Telecom News - Content Marketing Machine - האם זה העתיד של עולם השיווק?

Content Marketing Machine - האם זה העתיד של עולם השיווק?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> Content Marketing Machine - האם זה העתיד של עולם השיווק?
נראה שכן, אם לשפוט לפי דברי המומחים ומנהלי השיווק העוסקים בפועל בשיווק ובמכירות באמצעות תכנים, במיוחד בעולם ה-B2B אך גם ב-B2C. איך עושים את זה ולמי זה מתאים? כמה סודות מאחורי הקלעים של עולם השיווק באמצעות תכנים - נחשפים.
מאת: אבי וייס, 6.3.15, 11:40כפיר פרבדה

באירוע של פורום B2BTalks# מיוזמתו של כפיר פרבדה, (בתמונה), מנכ"ל Pravda Media Group, שמפעיל פורומים דומים גם ב-Meetup, בלינקדאין, וב-Flipboard, קיים בשבוע שעבר מפגש תחת השם: How to Build a B2B Content Marketing Machine, בו חשפו מנהלי שיווק את התובנות, הניסיון האישי שלהם ומה למדו מהמחקרים העדכניים ביותר הקיימים בעולם השיווק. האירוע התקיים בחסות חברת BrightInfo, שהמצגת של הפתרון שלה (המתאים לרוח הנושא של המפגש) מצויה להורדה כאן

כפיר פרבדה: "זה המפגש השישי במתכונת החדשה של B2BTalks לקהילה המרוכזת בעולם ה-B2B, עם דגש לשוק העולמי. יש לנו היום פאנל יוצא דופן, של האנשים הטובים ביותר בתחום השיווק - שיווק תוכן, כדי להביא לפורום את המבט העדכני והרחב ביותר בסוגיות שעל סדר היום של מנהלי השיווק והמכירות בכל העולם.

תחום ה-Content Media הוא אחד מהתחומים החמים ביותר בעולם השיווק ואנו קרבים במהירות למצב, שבו גם תחום התוכן יהפוך כולו לאוטומטי בכלים אוטומטיים, עם פילוח אישי ביצירת התוכן לקוראים, שהם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. 

צריך כל הזמן לזכור, שמכירה היא לא רק בעולם הדיגיטלי. צריך לראות את כל ערוצי המכירה, גם אלה המסורתיים וגם ב'פנים אל פנים'. לכן, חשוב לתכנן איך מחלקים את תקציבי השיווק בין כל הערוצים ולבחון כל הזמן את יעילות כל ערוץ, כי זה משתנה כל הזמן ודי מהר. 

מהנסיון שלי בתחום, אחד הקשיים והאתגרים למי שנכנס לתחום של שיווק באמצעות תכנים, הוא להכניס את כל הכלים הקיימים כרגע תחת ממשק משתמש אחד. כך, שכל מנהל יוכל לראות במבט אחד מה קורה, מה עובד ומה נעשה בכל ערוץ הפצת וקידום תוכן.

להערכתי ולאור ניסיוני, Marketing Automation הוא הדבר הכי חשוב לאנשי שיווק בכל תחום. יש כבר התחלות יפות בנושא הזה והכלים הללו יהיו הבסיס המרכזי לעבודה של מנהלי ואנשי שיווק ומכירות בכל ארגון המעוניין לשווק באופן מקצועי ומוצלח". 

דריה שועלי, Don Draper at daPulse ויזמית סדרתית: "אני מתייחסת ל-B2B בדיוק כמו ל-B2C, כי בעיני אין דרך אחרת לראות את השיווק. זה דורש אותם כלי ניהול ומעקב. למדתי, שהתוכן שלנו הוא ה-B2B הטוב והיעיל ביותר. לכן, החלטנו לתת את המידע והתכנים שלנו בגישת ה-B2C, בגלל שמקבלי ההחלטות, אלה שבאמת מחליטים לרכוש ב-B2B, פועלים בדיוק כמו כל אחד הנמצא במרחב האינטרנט. לכן, הם גם נמצאים בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות ולשם אנו מגיעים אליהם. זו הדרך הטובה ביותר.

אולם, פייסבוק מאוד חלש בהפצת תוכן, בעיקר תוכן מקצועי. לכן, ביצענו ניסויים רבים (A/B Tests) על כל פלטפורמה, שנראתה לנו מתאימה להפצת תכנים. במקרה שלנו, החלטנו להשיק בלוג לפני כחודשיים וכעת אנו יכולים למדוד בצורה מדויקת: ביקורים, עניין, הישגים, מה עובד וכך הלאה. עבורנו, כנראה בטווח הזמן הקרוב, הבלוג יהיה כלי השיווק המרכזי באמצעות תכנים מקצועיים. 

