Telecom News - LTE-T: הגיע זמנם של שידורי טלוויזיה לסמארטפון

LTE-T: הגיע זמנם של שידורי טלוויזיה לסמארטפון

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> LTE-T: הגיע זמנם של שידורי טלוויזיה לסמארטפון
LTE-T: הגיע זמנם של שידורי טלוויזיה לסמארטפון
מאת: מיקי ברקאי, 26.3.15, 21:15מיקי ברקאי

טכנולוגיית ה-LTE-T בשלה לשימוש ומיועדת למשתמשים בתנועה. היא מאפשרת ניצול ספקטרלי טוב יותר למפעילים סלולריים, דבר משמעותי בגלל מצוקת התדרים הגורמת לייקורם במכרזים הממשלתיים.
 
במאמרי מיולי 2014 תיארתי גרסאות שונות לדור הסלולרי הרביעי LTE, אחת מהן היא LTE-T, שמטרתה הפצת שידורי טלוויזיה למשתמשי סמארטפון. חישובים העלו, שאם בתא סלולרי מסוים יש 6 ויותר משתמשים הרוצים לצפות באותו תוכן וידאו, יש יתרון לטכנולוגית LTE-T.

עכשיו מכריז דניס שפכט (Dennis Specht), מנכ"ל חברת Roundbox, שהטכנולוגיה בשלה לשימוש. במאמר העוסק בנושא זה נאמר, שהטכנולוגיה בשלה, אבל טרם גובש מודל עסקי. ניתן, לדעת הדובר, לספק 12 ערוצי טלוויזיה תמורת 7 דולרים בחודש. ההבדל העיקרי בין טכנולוגיה זו לבין DVB-T, שמוכרת בארץ כעידן פלוס, היא ש-DVB-T מיועדת בעיקר למשתמשים בבית, ואילו LTE-T למשתמשים בתנועה.

ניתן אמנם ליישם DVB-T גם למכשירים ניידים, אך צורת שימוש זו לא נקלטה בשוק. LTE-T מאפשרת ניצול ספקטרלי טוב יותר למפעילים סלולריים, דבר משמעותי מאד בגלל מצוקת התדרים הגורמת ליקורם במכרזים הממשלתיים.

תתכננה כמה אפשרויות שימוש, אחת מהן היא כתחליף לכבלים. אפשרות נוספת היא שידורי ספורט בזמן אמת.

חברת ורייזון (Verizon) זכתה בחוזה של מיליארד דולרים להעברת משחקי פוטבול בליגת NFL לסמארטפון.

לטלקום איטליה זכויות שידור דומות בליגת הכדורגל האיטלקית העליונה (Serie A).

לבריטיש טלקום יחד עם סקאי זכויות שידור לליגת הכדורגל האנגלית העליונה (Premier League).

מרק היילנד (Mark Hyland), סמנכ"ל חברת קוויקפליי (QuickPlay) צופה מודל תשלום לפי צפיה או עם פרסומות. להערכתי זה יהיה שילוב של שניהם. היילנד מציין, שהטכנולוגיה אמנם התייצבה, אך בשוק מצויות דרכים שונות לממש אותה, דבר שיחייב בדיקות תאימות בין היצרנים (interoperability tests). בין השימושים הנוספים, שצופה היילנד, תהיה קליטת טלוויזיה במכוניות. הוא סבור, שהטכנולוגיה תשמש לא רק להעברת תכני טלוויזיה, אלא גם להפצת קבצי נתונים גדולים. הוא לא ציין מאיזה סוג.

להפתעתי, המאמר אינו מתייחס כלל לרגולציה, שצפויה להשפיע על מספר תחומים – שימוש בתדרים, תמחור השרות, הגבלות על תכנים (למשל, תכנים למבוגרים) והגבלות על פרסומות. בנושא תדרים יש להתייחס לא רק לשימוש של LTE-T עצמו בתדר, אלא גם לאפשרות של הפרעות, למשל, ל-DVB-T.

מאת: מיקי ברקאי ,יועץ מערכות תקשורת, מרץ 2015.
m@barkaicom.co.il
www.barkaicom.co

טלוויזיה בסמארטפון



 
 
Bookmark and Share