Telecom News - פתרונות IoT ממריאים ובקרוב "פסטיבל IoT" ראשון בישראל כולל האקתון

פתרונות IoT ממריאים ובקרוב "פסטיבל IoT" ראשון בישראל כולל האקתון

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> פתרונות IoT ממריאים ובקרוב "פסטיבל IoT" ראשון בישראל כולל האקתון
פורום IoT, שנמצא בצמיחה מהירה גם בישראל, נחשף במפגש האחרון ליוזמות חדשות בתחומים מגוונים ולאפשרויות והזדמנויות עסקיות חדשות ליזמים, בצד הכנות לפסטיבל בן 5 ימים לרבות האקתון ענק לעולם ה-IoT, שייערך בקרוב.
מאת: אבי וייס, 4.4.15, 20:30סשה טבק

מפגש חודש מרץ 2015, שנערך בבית חברת ההזנק המצליחה IronSource במרכז ת"א בשבוע החולף, שימש כמקום מפגש למאות חברי פורום IoT בישראל, החברים בפורום המקצועי המוביל לעולם ה-IoT והמונה קרוב ל-2,000 איש.

הקהילה התוססת הזו קמה ביוזמתם של סשה טבק (בתמונה משמאל), ואייל חי (בתמונה מתחתיה), קהילה המקיימת מפגשים חודשיים ברצף ומשתתפת בהאקתונים ובתחרויות מקומיות ובינלאומיות ליזמים צעירים (וגם לא צעירים).

סשה טבק: "אני שמח, שכל כך הרבה חברים מגיעים לאירועים החודשיים שלנו. תודתי ל-IronSource המארחת אותנו במשכנה היפה.

חגגנו ממש לאחרונה שנה להקמת הפורום. 
התחלנו ממש מאפס בסוף פברואר 2014, והגענו אחרי שנה ל-1,940 חברים. הכוח שלנו הוא בדו-שיח המקצועי והפתוח איל חיבין חברי הקהילה.

אנו נמשיך בכיוון הזה ונהיה הקהילה לא רק הגדולה ביותר בישראל בתחום ה-IoT אלא גם בעולם. אני שמח לבשר על הצטרפותה של חברת פריסקייל לנותני החסות ולשותפים לדרך שלנו ונציג אותה היום בפני הקהילה.

אנו מתכננים לקיים 'פסטיבל של אירועים' באפריל ובמאי 2015, עם כמה מסלולים לרבות: האקתון IoT בסיומם של המסלולים הללו. פסטיבל ה-IoT וההאקתון הנלווה אליו, הם המשך לפסטיבל דומה, שנערך בארה"ב, שכעת אנו מיישמים אותו בפעם הראשונה בישראל.

מדובר ב-5 ימים (לא ברצף) של פסטיבל המוקדש כולו לעולם ה-IoT, שכוללים: יום חומרה, יום תוכנה וביג -דאטה, יום ביזנס ומודלים עסקיים, האקתון ולסיום קוקטייל חגיגי. האירועים פתוחים בפני חברי הקהילה וללא תשלום, הודות לנותני החסות שלנו, שתומכים בקהילה המקצועית הנהדרת שלנו.


אני מזמין יזמים להירשם לאירועים ולהשתתף בהאקתון. זה מיועד עבורכם". 

עדי שייבר, (בתמונ
עדי שייברה משמאל), מהנדסת אפליקציות, פריסקייל ישראל: "פריסקייל מפתחת אינטליגנציה בפתרונותיה, כדי לממש את מלא הפוטנציאל של עולם ה-IoT, מה שמספק אינטליגנציה בכל מקום, בכל רבדי השוק בצורה שקופה ומאובטחת.

אנו מפתחים ומספקים מגוון מערכות לעולם ה-IoT כשבמרכז נמצאת מערכת פתרונות בשם Kinetis, שסביבה נבנה עולם תוכן שלם לתחום ה-IoT. מנקודת המבט שלנו, IoT זה חיבור של כל דבר לאינטרנט בדגש על התחום הציבורי דוגמת: ערים חכמות, רפואה חכמה, תעשייה חכמה, רכב חכם וגם בית חכם. 

בגדול, IoT כולל 3 שכבות של פתרונות טכנולוגיים: Sense, Process & Communicate. אנו מספקים פתרונות מקיפים בכל השכבות הללו בגישת ה-On-Stop-Shop.

ב-2015 אנו כבר עומדים על כ-25 מיליארד חפצים מקושרים לאינטרנט ושעונים להגדרה של עולם ה-IoT. כך, שמבחינתנו לא מדובר כבר על עולם המחר אלא על המציאות בהווה. ההיקף הזה גדל אקספוננציאלית ולכן הוא דורש פתרונות ב-3 השכבות של התחום. 

יש לנו משפחות רבות של מעבדים ומיקרו-קונטרולרים. זה כולל כ-900 סוגי משפחות של מוצרים. כך, שכל אחד יכול למצוא אצלנו מענה לכל צורך שיש. כל הפתרונות מבוססים כיום על ARM Cortex כשכרגע הדגמים הנפוצים ביותר הם מסדרת +M0 ו-M4 ובקרוב נציג את סדרת M7. 

