Telecom News - שנת שיא ברישום פטנטים מישראל בארה"ב – איזה חברות מובילות ברישום?

שנת שיא ברישום פטנטים מישראל בארה"ב – איזה חברות מובילות ברישום?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> שנת שיא ברישום פטנטים מישראל בארה"ב – איזה חברות מובילות ברישום?
שנת שיא ברישום פטנטים מישראל בארה"ב – איזה חברות מובילות ברישום הפטנטים?
מאת: חיים חביב, 31.3.15, 22:04תהילה ינאי

איזה חברות בארץ מובילות ברישום פטנטים ואיזה משרדי עורכי פטנטים הם המובילים? דירוג מגלה, ש-3,555 פטנטים, שהומצאו בישראל, נרשמו בארה"ב בשנה החולפת – זינוק של 21%.

2014 היתה שנת שיא באקזיטים בהייטק הישראלי, כאשר חברות ישראליות הונפקו או נרכשו ביותר מ-15 מיליארד ₪. דירוג ,BDI-CODE שמפרסמת חברת המידע העסקי BdiCoface מגלה, שהגידול באקזיטים הישראליים לווה גם בעלייה חדה ביותר ברישום מספר הפטנטים.

עפ"י נתוני BDI-CODE רשמו גופים ישראליים ב-2014 בארה"ב 3,555 פטנטים - עליה בשיעור של כ-21% לעומת 2013. הנתון מציב את ישראל במקום השלישי בעולם ברישום פטנטים בארה"ב (439 פטנטים לכל מיליון תושבים). המדינות היחידות, שעוקפות את ישראל בנושא, הן יפן עם 446 פטנטים לכל מיליון תושבים, וטיוואן במקום הראשון עם 524 פטנטים לכל מיליון תושבים. עם זאת, נרשמו ב-2014 רק  399 פטנטים מישראל באירופה - ירידה בשיעור 5% לעומת השנה הקודמת.

תהילה ינאי, (בתמונה), מנכ"לית משותפת בחברת BdiCoface: "השנה החולפת הראתה, שהחדשנות הישראלית לא רק זוכה להכרה ומוניטין בינלאומיים, אלא גם נמשכת במלוא העוצמה במעבדות הפיתוח של חברות הטכנולוגיה הגדולות, הסטארטאפים והאוניברסיטאות. למרות מספר הפיתוחים הגדול, שבסופו של דבר מניע את קטר הצמיחה של המשק, על הממשלה להמשיך לדאוג לטיפוח הנושא, בין היתר, ע"י השקעה בחינוך טכנולוגי, שיפור התשתיות ותמרוץ של חברות הייטק גלובליות להמשיך ולפתוח בישראל מרכזי מחקר ופיתוח".

החברות המובילות ברישום פטנטים
החברות המובילות בישראל בשנים האחרונות ברישום פטנטים בארה"ב הן:

יבמ,
אינטל,
מארוול,
סנדיסק, 
HP.

אותן חברות רושמות מספר פטנטים גדול יותר אפילו ממכוני המחקר היישומי של האוניברסיטאות בישראל, שניצבות רק במקומות 6, ו-7 עפ"י מספר הפטנטים שנרשמו בארה"ב.

משרדי עורכי הפטנטים המובילים בישראל
לפי נתוני  ,BdiCoface משרדי עורכי הפטנטים המובילים בישראל הם:

קבוצת ריינהולד כהן ושות' הגדולה בארץ בתחום הקניין הרוחני. תחום הפעילות העיקרי של הקבוצה הוא רישום פטנטים עבור ממציאים וחברות מהארץ ומחו"ל בכל התחומים הטכנולוגיים ומדעיים.

במקום השני מדורג פרל כהן צדק לצר ברץ. המשרד מתמחה בקניין רוחני, סימנים מסחריים, זכויות יוצרים, ליטיגציה, משפט תאגידי.

במקום השלישי מדורג משרד ארליך אנד פנסטר. המשרד מספק ללקוחותיו שירותים בתחומי ההייטק וביוטק ותמיכה בליטיגציה.

משרד לוצאטו את לוצאטו מדורג במקום הרביעי בדירוג השנה. המשרד הוא ותיק ובעל מסורת משפחתית. הוא מתמחה ברישום פטנטים, מדגמים, סימני מסחר, ניהול תיקי רישום, הליכי ליטיגציה, סקרי פטנטים ובדיקות נאותות.

משרד סנפורד ט.קולב ושות' מדורג במקום החמישי. המשרד עוסק בתחום דיני קניין רוחני עם דגש על חוק פטנטים אמריקאי.

גרף פטנטים בישראל
פטנטים
 
 



 
 
Bookmark and Share