Telecom News - אומת הסטארטאפים מצביעה בקלפיות בשיטות ובניירות של יוון העתיקה

אומת הסטארטאפים מצביעה בקלפיות בשיטות ובניירות של יוון העתיקה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> אומת הסטארטאפים מצביעה בקלפיות בשיטות ובניירות של יוון העתיקה
הבוקר הלכתי להצביע בקלפי בבית הספר הסמוך למקום מגורי. זו הייתה חוויה מעציבה: הכל, ממש הכל, היה חלטורה ישראלית במיטבה: הפרגוד, הקלפי, הציוד, הניירות, הכל נראה שנקנה מסוחר של קרטון ונייר משומש. בושה לדמוקרטיה. 
מאת: אבי וייס, 17.3.15, 07:30גלעד ארדן

הבוקר, כהרגלי, קמתי מוקדם ושמתי פעמי לבית הספר הסמוך למקום מגורי, כדי לממש את זכות הבחירה. היו כמוני עוד הרבה אנשים, רובם ככולם הגיעו (כמוני) לקלפי עם סמארטפונים תומכי דור 4 - LTE בידם, או על החגורה שלהם. כולם קמו מוקדם כדי להצביע ממש עם פתיחת הקלפיות ובכך להשאיר לעצמם יום פנוי. 

אולם, בתוך הקלפי נראה הכל כאילו "קפא במכונת הזמן". הכל כל כך עלוב ומדכא, פשוט חלטורה ישראלית במיטבה. נראה שאת הציוד לוועדת הקלפי רכשו מאיזה סוחר של קרטון ונייר משומש ב"פטור ממכרז". כל תהליך הבחירה הידני נראה עלוב ופתטי. לא התקדמנו אפילו מטר, מאז שהדמוקרטיה האתונאית נולדה במאה השמינית לפני הספירה. 

כפי שחשפנו כאן, יש מדינות, דוגמת אסטוניה הקטנה, שהתושבים מצביעים מהבית בכרטיס חכם. למה ב"אומת הסטארטאפים", מדינת ישראל, צריך לקבל "הודעה לבוחר" מגלעד ארדן, (בתמונה), שר הפנים, מודפסת על נייר ממוחזר ועלוב שנשלח בדואר רגיל? למה פתקי ההצבעה ועמדות ההצבעה נראים בדיוק כמו שהם נראו בבחירות הראשונות ל"אספה המכוננת", בינואר 1949?

בנוסף, כל תרגילי "זיהוי מה אני מצביע" (כפי שחשפתי כאן) נשארו. במערכת כל כך מפגרת וישנה של ההצבעה, כל מי שמצביע, יודעים מה הוא הצביע. נקודה. כלום לא השתפר בעשור האחרון, גם בנקודה החשובה הזו. 

לא ידוע כרגע מי יהיה שר הפנים הבא. אולם, לעניות דעתי, 2 משימות חשובות ודחופות עומדות בפניו:
א. לבטל את המאגר הביומטרי. זה לא שייך לבחירות, אבל חשוב לתושבי ישראל - לא פחות. 
ב.להעביר את מדינת ישראל לבחירות ממוחשבות וחשאיות (באמת). ולא לבצע את התהליך הזה ב"פטורים ממכרזים" ושאר חלטורות ישראליות. 

הגיעה העת, שגם בתחום הבחירות נקפוץ מהמאה השמינית לפני הספירה, למאה ה-21. 
בחירות 2015



 
 
Bookmark and Share