוי גשם ומזג אוויר בזמן אמת. בדומה ל-Waze אוספת המערכת נתונים ממשתמשים ויוצרת תחזית מזג אוויר מדויקת המאפשרת לדעת בדיוק מתי מתחיל או מפסיק גשם ולהציע "מסלולים יבשים".

ARTEMIS - סיכת ביטחון לנשים. כפתור המוצמד לבגד ומעניק הגנה במקרה תקיפה, מתריע וממפה אזורים מועדים לפורענות. מכיל גז מדמיע, מצלמה, GPS, יוצר רשת חברתית של חברים קרובים לאזור היכולים לסייע במקרה הצורך.

Sofi - חיבור אדם/טלפון. כיסוי לטלפון מכיל סנסורים לזיהוי רגשות. הטלפון לומד מי אנחנו לפי השימוש. מה אנו אוהבים, אילו פעילויות (שיחות, מוזיקה, סרטונים) גורמים לנו להיות שמחים, עצובים , עצבניים וכ"ו ומציע לנו אפשרויות פעולה במקרה הצורך. מאפשר לנו לקבל מידע רלוונטי על עצמנו ולפעול בהתאם. כיום מי שנהנה ממידע זה הן בעיקר החברות הגדולות האוספות מידע זה.

ניצן כהן ארזי, מנהלת תוכנית Hub:Raum בישראל "תחום האינטרנט של הדברים הוא אחד התחומים החדשניים ביותר היום. דויטשה טלקום ו-Hub:Raum בתוכה, הן דרך טובה יותר להיחשף לקהל גלובלי רחב, לשירותים בהיקף, שלא ניתן לקבל או ליישם בשוק הישראלי המקומי וכן מקום טוב להתחיל בו את הגישה לשוק האירופאי".

אורי אדוני, שותף בקרן JVP: "קורס ה-IoT נולד בהמשך לשת"פ של JVP והרשות לפיתוח ירושלים עם בצלאל. הקורס עוסק במהפכה הטכנולוגית המתקיימת בשנים האחרונות, בעקבותיה, ניתן כיום לחבר כמעט כל מוצר או שירות לרשת האינטרנט, לתקשר בין חפצים, לקבל נתונים, שלא התאפשרו בעבר, ולפתח מוצרים ופתרונות חדשניים. אנו שמחים לקדם את היזמות הישראלית בתחום, שהופך להיות אסטרטגי ומשמעותי בשוק ההייטק העולמי".

רונאל מור, ראש תחום אינטראקטיב במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל: "הקורס משקף את מחויבות בצלאל לעסוק במגמות בולטות במרחב היזמי והטכנולוגי. הקורס היה פתוח לכל המחלקות והזמין סטודנטים מתקשורת חזותית, עיצוב תעשייתי, אופנה, צילום, ואומנויות המסך לשתף פעולה. שילוב רב תחומי משקף את צרכי תחום האינטרנט של הדברים, בייחוד כשמדובר על מוצרים לבישים וממשקי משתמש המחוברים למכשירים שסביבנו. הפרויקט הזוכה משקף את שיתוף הפעולה הבין מחלקתי והצטיין בעיצוב מוצר מחושב ומזמין וממשק ואפליקציה חווייתיים ושימושיים".

בתמונה למעלה: ניצן כהן ארזי, חברי הקבוצה הזוכה ואורי אדוני.
 
IoT



 
 
Bookmark and Share