ויכוחים עם מטקבקים, מהניסיון שלנו, הם בזבוז זמן מבחינת הפצת תכנים. לכן, צריך לחשוב כל הזמן מה מביא ערך לקורא התוכן. רק זה יניע את הקורא לכיוון, שאנו מעוניינים בו.

כמעט כל התוכן, שאנו מפיצים, הוא באנגלית. אולם, לעיתים יש צורך לבצע התאמה של התוכן לעולמות התוכן של מדינה מסוימת, לשפה באותה מדינה אם מתרכזים בשיווק באותה מדינה. 

מהנסיון שלנו, לתת 'דמו להתנסות' בחינם, בד"כ עוזר לקדם החלטות, כי אנשים מתנסים במוצר ורואים אם זה מתאים להם. לכן, בבלוג שלנו יש המון טיפים. אנו מנתחים בכל שלב בתהליכי הרכישה, מה מניע אנשים לעבור משלב לשלב. אנו משתמשים בכמה כלים ואחד מהם הוא Sniply."


דניאל גליקמן, CMO חברת emaze: "בסוף 2014 נערך סקר ענק בין מנהלי שיווק בעולם והם אמרו לגבי התכניות שלהם ל-2015, שב-2015 הם ישקיעו בתוכן הרבה יותר ממה שעשו ב-2014. אולם, רבים ציינו, שהם אינם יודעים איך להוכיח ROI בנוגע להשקעה בתחום הזה. מדידת ROI בעולם ה-B2B ובמיוחד לגבי השקעות בתכנים, היא מאוד בעייתית. לעיתים קרובות 'מעגל המכירה' נמשך אולי שנה ואולי יותר, וקשה לייחס את ההחלטה על רכישה לתוכן, שנכתב שנה קודם ושהמחליט קרא תוכן זה שנה קודם. 

ממה שאנו רואים, 95% ממשווקי התוכן של B2B משמשים בלינקדאין כפלטפורמה ראשית או אפילו בלעדית להפצת תכנים. זה נתון מאוד חשוב, כי זה מראה, שיש פלחי שוק, שהפלטפורמה הזו, לינקדאין, עובדת בהם וזה מה שאנו עושים.

כיום, הדיעות חלוקות מה זה 'שיווק תוכן'. רבים חושבים, שזה סוג של קידום חברתי, שהוסיפו לו שכבת מדידה. אני חושב ומאמין, שקידום תוכן נועד לתת לאנשים להשתמש בתוכן כדי להתקדם בכיוון של קנייה. זה חלק מבניית 'משפך הקנייה'.

זה מעורר שאלות וקשיים, למשל: איך אני כסטארטאפ קטן או כעסק קטן יכול ליצור תוכן איכותי ואיך אני מפיץ אותו ומגדיל את החשיפה של התוכן הזה?

היות והפלטפורמה שלנו היא יוצרת תוכן בעצמה, החלטנו ללכת בכיוון יצירתי: לתת לאנשים, שייצרו את התוכן בעצמם ויפיצו אותו בעצמם בין חבריהם. כך, במקום להתעסק בשיווק B2B, נתנו ללקוחות הקצה גרסה חופשית למשתמשים, שרבים מאוד הורידו אותה, למשל סטודנטים, שאצלם זה ממש הפך לוויראלי והם יצרו בעצמם תוכן איכותי בכמויות והפיצו אותו בין חבריהם עם כלי הפצה, שיצרנו להם בתוך המערכת שלנו. כך, כל מה שהיינו צריכים לפתח אלה כלי הפצה של התוכן. זה היה מאוד מוצלח וכך התוכן התחיל לעבוד בשבילנו ע"י עבודה של הקוראים עצמם, שיצרו את התוכן במקומנו והפיצו אותו בעצמם בין חבריהם.

מניסיוני, בלוג טוב יעלה לפחות 300 דולרים לפוסט. לכן, צריך לראות אם ההשקעה הזו מחזירה את עצמה. זה קשה למדידה. לכן, אחרי שבחנו את הנושא, החלטנו להתרכז בערוצי הפצה, כי הפצה קל יותר למדוד ולכמת. אני מאמין, שצריך להיות כל הזמן יצירתיים וכך מגיעים לפתרון השיווקי הנכון של תכנים.

יחד עם זאת, אנו לא מזניחים את כל הערוצים האחרים, כולל טוויטר, פייסבוק ופרסום רגיל. גם בהופעה באירועים. אנו כל העת בוחנים כל השקעה מה הערך בכלכלי שלה עבורנו". 

