Telecom News - דו"ח: על האבטחה להיות מובנית בעולם שירותי הרפואה המחוברים לאינטרנט

דו"ח: על האבטחה להיות מובנית בעולם שירותי הרפואה המחוברים לאינטרנט

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> דו"ח: על האבטחה להיות מובנית בעולם שירותי הרפואה המחוברים לאינטרנט
דו"ח: האבטחה חייבת להיות מובנית בעולם שירותי הרפואה המחוברים לאינטרנט
מאת: מערכת Telecom News, 23.3.15, 13:56משה אסרף

שירותי רפואה המחוברים לאינטרנט של הדברים כולל מכשירים לבישים ומכשירים המיועדים לבליעה או משולבים בגוף האדם לצורך טיפול, מתן תרופה ומעקב כללי, הם בעלי פוטנציאל עצום אם האבטחה תהיה קיימת בהם באופן מובנה.

דו"ח חדש של אינטל סקיוריטי ומכון המחקר אטלנטיק קאונסיל, ששמו "אינטרנט של הדברים בשירותי בריאות: יתרונות וסכנות", בדק מהם אתגרי האבטחה וההזדמנויות הקיימות בשירותי רפואה מחוברים לאינטרנט, כולל מכשירים לבישים ומכשירים המיועדים לבליעה זמנית או משולבים בגוף האדם לצורך טיפול, לצורך מתן תרופה ולצורך מעקב כללי אחר הבריאות. הדו"ח כולל המלצות לתעשיה, לרגולציה ולצוותים הרפואיים כדי לעזור להם למקסם את הערך לחולים ולמזער את אתגרי האבטחה, שמקורם בתוכנה, בחומרה וברשתות ובמכשירים.

מכשירים רפואיים מחוברים לאינטרנט יכולים לשפר את הכושר, את איכות החיים ואת אפקטיביות הטיפול הרפואי. עפ"י הדו"ח, ההערכות הן, שהטכנולוגיות הללו יכולות לחסוך 63 מיליארד דולרים בעלויות טיפול רפואי בתוך 15 שנים ו-15%-30% בעלויות ציוד רפואי. יחד עם זאת, הדו"ח מצא, שהיתרונות של שירותי רפואה מחוברים לאינטרנט מגיעים יחד עם מספר חששות: גניבת מידע אישי, חבלה במכשירים במטרה לגרום לחבלה גופנית, פריצה לשירותי הרפואה וכשלים טכניים.

משה אסרף, (בתמונה), מנהל הפעילות של אינטל סקיוריטי בישראל: "שירותי רפואה מחוברים לאינטרנט יכולים להפוך את האינטרנט של הדברים למאוד אישי. כשמכשיר רפואי המחובר לאינטרנט מתחבר לגופו של אדם, המידע הבריאותי, שניתן לקבל, יכול לשפר בצורה דרמטית את הטיפול הרפואי. אולם, ההשלכות על הפרטיות ועל פריצות אפשריות לרשת אמיתיות גם הן. האבטחה צריכה להיות מובנית אל תוך האקוסיסטם של שירותי הרפואה, החל מהמכשיר, דרך הרשת וכלה בדאטה סנטר".

הדו"ח מספק מספר המלצות שמטרתן לסייע לחדשנות אך להפחית את חששות האבטחה:

-  האבטחה צריכה להיות מובנית לתוך מכשירים ולתוך הרשתות המשמשות אותם מרגע ייצורם.
 
-  התעשייה והממשלה צריכות לשקול ליישם סדרה של תקני אבטחה או המלצות לעבודה מיטבית עם מכשירים רפואיים, כדי לטפל בסיכונים הקיימים.
 
-  יש להמשיך ולשפר את שיתוף הפעולה בין התעשייה לממשלה בתחום זה.
 
-  יתכן שתקני האישור של הרגולציה יצטרכו לעבור שינוי כדי לתמרץ חדשנות וגם לאפשר לארגוני בריאות לעמוד ברגולציה ולהגן על האינטרס הציבורי.
 
הדו"ח המלא מצוי - כאן.

תרשים: נתונים על שירותי רפואה באינטרנט ואבטחתם:
תרשים

 



 
 
Bookmark and Share