אנו חברים בקואליציה עם סמסונג וגוגל. אנו מפתחים יחד איתם פתרון של חיבור במתח נמוך המשלב WiFi עם יכולת Mesh. זה פיתוח מהפכני, שיאפשר התקנת פתרונות IoT מהר בכל מקום וללא תלות בחיבורים יקרים של סלולר או תשתית קווית. כבר היום המוצרים שלנו נמצאים כמעט בכל מוצר אלקטרוני חכם הקיים בעולם.

המוצר החכם והחדש ביותר שלנו הוא KL03, ממש מוצר זעיר, שהוא ה-MCU הזעיר ביותר בעולם והיעיל ביותר בעולם מבחינת צריכת אנרגיה. 

החלק החשוב ביותר עבור סטארטאפים, שנכנסים לעולם ה-IoT, הוא תחום כלי הפיתוח, שאנו מספקים ביחד עם כלי האינטליגנציה שלנו. זה כולל כלים לייעוץ, פלטפורמות פיתוח ותמיכה מקוונת. המערכות שלנו מספקות כלי אבטחה מובנים כבר במערכת, כדי להגן על הסנסורים, כולל הגנה מלאה על התעבורה היוצאת מהסנסורים לכיוון הרשת והענן. הכלים ולוחות הפיתוח שלנו מסופקים לסטארטאפים במחירים מגוחכים או בחינם. כך, שאני קוראת לקהילת הסטארטאפים לנצל את היכולות, שאנו מעמידים לטובת קהילת היזמים והמפתחים בישראל". 


ד"ר עופר כינרד"ר עופר כינרותות, (בתמונה משמאל), מייסד משותף ומנכ"ל משותף, OTM Technologies: "אנו עוסקים בפתרון בתחום האנושי של עולם ה-IoT. הפתרון שלנו קרוי Feather (נוצה). המטרה שלנו: להפוך את הטכנולוגיות הניידות ליותר אנושיות וידידותיות למשתמשים.

מאז 2007, כל הקשר שלנו כבני אדם בעולם המערבי לנעשה סביבנו עבר למסכים קטנים, כשבמרכזם הסמארטפונים. בגלל המסכים הקטנים, והקושי לעבוד על מסכי המגע הקטנים, היצרנים החלו להגדיל את המסכים, אבל כרגע זה נתקע בגדלים שבין 5.1 ל-5.5 אינץ'. הסיבה: מסך גדול יותר לא ניתן להחזיק ביד אחת, בגלל רוחב כף היד האנושית הממוצעת. אולם, כל הסמארטפונים, גם הגדולים, קשים לתפעול, אם רוצים לכתוב בהם. אמנם הסמרטאפונים הם מוצרי מיחשוב זעירים ומתקדמים, אבל הגוף האנושי לא השתנה בכלל. להיפך, אנו נהיים בכל דור יותר גדולים בממדים הפיזיים שלנו מהדורות הקודמים. 

כך, הגוף שלנו, האצבעות שלנו, העיניים שלנו, לא הותאמו למסכים הקטנים ולעבודה על מסכים קטנים. לכן, עולם הלפטופים עדיין פורח ולא נראה בכלל שהוא ייעלם. לצרכי עבודה וכתיבה יש צורך בלפטופ. זה הצורך שלנו כבני אדם. לכן, יש כאן כפילות: כדי להיות פרודוקטיבי, האדם צריך 2 מכשירים במקביל, שיש להם כוח מיחשוב דומה.

בנוסף, היקף המסכים משתנה כל הזמן, ממסכים זעירים ביותר על הצמידים החכמים ועד המסכים הענקיים של טלוויזיות חכמות. איך ניתן להפוך את המגע של האדם לאינטואיטיבי וקל מול שפע ומגוון המסכים הללו?

לכן, אנו באים עם פתרון מהפכני ובגישה חדשה. זה פתרון דמוי עט, שיכול לכתוב על כל משטח ובכל מקום. זה הופך למוצר השליטה והכתיבה במסכים קטנים כגדולים ומבטל את הצורך בלפטופ לצרכי עבודה. 

המכשיר שלנו מופעל גם כמוצר עצמאי ולכן ניתן לדבר באמצעותו ולשלוח מסרים דרך חיבור הבלוטוס', בלי לנגוע בסמארטפון. הסוללה שבמכשיר שלנו יכולה להספיק לכמה ימים. כך, שזה מוצר מאוד נוח לנשיאה בכל מקום ולפרקי זמן ארוכים בין טעינות.

הפטנטים שלנו מצויים בעיקר בסנסור, שמודד את המיקום של היד המחזיקה בעט, גם כשהיא לא על המשטח. זה מה שמבדל את הפתרון שלנו מכל הפתרונות של עכברים אלחוטיים ושאר פתרונות הכנסת מידע בעט אלקטרוני. הסנסור שלנו הוא המאפשר את העבודה החלקה וזיהוי הפקודות והאותיות של היד המחזיקה בעט. 

אנו עומדים כעת בפני גיוס בשיטת ה-Crowd-Funding ומחיר המוצר שלנו יהיה 199 דולרים למזמינים הראשונים".
מצגת של הפתרון החדש מצויה כאן להורדה



 
 
Bookmark and Share