Telecom News - מנכ"לית גרטנר ישראל: באסטוניה ניתן להצביע בבחירות מהבית בכרטיס חכם

מנכ"לית גרטנר ישראל: באסטוניה ניתן להצביע בבחירות מהבית בכרטיס חכם

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מנכ"לית גרטנר ישראל: באסטוניה ניתן להצביע בבחירות מהבית בכרטיס חכם
מנכ"לית גרטנר ישראל: באסטוניה ניתן להצביע בבחירות מהבית בכרטיס חכם בשונה מישראל
מאת: נירית וייס-בלט, 11.3.15, 18:40

בלעדי: הרט מנכ"לית גרטנר ישראל, על כיוונים ומגמות בעולם הטכנולוגיות: חפצים חכמים בכל מקום, שינויים בתחומים עסקיים ושילוב רובוטים בחיי היום יום. העולם העתידי כבר כאן.
 
הכנס ״יזמות בסימן יום האישה הבינלאומי״ התקיים ב-10.3.15 בקריית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. הוא אורגן ע"י מועדון יזמות ועסקים (openu club).
 
להלן החלק הראשון של האירוע - הרצאתה של  שלומית הרט, מנכ״לית גרטנר ישראל בנושא: כיוונים ומגמות בעולם הטכנולוגיות.
 
"אנו נכנסים לעידן ה-Digital Business, שמתאפיין בנדבך נוסף (ל-Social ול-e-commerce) המכיל את ה-IoT - Internet of Things. העידן הדיגיטלי העסקי יהיה שלב מעבר לעידן הבא, האוטונומי, בו הרבה מאוד מערכות וחפצים יחליטו בשבילנו.
 
הדרך לעולם הדיגיטלי העסקי מתחיל בחפצים חכמים בכל מקום. לפי תחזיות של גרטנר, יהיו ב-2020 בעולם כ-7.3 מיליארד מכשירים (כגון טלפונים ניידים) וכ-30 מיליארד חפצים, שמחוברים אליהם סנסורים (חיישנים), שיספקו לנו נתונים.
 
מספר דוגמאות לחפצים מחוברים:

* התרמוסטט של חברת NESS, שמווסת את הטמפרטורות באופן חכם.
* הצמידים החכמים לאנשים העושים כושר.
* יש כבר חפצים ״בליעים״, לבישים ומשולבים, כמו בגד שצבעו משתנה בהתאם למצב הרוח או משקפיים חכמות. כל נושא המחשוב הלביש יהפוך לחלק מחיינו. החפצים האופטימליים הם אלה שישתלבו בחיינו ובמשק הבית שלנו.
* ישנם גם חפצים ״תעשייתיים״, לא רק הרכב האוטונומי של גוגל: למשל במערב אוסטרליה יש אזור כרייה לנחושת וברזל בו עשרות משאיות עצומות ורכבות פועלות ללא יד אדם (השליטה היא בשלט רחוק מאזור מרוחק אחר באוסטרליה). חברת GE כבר היום מנטרת בשלט רחוק את מה שקורה למנוע המטוס בעת טיסתו.
 
המיקום שלנו הפך לדיגיטלי, נכון להיום ניתן לקבל מידע רב המקושר למיקום.
 
יש מדינות מתקדמות ההופכות לדיגיטליות: אסטוניה היא אחת מהמדינות המתקדמות בעולם בכל הקשור לישות דיגיטלית. למשל, נכון להיום ניתן להצביע בבחירות מהבית עם הכרטיס החכם שברשותנו (בשונה מהבחירות הקרבות בישראל).
 
כל מוצר ושירות בעתיד יהפכו לדיגיטליים. דוגמאות שכבר קיימות היום:

* מברשת שיניים המחוברת בבלוטות׳ ומדווחת על איכות צחצוח השיניים. היא מספקת התראות ואף שבחים על אופי הצחצוח. אלה מסוג הנתונים, שהחפצים יוכלו לספק לאנשי המקצוע, למשל לרופאים.
* כדורגל של חברת אדידס (העולה 250 יורו), שנותן מענה לגבי איכות הבעיטה, צורת הכידרור והתפקוד. כך, שהמידע יכול להוות מאמן אישי.
* נורה בשם hue המאפשרת את שינוי עוצמת התאורה בהנחיה מהטלפון הנייד.
* ספל חכם של חברת VESSUL הנותן אינדיקציות על מה המשתמש שותה, סוג משקה, כמות המשקאות במהלך היום, הערך הקלורי כו׳.
* מדפסות תלת-מימד להדפסת לא רק פלסטיק אלא אפילו אוכל- פיצה, המבורגרים, סוכר וכו'. מדפסות התלת מימד הביתיות תאפשרנה להדפיס חפצים באופן יותר ידידותי מהיום.
 
אנו בעידן בו חל טשטוש בין הפיזי לדיגיטלי. המידע הרב, שיאוחסן בענן, גם מוביל לסיכון בכל הקשור לפגיעה במוניטין ולשימוש לא ראוי במידע (אפרופו ספרו של ג'ורג' אורוול "1984"- מדינת המעקב).
 
הולכים להיות שינויים גם בתחומים עסקיים. למשל:

* שינויים בכוח העבודה. לדוגמא: שימוש במשקפיים חכמות, העוזרות לעובד בביצוע העבודה.
* גם בתחום הידע והשירות, כבר נכון להיום בצ׳ט באתרים לא מתקשרים עם ישות אנושית אלא עם ישות דיגיטלית.
* יש גם שינוי בשרשרת הערך, למשל חברת topcoder מקדמת תחרויות לפרויקטים עבור מתכנתים מכל העולם מהם מגייסים את הקוד שפיתחו (בתשלום).
* יש גם מודלים עסקיים משתנים, כמו Uber ו-GetTaxi בתחום הנהיגה. Amazon התחילה כספק e-commerce ונכנסה לעולם הענן, לעולם הווידיאו, והחלה להשתמש במזל״טים להעברת חבילות. Google התחילה בתחום החיפוש, והתפתחה לטלפונים ניידים (עם אנדרואיד), למכוניות חכמות ולרובוטיקה. IBM פיתחה את ווטסון, מכשיר העוזר בחישובים, למשל, בתחום הרפואה.
 
היום מפתחים את הרובוטים כחמודים, קטנים ולא מאיימים כדי להקל על השתלבותם כעזר בבתים, למשל בעזרה לקשישים.
 
הגדרה של מכונות חכמות: יכולות לעשות את מה שחשבנו, שרק אנשים יכולים לעשות, ועושות מה שחשבנו, שמכונות לא יכולות לעשות.
 
המשמעות עבורנו: נצטרך להתאים את עצמנו לעולם העתידי, עלינו להיערך בהתאם לשינויים. אנו צופים, שסכום של כ-1.9 טריליון דולרים יתווסף עד שנת 2020 מתוך הערך של כל השירותים האלה".

אינטרנט של החפצים



 
 
Bookmark and Share