Telecom News - שירותי ענן היברידי משותפים לאוויה ו-VMware-גישה חדשה לשירותי תקשורת

שירותי ענן היברידי משותפים לאוויה ו-VMware-גישה חדשה לשירותי תקשורת

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> שירותי ענן היברידי משותפים לאוויה ו-VMware-גישה חדשה לשירותי תקשורת
שירותי ענן היברידי משותפים לאוויה ו-VMware - גישה חדשה לשירותי תקשורת וטלפוניה
מאת: מיכאל פנחס, 16.3.15, 20:30מיכאל פנחס
 
התחרות על ליבו של הלקוח העסקי תופסת תאוצה כאשר שירותי ענן מאפשרים לספק ללקוחות העסקיים פתרונות מתקדמים. Avaya הכריזה על שת"פ עם VMware ותציע ללקוחותיה שירותי ענן היברידי מתקדמים. למי עסקה זו כדאית?
 
התחרות בעולם שירותי הטלפוניה וה-UC (ר"ת: Unified Communications) עולה מדרגה בשת"פ חדש, שהוא פרי פיתוח משותף של 2 חברות המגיעות לעולם הענן מכיוונים שונים (אחת מכיוון עולם המחשוב והענן – VMware, השנייה מכיוון עולם התקשורת והטלפוניה - אוויה).
 
היות ותשתיות VMware הן למעשה "מונופול בלתי מוכרז" של תשתיות המחשוב ושירותי הענן בארגונים ובעסקים, בעולם כמו בארץ, כשמעל ל-80% מהארגונים משתמשים בתשתיות מחשוב של VMware, החיבור בין מובילת תשתיות המחשוב לספקית מובילה של שירותי תקשורת דוגמת אוויה, יכול לשנות את כללי המשחק של שוק שירותי הטלפוניה ותשתיות התקשורת.   
 
בשת"פ החדש ממנפת חברת Avaya את פלטפורמת vCloud Air של חברת VMware במטרה לספק ללקוחות ארגוניים שירותים, שיגשרו על הפער בין סביבות ענן ציבוריות לפרטיות. שירותי הענן ההיברידיים מאפשרים לאוויה לשפר את יכולות התקשורת האחודה (UC) ותפעול ה-Call Centers בכל ארגון.
 
פתרון התוכנה כשירות (SaaS) ממנף את פלטפורמת VMware vCloud Air ומספק גישה גמישה ליישום פתרונות תקשורת ארגונית, מה שסוגר את הפער הקיים בעסקים וארגונים בין הענן הפרטי הנמצא בחצרי הלקוח לענן הציבורי המצוי אי שם בעולם או בארץ, ברשת האינטרנט הציבורית.
 
עולם ה-Avaya Hybrid Engagement כולל את מגוון פתרונות Avaya, תוך ניצול משאבי VMware vCloud Air המאפשרים לארח את הפתרון במודל המבוסס על שימוש ותשלום עפ"י צריכה בפועל.
 
