Telecom News - לראשונה באקדמיה בארץ: הספרייה האקדמית של אונ' חיפה עוברת לענן

לראשונה באקדמיה בארץ: הספרייה האקדמית של אונ' חיפה עוברת לענן

דף הבית >> זכיות פרויקטים הטמעות >> לראשונה באקדמיה בארץ: הספרייה האקדמית של אונ' חיפה עוברת לענן
לראשונה באקדמיה הישראלית: הספרייה האקדמית של אוניברסיטת חיפה עוברת לענן
מאת: מערכת Telecom News, 16.3.15, 22:30דיגיטציה
 
אקס ליבריס תטמיע באוניברסיטה מערכת ניהול ממוחשבת מבוססת ענן. מדובר בפרויקט טכנולוגי ראשון מסוגו בישראל, בו לראשונה, מוסד אקדמי ישראלי מתאים את הספרייה שלו לצרכים הטכנולוגיים המשתנים של משתמשיו.
 
אקס-ליבריס (Ex Libris) המפתחת ומשווקת פתרונות ניהול חכמים בענן לספריות אקדמיות ולאומיות, זכתה בפרויקט טכנולוגי ראשון מסוגו בישראל באוניברסיטת חיפה. בין לקוחות החברה הירושלמית, למעלה מ- 400 מוסדות אקדמאים ברחבי העולם, שרכשו את מערכת ה-Alma מבוססת הענן המפותחת בחברה. פרויקט זה,  יביא להחלפתה של מערכת ממוחשבת קודמת, ששימשה את האוניברסיטה, במערכת  ,Alma שפותחה באקס ליבריס.

בכך מהווה אוניברסיטת חיפה את המוסד האקדמי הראשון בארץ המתאים את הספרייה שלו לצרכים הטכנולוגיים המשתנים של משתמשיו באמצעות ממשק אינטרנטי מודרני מבוסס ענן המאגד את הטיפול בכל  סוגי החומר של הספרייה, תחת פתרון ממוחשב אחד.

המערכת, שתופעל דרך הסכם שירות מבוסס ,SaaS מאפשרת גישה חדשנית לניהול כולל של מערך הספרייה. היא תפשט ותייעל את כל המערכות הממוחשבות של הספרייה, כולל ניהול הרכש, ניהול הקטלוג וניהול החומרים הדיגיטליים. היא תענה על הצורך של האוניברסיטה בפתרון ממוחשב מתקדם יותר ותאפשר מתן שירותים מתקדמים וחדשניים לציבור המשתמשים השונים של הספרייה.

פנינה ארז, מנהלת ספריית יונס וסוראיה נזריאן באוניברסיטת חיפה: "ספריית אוניברסיטת חיפה נחשבה מאז ומעולם לחלוצה בכל הנוגע לאימוצן של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות. בהמשך להחלטתנו לאמץ את כל הפתרונות של אקס ליבריס, אנו גם הראשונים להכניס אלינו את Alma, מתוך ההבנה הברורה, שמערכת זו תספק לנו יתרון וחדשנות משמעותיים בניהול הספרייה".

מתי שם-טוב, מנכ"ל אקס ליבריס : "ההחלטה של אוניברסיטת חיפה להצטרף אל למעלה מ-400 מוסדות אקדמיים בכל העולם, שבחרו ב Alma כמערכת הדור הבא שלהם המבוססת ענן, היא עבורנו נקודת ציון חשובה ומשמעותית. אוניברסיטת חיפה היא שותף ותיק של אקס ליבריס מזה 20 שנה, ועם פרויקט זה, אנו צופים, שאוניברסיטת חיפה תמקסם את יתרונותיה המשמעותיים של מערכת Alma - כמו איחוד בסיס הנתונים ויכולות ניתוח חכמות - כדי לחזק את תפקוד הספרייה. החזון שלנו הוא לתמוך במטרות האסטרטגיות של ספריות אקדמיות ולקחת אותן קדימה. אוניברסיטת חיפה מצטרפת בזאת אל שלל מוסדות אקדמיים וגופי מחקר העושים מהלכים כאלה בדיוק".
 
אקס ליבריס היא חברה ישראלית המפתחת ומשווקת פתרונות ניהול לספריות אקדמיות ולאומיות. היא מציעה מערכת מוצרים לניהול, קטלוג והנגשה של מידע אלקטרוני, דיגיטלי ומודפס. לחברה 5,300 לקוחות מ-80 מדינות.
 
לספריית יונס וסוראיה נזריאן באוניברסיטת חיפה יש מוניטין עולמי בנוגע לאיכות של האוספים שבה. בספרייה המרכזית של האוניברסיטה יש מעל 2 מיליון פריטים והיא מציעה מגוון מקורות מידע מודפסים, דיגיטליים ואלקטרוניים.

ענן



 
 
Bookmark and Share