Telecom News - "המכרז המפוברק" לתפקיד בכיר במועצת הכבלים והלוויין - הסתבך

"המכרז המפוברק" לתפקיד בכיר במועצת הכבלים והלוויין - הסתבך

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> "המכרז המפוברק" לתפקיד בכיר במועצת הכבלים והלוויין - הסתבך
מכרז לתפקיד בכיר ("מנהל תחום בכיר פרויקטים") במשרד התקשורת \ מועצת הכבלים והלוויין (היו"ר: ד"ר יפעת-בן-חי-שגב) הסתבך שוב. המועמדת שנבחרה לתפקיד התחרטה, לאחר שקיבלה את התפקיד ונטשה. כעת יפורסם "מכרז חיצוני".
מאת: אבי וייס, 19.3.15, 18:30
ד"ר יפעת בן-חי-שגב

מכרז פנימי לתפקיד חדש (שהוגדר כתפקיד בכיר: מנהל תחום בכיר פרויקטים), הסתבך עקב שינוי הקריטריונים לתפקיד, כפי שחשפנו כאן. "המכרז המפוברק" הזה עורר תסיסה בקרב העובדים בגלל צורת התנהלותו ובמיוחד בגלל שנקבע בו קריטריון סף של דרישה לניסיון בעולם העיתונות והמדיה, קריטריון שלא התאים לחתך הניסיון של עובדים בתוך משרד התקשורת, שראו את עצמם מועמדים לתפקיד.   

בעקבות החשיפה שלנו, ובעקבות התערבות נציבות שירות המדינה ולאור תלונת ועד העובדים, המכרז תוקן, כפי שחשפנו כאן, גם ע"י הוספת הקריטריון של "ניסיון בניו-מדיה", שמשמעו: כל אדם שכתב אי פעם פוסט בפייסבוק, או בלוג בגוגל, או כתב רק טוקבק באתר זה או בכל אתר אחר, הוא בגדר "בעל ניסיון בניו-מדיה"...

למרות התיקון והארכה, שניתנה לעובדי המשרד לגשת למכרז המתוקן, הוא שוב הסתבך.

לכן, פניתי לנציבות שירות המדינה ולמשרד התקשורת בשאלות הבאות:

"בהמשך לחשיפה שלי (כאן וכאן), בעניין המכרז, שנוהל ברשלנות מוחלטת לתפקיד "מנהל תחום בכיר פרויקטים" במועצת הכבלים והלוויין, כעת מתברר, שגם אחרי תיקון המכרז, מי שנבחר, עו"ד ליאת גלזר, מהלשכה המשפטית של משרד התקשורת, ויתרה על התפקיד לאחר הזכייה. ממילא היא לא ענתה לקריטריונים לתפקיד, כי הניסיון שלה בעולם העיתונות והמדיה (שהיה מתחילת הדרך, אחד הקריטריונים החשובים לתפקיד), מתבטא לכל היותר בכתיבת פוסט בפייסבוק האישי שלה... לכן, משרד התקשורת יוצא כעת למכרז חיצוני בנושא, שייקח חודשים.
 
השאלה: הכיצד המכרז הזה נוהל בכזו רשלנות, עד שגם מי ש"תפרו עבורו את המכרז" נסוג ברגע האחרון מלהיכנס לתפקיד?
נדמה לי, שזו מהדורה חדשה של סיפור יאיר חקק (שבינתיים עזב את משרד התקשורת), שזכה בתפקיד ס/סמנכ"ל הפיקוח במכרז הפנימי לתפקיד ס/מנהל אגף הפיקוח במשרד התקשורת במכרז, שהתקיים ביום 4.9.11, ב"מכרז מדומה" מסוג ממש דומה למה שקרה כאן, וגם הוא נסוג ברגע האחרון מלהיכנס לתפקיד, אחרי שקיבל אותו?"

תגובת משרד התקשורת: "פנייתך אינה ראויה לתגובה".

תגובת נציבות שירות המדינה: "
להלן התייחסותנו לאחר בדיקה עם משרד התקשורת:
 
1. המשרד יצא למכרז פנימי לתפקיד מנהל תחום בכיר (פרויקטים), במועצה לשידורי כבלים ולוויין, כמתחייב מהוראות החוק והתקשי"ר. המכרז נוהל עפ"י כל הכללים המחייבים.
המועמדת, שזכתה פה אחד בתפקיד זה, עמדה בהחלט בדרישות הסף המחייבות של התפקיד. מסיבותיה האישיות החליטה שלא לקבל אותו.

 2. מר יאיר חקק לא עזב את משרד התקשורת, הוא ממלא תפקיד של ראש אגף א' מדיניות ותכנון, לאחר שזכה במכרז פנימי כדין".

כמה הערות חשובות:
א. אכן, יאיר חקק לא הספיק לעזוב את משרד התקשורת כפי שפורסם כאן, אלא נשאר ואף קיבל קידום לתפקיד חשוב ומעניין, ראש אגף חדש: תכנון מדיניות ואסטרטגיה.

אם תעיפו מבט על המבנה האירגוני של משרד התקשורת (כאן), לא תמצאו בכלל אגף כזה. יתרה מכך: אם תחפשו איזה תוצר של אגף כזה, למשל תכנית עבודה לשנת 2015, סיכום פעילות 2014, וכיו"ב, גם אם תפרצו למאגרי המידע של משרד התקשורת או לארכיונים מנייר, לא תמצאו דברים כאלה. עד כה: אפס עשייה של האגף החדש, לאחר קרוב לשנה של עבודה, מאז האגף הזה הוקם.

דו"ח הביצוע השנתי האחרון, שנמצא באתר משרד התקשורת (כאן), הוא של שנת 2013. בנוסף, הדו"ח ל-2013 הוא בגדר בדיחה, כי כמעט כולו הוא העתקה של דו"ח 2012. מאז: אין כלום. לא תכנון, לא ביצוע, לא מדיניות, לא אסטרטגיה ולא נעליים. ישארבלוף ישראלי במיטבו: "מלטה יוק".

נקווה ששר התקשורת הבא יחסל את תרבות התחמנות, הישראבלוף, ההסתרה, החיפוי והשליפות מהמותן, של צמרת משרד התקשורת, ישעה מתפקידם את כל החשודים בעבירות פליליות, שממשיכים לצפצף על כל נורמה, ויוביל את המשרד לעבוד לטובת הציבור על פי תכניות סדורות, יעדים מדידים ותכנון מדיניות מקצועי.  

ב. הערכה אישית שלי מדוע עו"ד ליאת גלזר ברחה מהתפקיד לאחר שקיבלה אותו: היא קראה את המאמר שלנו כאן, על הכאוס הרגולטורי במועצת הכבלים והלוויין (בראשותה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב, בתמונה למעלה), לרבות "עצימת עין" וההתעלמות משירותי תקשורת לא חוקיים של ספקי תקשורת גדולים.


המשך יבוא. 
 
תמי לשם
בתמונהתמי לשם, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש, משרד התקשורת. מומחית מס' 1 בישראל לסידורי מכרזי כוח אדם.




 



 
 
Bookmark and Share