Telecom News - איך יזמים יכולים להצליח במדינות דרום אמריקה ולגייס כסף לפרוייקטים שם

איך יזמים יכולים להצליח במדינות דרום אמריקה ולגייס כסף לפרוייקטים שם

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> איך יזמים יכולים להצליח במדינות דרום אמריקה ולגייס כסף לפרוייקטים שם
הבנק הבינלאומי הענק IDB (ר"ת: Inter-American Development Bank) משקיע מיליארדים במדינות דרום-אמריקה ופותח את הדלת ליזמים ישראליים להשתלב ביבשת הלטינית הנכנסת לעולם ההייטק ומחפשת את "הראש היזמי הישראלי".
מאת: אבי וייס, 17.3.15, 08:10גבי חיון

ב-11.3.15 בבית HFN בת"א נערך מפגש מקצועי מרתק של לשכת המסחר ישראל-אמל"ט. האירוע נוהל בהנחיית ראלף בן-טל, סגו נשיא הלשכה, אירוע שקיבל סיוע וחסות מגופים רבים. לשכת המסחר ישראל-אמל"ט היא אחת מהוותיקות והפעילות מבין לשכות המסחר הדו-לאומיות הפועלות בישראל. לשכת המסחר מנוהלת ע"י צוות מקצועי, שבראשו מנכ"ל (גבריאל חיון, בתמונה), וכן ע"י הנהלה ציבורית פעילה, שבראשה עומד מריאן כהן, שהוא גם נשיא קבוצת מר.

גבריאל (גבי) חיון: "היום אנו מתרכזים בחיבור לכסף, להשקעות ולפיתוח במדינות דרום אמריקה. הגיעו לאירוע כמה שגרירים ממדינות דרום אמריקה, וכמות יפה של יזמים, יבואנים, יצואנים, סוכנויות ממשלתיות, משקיעים, חברי סגל דיפלומטי וכל מי שעושה עסקים בין ישראל למדינות דרום-אמריקה. 

הייחוד שלנו בלשכה הוא, שאנו יודעים למצוא את המידע, הקשרים ולהדריך יזמים איך לעשות עסקים בכל מדינה. כך, אנו מספקים יכולות של ממש לכל מי שמעוניין לקדם יחסי מסחר עם המדינות הללו, כל מדינה עם המאפיינים הייחודיים שלה.

השנה נערוך לפחות 5 אירועים בתיאום של הפעילות שלנו עם הממשלה לרבות משרד ראש הממשלה (מי שלא יהיה ראש ממשלה), שייצא למסע ביקורים במדינות דרום-אמריקה במהלך השנה. נביא משלחות רבות וביקורים של בעלי תפקידים ממדינות דרום-אמריקה כדי לחזק את הקשרים הכלכליים ביננו.

אנו בעיקר מעודדים את נושא החדשנות וההייטק. לכן, אנו מארחים כאן את ראשי בנק IDB, הבנק המוביל במדינות דרום-אמריקה. הם הכתובת הנכונה והמומלצת להבין, לסייע ולפתח יזמות למדינות דרום-אמריקה". 

מישל היברט, מנכ"ל מתימו"פ: "ישראל היא ארץ הסטארטאפים וזה נעשה, בין היתר, בתמיכת ועידוד המדען הראשי. המיקוד שלנו הוא לקדם רעיונות עם תמיכה בסיסית. יש כיום השקעות בהיקף גדול בישראל כולל משקיעים ממקומות, שלא ידענו בעבר כמו: סין, יפן ודרום-קוריאה.

כמות יפה של מרכזי מו"פ זרים נפתחים כל חודש בישראל ואני מקווה לראות כאן גם מרכזי מו"פ של חברות וארגונים מדרום-אמריקה. כרגע יש בישראל מעל ל-50 מרכזי מו"פ זרים בהם עובדים למעלה מ-50 אלף עובדים. 

המדען הראשי משקיע כ-300 מיליון דולרים לשנה, שזה בד"כ בין 20% עד 50% מתקציבי המו"פ של חברות הזנק. יש לנו מגוון רחב של תכניות בכל מסגרת אפשרית.

הנוכחות שלנו בדרום-אמריקה היא עדיין לא מספקת. יש לנו כמה הסכמים ראשוניים. אולם, אנו עדיין מצויים רק בתחילת הדרך. יש לנו קרן חדשה, שנועדה לסייע ליזמים להתאים מוצרים ושירותים למדינות היעד וזה מאוד מתאים לנושא של כניסת יזמים למדינות דרום-אמריקה. 

אני מלווה באופן צמוד את ביקור המשלחת של IDB בישראל ומקווה, שהביקור הזה יניב פירות לכל הצדדים". 

מרסלו קברו
marcelo Cabrolל (Marcelo Cabrol), (בתמונה משמאל), מנהל יחסי החוץ, בנק IDB: "בנק IDB הוקם ב-1958 ביוזמה משותפת של נשיאי ברזיל וארה"ב באותה עת. המטרה: לקדם את הכלכלות של מדינות דרום-אמריקה, שהם כל המדינות ממקסיקו דרומה, כולל האיים הקריביים.

באותה עת הייתה עויינות בין חלק ממדינות דרום-אמריקה לארה"ב והקמת הבנק נועדה לגשר על הפער הזה. הבנק הוא בנק בינלאומי עם 48 מדינות שחברות במועצת המנהלים של הבנק. ישראל הצטרפה כשותפה זוטרה בבנק ב-1976. אנו מסווגים כ-AAA וזוכים למוניטין בכל המדינות. נשיא הבנק הוא 
Luis Alberto Moreno ויש לנו מעל ל-2,000 עובדים עם סניפים ב-26 מדינות. 

אמריקה הלטינית נמצאת בצמיחה במדינות שונות, שבחלקן יש צמיחה די מואצת, כולל בנייה של מעמדות הביניים, מה שמניע את הכלכלות. ברזיל נמצאת בראש הרשימה, גם במדדים הסוציאליים, בהשכלה, בבריאות ובתעשייה. 90% מהמשרות בדרום אמריקה נוצרות כיום ע"י הסקטור הפרטי. זה שינווי עצום ממה שהיה בעבר. 

אנו מלווים כ-14 מיליארד דולרים לשנה, מזה כ-2.1 מיליארד דולרים לפרוייקטים פרטיים. בנוסף אנו מחלקים מידי שנה כ-230 מיליון דולרים כמלגות ומענקים. המדינות המובילות בתחום ההלוואות מהבנק הן: ברזיל, מקסיקו, קולומביה וקוסטה-ריקה.

חדשנות והייטק זה לא עניין של מדינות עשירות. זו תפיסה לא נכונה. אנו מאמינים, שמי שמשקיע בחדשנות מקדם את התושבים במדינה. לכן, בשנים הקרובות נציב את נושא החדשנות במוקד המאמצים שלנו לקדם את מדינות דרום-אמריקה ואני שמח, שנוכל לצרף למאמץ הזה יזמים ישראליים, שיוכלו להגיע אלינו עם יוזמות ושת"פים, שנפתח יחד איתם בדרום-אמריקה". 

דרום אמריקה וטכנולוגיות



 
 
Bookmark and Share