Telecom News - הסטארטאפ ויה (Via) לתחבורה שיתופית דינמית גייס 27 מיליון דולרים

הסטארטאפ ויה (Via) לתחבורה שיתופית דינמית גייס 27 מיליון דולרים

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הסטארטאפ ויה (Via) לתחבורה שיתופית דינמית גייס 27 מיליון דולרים
הסטארטאפ ויה (Via) לתחבורה שיתופית דינמית גייס 27 מיליון דולרים
מאת: מערכת Telecom News, 2.4.15, 15:36דניאל רמות

המימון בהובלת קרן ההון סיכון פיטנגו ישמש להרחבת הפעילות בתחום התחבורה הציבורית העירונית, לחדירה לשווקים חדשים להמשך פיתוח מוצרים ולגיוס עובדים.

הסטארטאפ ויה (Via) לתחבורה שיתופית דינמית, עם צוות מייסדים ישראלי הפועל כיום במנהטן, הודיע היום על השלמת גיוס של 27 מיליון דולרים בסיבוב השקעה שני, שנועד להאיץ את הגידול בפעילות מערכת התחבורה העירונית הייחודית שפיתח.

את הסיבוב הובילה קרן ההון סיכון פיטנגו, בשיתוף קרן Hearst Ventures מבית תאגיד Hearst, מחברות המדיה הגדולות בארה"ב, Ervington Investments, בבעלות איש העסקים רומן אברמוביץ  וקרן 83North (לשעבר Greylock IL), שהובילה את סיבוב ההשקעה הראשון של ויה. סה"כ גויסו עד היום 37 מליון דולרים.

המימון יאפשר חדירה לשווקים חדשים, האצת קצב הצמיחה, המשך פיתוח המוצרים ולגיוס עובדים באזורים מרכזיים.

הטכנולוגיה של ויה מאפשרת להתנייד במרחב העירוני באופן שהוא נוח וזול כאחד. הזמנת הנסיעה מתבצעת ע״י אפליקציה פשוטה לשימוש והמערכת מתאמת בזמן אמת בין אנשים הנוסעים באותו כיוון כללי ומאפשרת להם לחלוק נסיעה ברכבי הסעות נוחים ומרווחים.

זמני האיסוף הממוצעים קצרים מ-10 דקות ומשך הנסיעה בר-השוואה למשך הנסיעה במונית. האלגוריתם הייחודי של החברה פותר בעיות מתימטיות, חישוביות ותפעוליות מורכבות, כדי להתאים את מסלוליהם של כלי הרכב באופן מיטבי לצרכי הנוסעים, תוך התחשבות במצב התנועה. בעזרת טכנולוגיה ייחודית זו מאפשרת החברה מתן שירות תחבורה זול, נוח ויעיל.

השירות של ויה הושק לראשונה בניו יורק בספטמבר 2013. כיום עשרות אלפי נוסעים משתמשים בשירותי החברה מידי שבוע, ועד כה ביצעה החברה מעל 300,000 נסיעות שיתופיות. לשירות רשומים כ-40,000 לקוחות, ומתוכם כ-90% הגיעו ע״י המלצה מחברים. כל הנהגים של ויה, שמונים למעלה מ-500 כיום, מחזיקים ברישיון הסעה ונוהגים ברכבי הסעות או רכבי SUV מרווחים. בשלב זה פועלת החברה במנהטן בין הרחובות 32 ו-110 וממשיכה להתרחב.
 
דניאל רמות (מנכ״ל,בתמונה למעלה) ואורן שובל (סמנכ״ל פיתוח, בתמונה משמאל), מייסדי ויה: "מטרתנו היא להפוך את התחבורה אורן שובלהעירונית ממערכת המוגבלת לנתיבים וללוחות זמנים קבועים מראש לרשת דינמית הפועלת לפי דרישה. אנו מאמינים, שמערכות התחבורה העירוניות העתידיות תתבססנה על טכנולוגיה כמו שלנו המקלה ומייעלת את ההתנהלות בעיר. בהמשך להפעלת שירות מצליח מאוד בניו יורק, בכוונתנו להשתמש בגיוס ההון הנוכחי על מנת לספק שירותים נוספים ולהתרחב במהירות לעוד שווקים".


חמי פרס, שותף מנהל וממייסדי קרן ההון סיכון פיטנגו, שהצטרף לדירקטוריון ויה: "הערים המודרניות זקוקות לגישה חדשה, שתאפשר התמודדות עם אתגרי התעבורה, אך רוב הפתרונות אינם מתמודדים עם הבעיה האמיתית, שהיא ריבוי כלי רכב על הכביש ופחות מדי אפשרויות תחבורה זולות ונוחות. הפתרון של ויה מצמצם את נפח התנועה ובמקביל מביא את הנוסעים ליעדם מהר יותר ובנוחיות רבה יותר. ויה הקימה תשתית טכנולוגית מרשימה, שנועדה לפתור את אחת מבעיות התחבורה של העולם, ואנו גאים להשקיע בחברה ובאנשיה".

קרדיט צילום תמונתו של אורן שובל: יורם רשף.
 
את האפליקציה בחינם של ויה אפשר להוריד לאייפון  ול-אנדרואיד

 
Via - מסך
 



 
 
Bookmark and Share