Telecom News - מחקר: למרות חשש מאובדן שליטה על פרטים אישיים רבים מוכנים למכור אותם

מחקר: למרות חשש מאובדן שליטה על פרטים אישיים רבים מוכנים למכור אותם

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מחקר: למרות חשש מאובדן שליטה על פרטים אישיים רבים מוכנים למכור אותם
מחקר: למרות חשש מאובדן שליטה על פרטים אישיים רבים מוכנים למכור אותם ובזול
מאת: מערכת Telecom News, 20.4.15, 16:34מידע אישי
 
מהן תפיסות האנשים ביחס לשמירה על חיסיון המידע והגנה על פרטיות? עד כמה הם מוכנים לשתף במידע האישי שלהם? מה המחיר שהם מוכנים לקבל עבור פרטי מידע אישיים? עד כמה הם מוכנים לשנות דפוסי התנהגות ביחס לשמירה על פרטיהם?
 
חברת אבטחת המידע, טרנד מיקרו, ניסתה לבחון שאלות אלו באמצעות סקר גלובלי, שערכה בשיתוף עם מכון Ponemon Institute והקיף 1,900 נשאלים מאירופה, ארה"ב ויפן. מהמחקר עולה, שרוב של כ- 75% מהנשאלים כבר חשים, שאין להם שליטה על המידע האישי שלהם בגלל חוסר הוודאות עד כמה המידע שלהם מוגן וכיצד הפרטים האישיים שלהם מאובטחים.
 
עוד עולה מהסקר, שלמרות מודעות רבה של המשתמשים בטכנולוגיות החדשות לסכנה הקיימת במסירת פרטים אישיים, רובם לא ישנו את דפוס השימוש במוצר וכן רובם לא בדיוק מבינים את התפקיד אותו הם ממלאים בעולם החדש בו הפשע הדיגיטלי הופך לאחת מהסכנות המשמעותיות בחיינו. 

56% מהמשתתפים במחקר אמרו, שיהיו מוכנים למכור את המידע האישי שלהם, 7% לא היו בטוחים בכך ו-36% אמרו, שלא יהיו מוכנים למכור.

48% מהמשתתפים במחקר אמרו, שאין להם שליטה על המידע האישי (דרגות 1-2 מתוך 10), 27% רשמו דרגות 3-4 ו-9% רשמו דרגות 5-6. לעומתם, 10% רשמו דרגות 7-8 ורק 6% רשמו דרגות שליטה גבוהות במיוחד על המידע האישי (9-10).
 
להלן מחירים ממוצעים, שאנשים מוכנים לקבל עבור פרטי מידע אישיים:

סיסמאות – 75.8 דולרים.
פרטי מצב בריאותי – 59.8 דולרים.
פרטי מידע פיננסי – 36 דולרים.
רקורד אשראי – 29.2 דולרים.
הרגלי רכישה – 20.6 דולרים.
 
בתחתית הרשימה מדורגים:
מגדר – 2.9 דולרים.
שם פרטי ומשפחה – 3.9 דולרים.
מספר הטלפון – 5.9 דולרים.
תאריךלידה - 5.9 דולרים.  
הסטוריית גלישה - 7.1 דולרים.
כתובת דוא"ל - 8 דולרים.

הדו"ח בעל 48 העמודים מכיל כ-35 תרשימים צבעוניים המציגים את התפלגות התשובות לשאלות השונות וגם טבלאות רבות  לגבי משתנים שונים שנבדקו. 

ד"ר  פונמון יו"ר ומייסד Ponemon Institute ועורך הסקר: "פרטיות היא זכותו של האדם לשמור מידע רגיש ופרטים אישיים ולהאמין, שמידע זה לעולם ישמר חסוי. נדהמנו לגלות, שרוב הנשאלים מוכנים לוותר על כל חסיון של את הנתונים האישיים שלהם תמורת תשלום הולם".
 
ריימונד ג'נס, CTO טרנד מיקרו: "ממצאי המחקר מלמדים, שבעוד רוב האנשים מודאגים ביחס לאבטחה ושמירת הפרטיות שלהם, הם אינם יודעים לחלוטין מה התפקיד שלהם בהגנה על המידע  ללא קשר היכן הם חיים. במקביל, רוב מי שרואה עצמו כבעל רגישות לפרטיות האישית שלו, לא ישנה את דפוסי ההתנהגות שלו אפילו אם חווה כבר מתקפת נוזקה בעבר. הדבר יכול להיות תוצאה מחוסר אונים או חוסר מודעות. אולם, אין ספק, שנדרש להגביר את המודעות והחינוך של האנשים כיצד להגן על עצמם".
 
הדו"ח המלא – כאן.

 
מכירת פרטים אישיים



 
 
Bookmark and Share