יעל כוחמן, מנהלת שיווק, Roojoom: "באופן בסיסי אנו פועלים ליצור יותר קשר ומחויבות - Engagemnet עם הלקוחות הפוטנציאליים לתוכן. התחרות שלנו במקדמי תכנים היא עצומה ולכן אנו צריכים להיות יצירתיים במה שאנו עושים. ניסינו מספר כיוונים על פלטפורמות שונות. ראינו, שיש לנו הצלחה מסוימת בטוויטר ובלינקדאין, וראינו, שיש קשר בין 2 הפלטפורמות הללו בהתייחס לתגובה של אנשים גם מחוץ לפלטפורמות החברתיות הללו. ראינו, שזה מביא לגידול באמון של האנשים בנו, שזו מטרה לא פחות חשובה מהמכירה עצמה.  

אחד הדברים שהפתיעו אותנו היה הגילוי, שחברות, שהן לקוחות שלנו, לא עניין אותן להפיץ תכנים שלנו. לכן, לאור מה שלמדנו, עברנו להפצת תוכן מפולח לפי העניין של האנשים, שיקראו אותו. זה מה שעובד הכי טוב". 

אסף שולמן, סמנכ"ל שיווק, Checkmarx: "אנו עוסקים בתחום, שהוא B2B טהור ומשווקים בעיקר לחברות גדולות עד ענקיות. בחנו את כל הערוצים ומצאנו, שמה שעובד הכי טוב עבורנו זו הגמיפיקציה (משחקים). אלה משחקים לגיקים. זה דבר מגניב וזה ממש לא קידום תוכן מסורתי.

כשהתחלנו בכיוון הזה, 35 אלף איש נכנסו לשחק, ממש ביום הראשון, שהשקנו את המשחק הראשון שלנו. מאז, שהשקנו את זה, התחום הזה מתפתח יפה עם עלייה מהירה בכמות השחקנים. אנו כל הזמן מעדכנים את המשחק עם תכנים שלנו המוצגים בצורה מושכת בתוך תהליך המשחק. זה גם מביא תוצאות. כי בין השחקנים נמצאים האנשים המקבלים בסופו של יום את ההחלטות אם לרכוש מאתנו פתרון. זה נהיה כלי שיווקי ממדרגה ראשונה עבורנו. 

למדנו המון מניהול המשחק. אנו מתכננים לעלות עם זה מדרגה ואת המשחק עצמו להפוך למוצר. כך, שניכנס לעולמות חדשים, שלא חשבנו שבכלל נהיה בהם.

בנוסף למשחק, אנו מעלים תוכן בערוצים רבים. רוב התוכן, שאנו מעלים, הוא חופשי. יש כאלה התורמים לנו תוכן ויש לנו הפקת תוכן בתוך החברה. יש עובדת בחברה, שמעלה תכנים בזמנה הפנוי באופן קבוע. ניסינו לרכוש תכנים משירותי תוכן חיצוניים, אבל מצאנו, שזה לא תמיד יעיל. אולם, זה בהחלט כיוון אפשרי ויש לבחון את רכישת התוכן בזהירות, כי קשה למדוד ROI על תוכן נרכש. 

מהניסיון שלנו, חשוב לשתף עובדים מכל רחבי החברה אפילו מיחידות הכספים וכוח אדם ולנסות לשכנע אותם לכתוב. קשה להאמין כמה יצירתיות ותועלת ניתן להפיק מתוכן המגיע מאנשים, שבכלל לא נמצאים בקו המוצרים של החברה ולא מבינים בכלל את תהליך הייצור של מוצרי החברה.

האנשים מבפנים, מהניסיון שלנו, מפיקים את התכנים הטובים ביותר עבורנו. תוכן איכותי מביא תוצאות הרבה יותר מתוכן לא איכותי. זה הוכח בעשרות מחקרים וגם אנו רואים זאת אצלנו. אני מאמין, שהקוראים מרגישים מהר מאוד מתי התוכן הוא איכותי. אנו משמתשים בכמה כלים, שאחד מהם, שאני ממליץ עליו, הוא Buzzsumo.

אני מאמין, שהכי חשוב להכיר את הלקוח שלך. לכן, אני מאמין, שחשוב לפגוש אותו פנים אל פנים גם באירועים וגם במפגשים יזומים. אני לומד לא פחות ממפגשים כאלה ממה שאני לומד מהכלים הממוחשבים על רשת האינטרנט". 
תוכן שיווקי



 
 
Bookmark and Share