Telecom News - נחשפו נתונים מפתיעים על היקף איום הסייבר–האיום המרכזי על חברת החשמל

נחשפו נתונים מפתיעים על היקף איום הסייבר–האיום המרכזי על חברת החשמל

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> נחשפו נתונים מפתיעים על היקף איום הסייבר–האיום המרכזי על חברת החשמל
נחשפו נתונים מפתיעים על היקף איום הסייבר – האיום המרכזי על חברת החשמל
מאת: חיים חביב, 23.3.15, 12:28חמל הסייבר של חח"י

חברת החשמל חושפת נתונים מפתיעים ביותר ודי מדהימים בדבר היקף פעילות הסייבר בחברה ב-2014, בהתייחס למספר נסיונות תקיפה לחודש ובמהלך חודשי מבצע "צוק איתן".

חברת החשמל (חח"י) חשפה היום נתונים מפתיעים בדבר היקף פעילות הסייבר בחברה.

חברת החשמל משמשת ספק שירות חיוני ומחויבת באספקת חשמל בכל מצב ובכל זמן נתון, במיוחד בשעת חירום. חח"י מפעילה כ-200 אתרים ברחבי הארץ, בהם מותקנות מערכות תקשוב מורכבות התומכות בכלל פעילותה העסקית והטכנולוגית. החברה מתמודדת באופן רציף עם אתגרי הקשחה וחיסון מערכותיה המורכבות בפני התקפות סייבר.

נתוני החברה מגלים, שבמהלך 2014 נע מספר ניסיונות תקיפת סייבר על מערכות החברה ברוב חודשי השנה בין 183,000 ל-293,000 ביום. בחודשים אוגוסט-ספטמבר 2014, במהלך מבצע 'צוק איתן' וכחודש אחריו, חלה קפיצת מדרגה בהיקף ניסיונות התקיפה, ומספרן זינק לכ-865,000 בממוצע ביום, (ממוצע של כ- 36,000 ניסיונות בשעה). 

יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "במהלך 2014 זיהתה חברת החשמל כ-47,000 תוכנות זדוניות במערכות החברה לעומת מאות בודדות ב-2013. אם נשווה התקפת סייבר-משמעותית לטילים, אז במהלך 2013 חברת החשמל הייתה תחת מתקפה של 2 טילים ליום, ובמהלך 2014 הייתה תחת מתקפה של 15 טילים ליום. האיום מספר אחד לחברת החשמל יהיה איום הסייבר".

אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל: "חברת החשמל משקיעה משאבים עצומים בהגנה על מערכות המחשוב, התשתית והתפעול במספר זירות פעילות סייבר, תוך ניתוח מתמיד של האירועים והאיומים והטמעת מערכות הגנה וטכנולוגיות מתקדמות. זאת, כדי להגן באופן מקסימלי על התשתיות הקריטיות במדינה ומערכותיה, ובכך למנוע פגיעה באספקת החשמל ולאפשר המשך שירות זמין ללקוח הסופי". 

יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב של חברת החשמל: "ההתמודדות של חברת החשמל עם איומי הסייבר הפכה למרכזית בשנים האחרונות, היות ואיום זה הוא איום אסטרטגי בעל פוטנציאל פגיעה בתחומים הקריטיים להתפתחותו ולקיומו של כל ארגון. חברת החשמל מיישמת תפיסה של 'סייבר בכל מקום' ופעילות בנושא זה מתפרסת על כל הרבדים של הארגון -  האנושיים, הארגוניים, הטכנולוגיים, העסקיים, התפעוליים וההתנהגותיים. פעילות ההגנה בפני איום הסייבר היא חלק בלתי נפרד מכלל התהליכים בחברת החשמל ומחייבת השקעה ויצירתיות אין קץ במציאת פתרונות מול האיום המתמשך והגובר".

תחומי פעילות הסייבר של חברת החשמל: 

חח"י מפעילה מרכז סייבר (ACC – Advanced Cyber Center) במתכונת מרכז שליטה ובקרה 24/7, שמבוסס על מודל מוגדר של הגנה מפני איומי סייבר. מרכז הסייבר המבצעי מאויש במומחי סייבר ואנליסטים המגיבים באופן מידי לכל אירוע.

חח"י שותפה בחברת סביירג'ים, זירת הכשרה, אימון ומרכז הדמיה הפועלת במרכז ההדרכה חפציבה של חברת החשמל ומשרתת מגוון רחב של לקוחות בארץ ובעולם. חברת סייברג'ים חתמה לאחרונה על החוזה עם חברת החשמל של פורטוגל, לתכנן, לבנות ולתחזק מתקן  אימוני הגנת סייבר – CyberGym. בימים אלה החלה סייברג'ים בהקמת המתקן, שיושק בסוף 2015 בליסבון. מדובר בהתקשרות רב שנתית של הקמה ותחזוקה, הנאמדת בכ-8 מיליוני יורו למספר שנים. העסקה כוללת שיכפול של זירת הסייבר, הטכנולוגיה, הכשרות ומתן כלים, ידע וניסיון של מיטב מומחי CyberGym בהגנת סייבר.

חח"י שותפה עם חברת MPRest בהקמת מערכת "שריג מידע" המהווה מערכת ניהול ובקרת על לתחום האבטחה הפיזית של מתקני וארגוני אנרגיה ומערכות M2M מגוונות ומשלימה בנוסף לתפקידה רובד מרכזי נוסף בתחום הסייבר.

חח"י משתתפת בפרויקטים בינלאומיים כחלק מתוכניות המחקר של האיחוד האירופיFP7 ו-,Horizon 2020 שמהותם תחום הגנת הסייבר והגנה על מערכות קריטיות (CI) בכלל ומערכות בקרה תעשייתיות (ICS) בפרט.

בנוסף, לחח"י שיתוף פעולה הדוק ונרחב עם תעשיות ומוסדות ישראליים  במחקר ופיתוח מערכות הגנה וניהול סייבר.
התקפה



 
 
Bookmark and Share