Telecom News - מזרימי מדיה חדשים: למרות התגברות התחרות, ה-Chromecast עדיין מוביל

מזרימי מדיה חדשים: למרות התגברות התחרות, ה-Chromecast עדיין מוביל

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מזרימי מדיה חדשים: למרות התגברות התחרות, ה-Chromecast עדיין מוביל
סקירת 3 מזרימי מדיה חדשים, שנכנסו לשוק, מאינטל, אסוס ו-Allcast ואיך הם עומדים מול המזרימים הקיימים שכבר נסקרו: Roku, Chromecast, Amazon Fire או Apple TV. בשביל מה צריך בכלל ספק OTT (דוגמת סלקום)? עדכונים למזרימי מדיה חדשים נוספים - בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 6.4.15, 10:00Intel Stick

שוק ה-OTT (ר"ת: Over the Top Television) החל מתחמם בישראל, עוד לפני שיש מדיניות ברורה בתחום זה (למעשה אנו נמצאים בכאוס רגולטורי. התודות לראשי משרד התקשורת הישראלי...). למשבצת הזו נכנסה לאחרונה בזק (כמפורט כאן), עם הסטרימר החדשני של Xtreamer - במבצע ללקוחות האינטרנט של בזק.

במקביל, חברת סמסונג, שמפעילה בישראל ביחד עם Vonetize את שירות SmartVOD, מדווחת על הרחבת היקף התכנים הקיימים במערכת שלה ותוספת של סדרות טלוויזיה פופולריות לשירות. זו מערכת המיועדת בעיקר לטלוויזיות החכמות של סמסונג ולבעלי טאבלטים או סמארטפונים של סמסונג.

סמסונג מדווחת, שפורטל SmartVOD הישראלי שלה, שהושק ב-2012, זכה מאז ליותר מ-800,000 לקוחות, שנחשפו לשירות דרך ה-SmartTV של סמסונג, הסמראטפונים השונים מבוססי אנדרואיד או שניהם. מחיר השירות כאן: 30 ש"ח לחודש. כיום יש לשירות הזה כ-300 אלף לקוחות משלמים. בהחלט הישג מרשים.

עפ"י הדיווחים מערוצי המכירה, מזרים המדיה הפופלרי ביותר בישראל הוא ה-Chromecast, אותו סקרנו מול מתחריו כאן (לרבות Roku, Amazon Fire ו-Apple TV). 

כעת נסקור בקצרה עוד כמה חלופות חדשות ביותר בתחום ה-OTT:

א. Asus Chromebit. מדובר במוצר, שהוא פרי שת"פ בין אסוס לגוגל. זה למעשה מחשב כרומבוק זעיר בתצורה של סטיקר בגודל סיגר, המתחבר לכל טלוויזיה או כל מסך עם יציאת HDMI והופך אותם לטלוויזיה חכמה. המחיר: 99 דולרים והמוצר הזה יגיע לארץ עוד הקיץ, כולל תמיכה בעברית. למעשה, החיבור של המכשיר לטלוויזיה הופך אותה למחשב לכל דבר, עם מערכת הפעלה מלאה (בניגוד ל-Chromecast, שמכיל מערכת הפעלה חלקית, למעשה, גרסה מיוחדת של האנדרואיד לטלוויזיה).

מערכת ההפעלה כאן היא Chrome OS בגרסה מלאה, שעברה התאמה למסכי טלוויזיה. המכשיר הזה מתחבר לאינטרנט או דרך WiFi גרסת ac או בבלוטוס' גרסה 4. המכשיר מכיל יציאת USB, ו-2 ג'יגה RAM, עם 16 ג'יגה בכונן SSD.

ב. ​Intel Compute Stick (בתמונה למעלה). מדובר במוצר חומרה ראשון מבית אינטל המיועד לשוק ה-OTT. מדובר במוצר המתחרה "ראש בראש" מול המוצר של אסוס וגוגל כאמור בסעיף הקודם. המפרט המלא של המוצר הזעיר הזה מצוי כאן. אינטל פיתחה את Compute Stick כהתקן קטן היכול להפוך כל מסך עם חיבור HDMI למחשב.

ההתקן החדש כולל מעבד ATOM מרובע ליבות: Bay Trail עם 32 ג'יגה נפח אחסון, 2 ג'יגה זיכרון RAM ומערכת הפעלה חלונות 8.1. מחירו יהיה כ-149$ כשיגיע לחנויות. דגם נוסף בסדרה כולל 8 ג'יגה נפח אחסון וזיכרון של 1 ג'יגה RAM ומערכת הפעלה לינוקס, מחירו יהיה כ-99$. ההתקן תומך בחיבור אלחוטי WiFi גרסת n ובלוטות' גרסה 4 (לחיבור מקלדת ועכבר למשל), ויש לו חריץ הרחבה לכרטיס SD וחיבור מיני USB לספק כוח. השיווק - יחל באביב 2015.

ג. AllCast. מדובר בפתרון חופשי המבוסס על תוכנה בלבד, שמאפשר להזרים וידיאו ושידורי טלוויזיה מהסמארטפון או הטאבלט אל מסך הטלוויזיה (אם המסך תומך בתקן DLNA), כאשר החידוש האחרון הוא, שהמערכת הזו תומכת באופן מלא ב-iOS להזרמת וידיאו מהאייפון או מהאייפד. AllCast הוא פרי פיתוח של חברת ClockWorkMod, ויש לו גרסאות לאנדרואיד, IoS ולמוצרים מבית אמזון. הפתרון הזה יכול לפעול עצמאית או בשילוב טלוויזיה חכמה מכל סוג או עם כל מזרים מדיה אחר. 

פתרון AllCast מתחרה בפופולריות של פתרון חופשי אחר (שנבנה בקוד פתוח), פתרוןמאוד מצליח בשוק המכונה בשם XBMC, שזה השם של הארגון העומד מאחורי תוכנת Kodi, שניתן להוריד ולהתקין אותה די בקלות והיא פועלת בגרסאות מתאימות על כל מערכת הפעלה נייחת או ניידת הקיימת בשוק. 

אז מי צריך את הטובות של סלקום ב-99 ש"ח לחודש, שירות שיצא בזמן הלא נכון עם מערכות חומרה ותוכנה ישנות, אם יש שפע כזה של מתחרים טובים ובמחירים אפסיים?

עדכון 6.4.15: מזרימי מדיה חדשים נוספים של אינטל, אסוס ו-Allcast- כאן.

עדכון 29.5.15: לנובו הכריזה על מזרים מדיה חדש משלה בשם Lenovo Cast

עדכון 27.10.15: מזרים מדיה חדש מהודו החל לצבור פופולריות: Teewe

עדכון 13.11.15: מזרים מדיה חדש בתצורת USB במחיר חד פעמי של 99 ש"ח, מאתר בשם Internet-TV

עדכון 22.10.16: אמזון שדרגה את פתרון Fire TV שלה עם מעבד חדש ויכולות חדשות (עם עדכון המחיר ל-39.99 דולרים ליחידה). המוצר החדש מכיל כעת: יכולות הפעלה קולית (בשם Alexa), תמיכה ב-WiFi בתקן ac עם MIMO, מעבד 1.3 גיגהרץ של חברת Mediatek מרובע ליבות, מעבד גרפי חדש שתומך בתקן HEVC, תמיכה בבלוטוס' גרסה 4.1, 1 גיגה RAM ו-8 גיגה זיכרון, חיבורי HDMI ו-Micro-USB, ועוד.
 



 
 
Bookmark and Share