Telecom News - במפתיע הוטל צו חיסיון (לבקשת הצדדים) על הבג"ץ בנושא "השוק הסיטונאי"

במפתיע הוטל צו חיסיון (לבקשת הצדדים) על הבג"ץ בנושא "השוק הסיטונאי"

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> במפתיע הוטל צו חיסיון (לבקשת הצדדים) על הבג"ץ בנושא "השוק הסיטונאי"
בלעדי: באופן מפתיע, לאחר שפורסמה ברבים תגובת המדינה לבג"ץ שהגישה חברת בזק כנגד משרד התקשורת (ועוד גורמים) בעניין "השוק הסיטונאי", הוטל חיסיון על המהלך המרתק הזה של בזק, שמקורו בניסיון לקעקע את המחירון של הטלפוניה. 
מאת: אבי וייס, 22.3.15, 23:00כב' השופט יצחק עמית

כמי שעוקב מקרוב אחרי המהלכים של "השוק הסיטונאי", ניתחתי ומזמן את המהלך של בזק לבג"ץ בתחום זה (כמפורט כאן), מהלך הנוגע לתחום הכנסת הטלפוניה למשבצת של "השוק הסיטונאי", ואף הערכתי (כאן) שבזק תגיש בג"ץ נוסף כנגד משרד התקשורת, בגלל המדיניות החדשה של "שוק סיטונאי שלב ב'" שכוללת את: ה-SLU, שימוש בתשתיות בזק והכנסת המגזר העסקי "לשוק הסיטונאי", הופתעתי היום לקבל את ההודעה הזו מאתר בית המשפט העליון.

ההודעה מתייחסת ל"בג"ץ הטלפוניה של בזק נגד משרד התקשורת":



ההפתעה שלי הייתה גדולה, משום שלא קיבלתי שום צו של שופט לידי (מי שעוסק כרגע בתיק הוא כב' השופט י. עמית, מבית המשפט העליון, בתמונה למעלה, אך כנראה את צו החיסיון הוציא כבוד המשנה לנשיאה, השופט א' רובינשטיין), ולא ברור לי על מה בדיוק הוטל החיסיון (אני מניח שעל שמות השופטים ושמות הצדדים לדיון, אין חיסיון...). אגב, תמצית עמדת המדינה מוצגת בגלוי באתר משרד המשפטים (כאן). 

יתרה מכך, תגובת המדינה הופצה ופורסמה לרבות בעיתונות הכתובה והאינטרנטית, ולא ראיתי שום דבר סודי בחומר הזה, שרובו ככולו פטפטת משפטית לא מעניינת במיוחד, בת עשרות עמודים, כמיטב המסורת של הלשכה המשפטית של משרד התקשורת והפרקליטות. למה אחרי שהכל פורסם, פתאום מטילים על זה חיסיון? 

לכן, פניתי בדחיפות לבזק ולמשרד התקשורת ושאלתי: "מדוע התבקש צו חסיון על הדיון בבג"ץ?". כשאקבל תשובה, אעדכן בהתאם.

להערכתי הצנועה, בזק לא מוכנה לשבת בשקט מול הרפורמה שמכונה בשם המטעה "שוק סיטונאי", לכן ננקטים כאן (משני הצדדים) כל מיני צעדים משפטיים מוזרים, שכנראה אנו רק בתחילתם.... 

עדכון 23.3.15, 13:45: תגובת בזק: "לא ביקשנו צו חיסיון על הדיון. אנו רק ביקשנו חיסיון על נתונים מעטים מסחריים הנמצאים בחומר שניתן לשופטים על ידנו". 

הערת המערכת: מכאן עולה שמי שביקש חיסיון מלא על הדיונים בבג"ץ זו הפרקליטות (דהיינו: משרד התקשורת). מעניין למה... 

עדכון 24.3.15, 20:00: תגובת משרד המשפטים
בתיק 8976/14 (בזק נ' משרד התקשורת) התבקש חיסיון על שני נספחים הכוללים סודות מסחריים של בזק, ולא על הדיון. מצ"ב בקשת החיסיון - כאן.
בג"ץ ממוחשב



 
 
Bookmark and Share