Avaya Hybrid Engagement תומך בלקוחות, שאסטרטגיות הענן שלהם מתאימות לתרחישים הבאים:
  • ביצוע של הגירה למודל של ענן ציבורי תוך מינוף ההשקעה בפתרונות קיימים בארגון (בעיקר בענן פרטי ובפתרונות בתוך חצרי הלקוח).
  • שמירה על סביבות מעורבות, כאשר חלק מהיישומים מסופקים דרך הענן הציבורי ואחרים נשמרים בענן הפרטי או בתוך הארגון, בהתאם לרמת האבטחה והשרידות הנדרשים מצד הארגון לאותם יישומים.
  • הרחבת פעילויות קיימות לשווקים חדשים, פתרונות חדשים וצורך בתמיכה בהתקנים נוספים. אוויה נמצאת בחזית פתרונות התקשורת בעולם והפתרונות שלה כבר מוכנים לשלבים הבאים של עולם הטלפוניה לרבות WebRTC, כאשר ספקי התקשורת יתמכו בפרוטוקול חדש זה. השדרוג לכל שירות חדש, לכל סניף חדש בכל מקום בעולם ולכל מכשיר קצה חדש נייח או נייד, הוא עניין של שניות, כאשר זה נעשה במודל ענן היברידי.  
  • גמישות נוספת ויעילה מבחינת מחיר ללקוחות ארגוניים המבקשים לנצל מודלים של ענן ציבורי במחיר נמוך מבלי להתפשר על קיומו של ענן פרטי בתוך הארגון, ליישומים ולשימושים היותר קריטיים עבור פעילות הארגון. למעשה, vCloud Airשל חברת VMware הופך להרחבה של הענן הפרטי של לקוח ומאפשר ליישומיים חיוניים לנוע בין סביבות הענן השונות ולהיות מסופקים לפי הדרישות התפעוליות והטכניות ולפי מדיניות האבטחה והתפעול המחייבת של הלקוח הארגוני. זאת, בגמישות מוחלטת לפי צרכי המשתמש הארגוני, שמשתנים כל הזמן ומתפתחים בהתאם לצרכי השוק ולקוחות הקצה.  
 יש מתחרים?
בהחלט. המתחרה הראשית היא מיקרוסופט (אפשרי בשת"פ עם אודיוקודס), ואחריה ניצבת תדיראן טלקום עם שירותים בענן ציבורי דוגמת אמזון, ופתרונות נוספים של סיסקו ואלקטל-לוסנט. בנוסף, קיימים שירותי הטלפוניה בענן ממגוון רחב של ספקים. בקרוב תצטרף בזק עסקים לרשימה הזו.
 
אולם, כל המתחרים הללו מספקים פתרון תקשורת בענן ציבורי, בעוד שכאן מדובר בפתרון בענן היברידי. מנהלים רבים בישראל חוששים להוציא יישומים עסקיים לענן ציבורי ולכן פתרון כזה יכול להתאים לגישה הזהירה הזו הרווחת בקרב מנהלים לא מעטים בישראל. דהיינו: היישומים הקריטיים והיותר חיוניים יישארו בענן הפרטי והיישומים הפחות קריטיים יהיו בענן ציבורי. הכל נעשה במעטפת שליטה אחת קלה ונוחה לתפעול, עם יכולת להניע בקלות יישומים מהענן הפרטי לענן הציבורי ולהיפך. הפתרון הזה מספק ללקוחות ארגוניים את היכולת לקבל ערכים מוספים רבים מההשקעה הקיימת שלהם בפתרונות תקשורת.
 
אין ספק, שההצעה החדשה של אוויה ביחד עם VMware למגזר העסקי והארגוני, היא רק "יריית פתיחה" בתחרות, שתלך ותגבר בשנה הקרובה והיא כרגע חלופה מאוד אטרקטיבית למגזר העסקי, שראוי לשקול אותה ברצינות.
 
לסיכום: התחרות בעולם שירותי התקשורת הנייחים והניידים לרבות טלפוניית IP למגזר העסקי החלה. המחירים יורדים, היכולות משתדרגות, המודלים העסקיים הופכים להיות פשוטים יותר ויותר, הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן. לכן, מומלץ לא להיות תקוע עם הסכם עסקי ישן ולא כדאי עם ספק תקשורת ולדעת לנצל את יכולות התמרון והבחירה הנמצאות כעת בידי הלקוחות. כמובן חשוב להקפיד על הסכם רמת שירות – SLA בכל סוג של פתרון בו בוחרים. רמת השירות היא החלק החשוב ביותר בבחירת ספק שירותי מרכזיה ותקשורת בענן.
 
פתרונות של "תקשורת אחודה"- UC, משולבים עם יישומים משרדיים ועסקיים הנעשים בענן (בין ענן פרטי או ענן ציבורי או ענן היברידי משולב כמו שמוצע כאן) הם הצורך האמיתי להתנהלות העסקית של רוב העסקים בעולם כמו גם בישראל. 
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, מרץ 2015.  
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
 ענן



 
 
Bookmark and Share