Telecom News - נתפס מפעיל SheepMarketPlace שנעלם ב-2013 עם ערך ביטקוין 40 מיליון $

נתפס מפעיל SheepMarketPlace שנעלם ב-2013 עם ערך ביטקוין 40 מיליון $

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> נתפס מפעיל SheepMarketPlace שנעלם ב-2013 עם ערך ביטקוין 40 מיליון $
נתפס מפעיל SheepMarketPlace שנעלם ב-2013 עם ביטקוין בערך 40 מיליון דולרים
מאת: מערכת Telecom News, 29.3.15, 20:38ביטקוין גנבה

הרשויות בצ'כיה עצרו את בעל אתר הסמים ברשת האפלה בעת שביצע פעולות להלבנת הכסף.

אתר הסמים הגדול SheepMarketPlace ברשת האפלה (שהיה דומה לאתר הסמים SilkRoad ולמעשה החליף אותו לאחר סגירתו) נסגר בדצמבר 2013 לאחר טענה של פריצה כפי שדיווחנו - כאן. ההערכות לגבי הביטקוין הגנוב היו שונות ונעו עד 100 מיליון דולרים. טענת הפריצה עוררה חשד כי אפשרויות המשיכה של הביטקוין הופסקו כשבוע לפני הכרזת הפריצה.

באותה עת, היו כאמור הערכות שונות לגבי כמות הביטקוין שנגנבה. אם נניח, ששווי הביטקוין היה אפילו 40 מיליון דולרים, הרי זה פי 4 מערך הביטקוין, שנעלם לאחרונה מאתר הסמים Evolution כפי שדיווחנו – כאן.

Thomas Jirikovsky נתפס כאשר התכונן להלבין חלק מהכסף בשעה שניסה לרכוש בית מפואר בצ'כיה וניסה להעביר סכומי כסף גדולים לחשבון הבנק של החברה שלו Eva Bartosova.  זו לא יכלה לספק הסבר להעברת סכום אחד לא גדול יחסית של 36,000 דולרים לחשבונה. הדבר עורר חשד והוביל לחקירה פיננסית עמוקה של בני הזוג.

החקירה המעמיקה גילתה, שהיו העברות קודמות גדולות יותר מאותו מקור. החקירה העלתה בתחילה, שההעברות היו מאקסצ'יינג' הביטקוין Bitstamp. לאחר מכן התברר, שההעברות התבצעו מחשבונו שלJirikovsky  שם. לאחר מכן נמצאו העברות נוספות ב-2013 אך הן היו כנראה לגיטימיות.

המשתמשים באתר הסמים SheepMarketPlace חשדו ב-2013 ש-Jirikovsky הוא בעל האתר וחשדו גם שלא נעשתה שום פריצה ושהוא גנב את הכסף. כיום זה לא נדיר לאתרים ברשת האפלה להודיע על פריצה אך בעליהם נעלמים עם הביטקוין. אולם, ב-2013 לקח זמן רב להגיע למסקנה כזו.

אדם בשם Karl  Bilek התעסק עם חקירת הפריצה הזו מן ההתחלה ויש לו חלק נכבד בחשיפת הראיות לכך, שהזוג הנ"ל היה אחראי לאתר ולגנבת הכל המטבעות שלו.

הבית המפואר בצ'כיה נתפס ע"י הרשויות ורבים מאמינים, שהזוג ימצא אשם בסעיפים נוספים ולא רק בהלבנת הון ,שזה עתה האישום הראשוני בלבד.

ביטקוין



 
 
Bookmark and Share