Telecom News - הוכרז סכסוך עבודה בקומברס

הוכרז סכסוך עבודה בקומברס

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> הוכרז סכסוך עבודה בקומברס
הוכרז סכסוך עבודה בקומברס
מאת: חיים חביב,  19.4.15, 20:30

עדכונים בתחתית הכתבה לגבי חתימת ההסכם הקיבוצי בקומברס וסכסוך העבודה ב-13 באוגוסט 2015 לאחר ההסכם, וב-8.11.15 לגבי חתימת הסכם קיבוצי. וגם מ-26.1.17 לגבי  סכסוך עבודה ב-Xura.
סכסוךעבודה
הסכסוך הוכרז על רקע כוונת ההנהלה להוציא את חטיבת שירותי הדיגיטל ולהעביר כמחצית מעובדי קומברס לחברה חיצונית: העובדים זכאים דורשים להיות שותפים למהלכים המשפיעים על עתידם.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, הודיע להנהלת קומברס ישראל, על הכרזת סכסוך עבודה, שנוגע לכ-700 עובדי החברה.  העילה להכרזת הסכסוך היא החלטה חד צדדית של ההנהלה בדבר שינויה מבנה הארגוני, הכולל הוצאת חטיבת שירותי הדיגיטל וכמחצית מעובדי החברה, לחברה חיצונית. העובדים דורשים להיות שותפים למהלכים המשפיעים על עתידם. יודגש, שחטיבת שירותי הדיגיטל מהווה את ליבת הפעילות של קומברס בארץ.

נציגות העובדים מוחה על אופן קבלת ההחלטה להעברת העובדים, תוך הצבת אולטימטום למהלך בזק חד צדדי. במקביל, ועד עובדי החברה וההסתדרות דרשו מהנהלת החברה לקיים משא להסדרה במסגרת הסכם קיבוצי של כל ההשלכות הנובעות מהמהלך על כלל העובדים, טרם ביצועו.

עובדי קומברס התאגדו בהסתדרות רק לפני כחודש כפי שדיווחתי – כאן. משמעות ההכרזה על סכסוך העבודה היא, שבתוך שבועיים מרגע הכרזת הסכסוך, יוכלו העובדים לנקוט בעיצומים ולשבש את מהלך העבודה הסדיר בחברה.

מוועד הפעולה נמסר היום: "העובדים זכאים לקבל מידע מלא ולהיות שותפים למהלכים, שיש להם השפעה מכרעת על עתידנו. אנו מקווים, שהנהלת החברה תתעשת ותעשה את כל המאמצים על מנת למנוע את העמקת המשבר".

עדכון 8.6.15: עובדי קומברס פתחו ביעצומים וניתקו מגע עם ההנהלה, כי המו"מ בהתייחס לתנאי העבודה לאלה שיעברו לחברה הודית עלה על שרטון.

עדכון 24.6.15, 19:13:היו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנהל אתר קומברס ישראל שמוליק חכם, יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק בהסתדרות יקי חלוצי, יו"ר ועד עובדי קומברס עמיר בריגה, ונציגי חברת טק מהינדרה בישראל חתמו היום על שני הסכמים קיבוציים ראשונים בענף ההייטק. ההסכמים מסדירים את תנאי עבודתם של עובדי קומברס ביחס לעסקה, שנחתמה עם החברה ההודית טק מהינדרה. את המו"מ מטעם העובדים ליווה עו"ד שי תקן, מנהל מחלקת דיני עבודה ושותף במשרד פישר-בכר.

ההסכמים הקיבוציים, שנחתמו היום, נוגעים הן לקבוצת העובדים העתידים לעבור לטק מהינדרה והן לקבוצת העובדים, שימשיכו עבודתם בקומברס. 

הבשורה החשובה של הסכם זה, היא שמירה מלאה על תנאי השכר והזכויות של עובדי קומברס המועברים לטק מהינדרה. העובדים יהיו זכאים לימי חופשה ולדמי הבראה לפי הוותק שלהם בקומברס ומכסת ימי המחלה תעבור במלואה למקום עבודתם החדש. במקביל לשמירה על זכויותיהם, יתבצע גמר חשבון מלא לעובדים העוברים, במסגרתו ישולמו להם כל הכספים שנצברו לזכותם בקופות עפ"י חוק פיצויי פיטורים. ההסכם שם דגש מיוחד על ביטחונם התעסוקתי של העובדים העוברים ומעגן את התחייבותה של קומברס, שאף עובד לא יאבד את מקום עבודתו במהלך השנה הראשונה למעבר או עד שייחתם הסכם קיבוצי מקיף ושלם בטק מהינדרה.

כל העובדים העוברים יקבלו מענק מעבר בגובה חצי משכורת ותשלום נוסף על תקופת ההודעה המוקדמת. בנוסף לכך, כל עובד, שישלים שנת עבודה בטק מהינדרה, יהיה זכאי בעתיד גם למענק התמדה בגובה משכורת. 

עוד בשורה לעובדים היא הגדלת ההפרשות הסוציאליות גם בקרב העובדים העוברים וגם בקרב העובדים הנשארים בקומברס. שיעור ההפרשות השונות, לרבות פנסיה ביטוחים וקרן השתלמות, ייגזר מעתה מ-100% משכרם של העובדים, ולא מ-80% כפי שזה היה עד כה. 

עדכון 13.8.15:  הוכרז סכסוך עבודה.
תהזהכרז סכסוך עבוד
זאת מאחר, שקבלת ההחלטה החד-צדדית של הנהלת קומברס בנוגע לשינוי הארגוני, מבלי לשתף את נציגות העובדים במהלך, משקפת התנהגות בלתי ראויה, שמפרה את חובת תום הלב ופוגעת בשקיפות ובהידברות בין הצדדים. ראוי לציין, שהחברה הודיעה לאחרונה על רכישת Acision – חברה בריטית פרטית המתמחה בשירות שליחת מסרונים דרך מחשוב ענן. בעקבות עסקה זו, ששוויה מוערך בסכום של כ-210 מיליון דולרים, קומברס מתכננת לבצע שינוי ארגוני רחב היקף שאת השלכותיו על העובדים בארץ דורשת ההסתדרות להסדיר בהסכם הקיבוצי, עוד טרם ביצוע המהלך.     

עדכון 26.1.17, 18:31: 
ההסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה בחברת ההייטק זורה (XURA) לשעבר קומברס. הודעה על הכרזת הסכסוך נשלחה ע"י יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, למנהל נכסי זורה בישראל, יהודה אדר. ברקע לסכסוך העבודה מבוי סתום במו"מ להסדרת זכויות העובדים בהסכם קיבוצי והחלטה חד-צדדית של ההנהלה על שינוי מבנה ארגוני מהותי הכולל פיטורי עשרות עובדים. במקביל לאלו מתנהלת החברה בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים.

ייחס לתנ א

ימשא ותן עם ההנהלה בקשר לתנאיהם לאחר המעבר הצפוי לענקית ההודית טק מהינדרה נקלע למבוי סתום. 
 
קריאה לעזרה



 
 
Bookmark and Share