Telecom News - חשיפת התרגיל הסודי מאחורי מבצע "שחרור דומיינים לציבור"

חשיפת התרגיל הסודי מאחורי מבצע "שחרור דומיינים לציבור"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> חשיפת התרגיל הסודי מאחורי מבצע "שחרור דומיינים לציבור"
בלעדי: המבצע של איגוד האינטרנט "לשחרור דומיינים לציבור" לא רק שלא ישחרר דומיינים ועולה לא מעט כסף עבור שיווק ופרסום המבצע, הוא לא יכניס אגורה אחת לקופה, כי אלה הקרובים לצלחת דאגו, שהם יקבלו עוד שנתיים של שימוש בדומיינים - בחינם. 
מאת: אבי וייס, 25.4.15, 19:55דינה באר

לכאורה, בלי שום קשר ישיר למבצע מכירת דומיינים ליום העצמאות (כפי שמנותח כאן), איגוד האינטרנט הישראלי ממשיך לנהל מבצע אחר בשם "מחדשים את מאגר כתובות האינטרנט", פלופ שנותח כאן. אולם, כל מסמכי המבצע הזה (כאן) מסתירים את מה שאנו חושפים כאן: ה-9,000 דומיינים שלא משלמים עליהם מאומה, מזה שנים, בעליהם ימשיכו לא לשלם עליהם...

דהיינו: מוציאים כסף רב בקידום ושווק מבצע, שנועד למטרה אחת עיקרית: להמשיך את המצב הקיים, שבו הפראיירים (מאות אלפים), שמשלמים מחירים מופקעים על הדומיינים הנמכרים ללא כל כל סמכות חוקית, ימשיכו לממן מכיסם את כל אלה, שחיים היטב על הכסף הזה בלי כל חשבון, וגם יממנו את הדומיינים, שהם מחזיקים ולא משלמים עליהם מזה שנים, וימשיכו כך עוד כמה שנים. ההחלטה הזו לא פורסמה בשום מקום ולא הייתה ידועה לחברי האיגוד, עד חשיפה זו. 

לכן, פניתי בדחיפות לאיגוד האינטרנט הישראל ושאלתי:
"אודה להתייחסות לפסקה הבאה: כל מי שיש לו דומיין מלפני 1999 ופונה לאיגוד האינטרנט [במסגרת המבצע], מקבל מיידית, אוטומטית, וללא כל עלות, רישום של הדומיין הזה בחינם עד אפריל 2017. רק באפריל 2017 הוא יידרש לשלם על החידוש.

דהיינו: המבצע דהיום לא יגבה בשנתיים הקרובות אפילו גרוש אחד, מאלה שלא שילמו עד היום ובמשך שנים על הדומיינים הללו (כ-9,000 איש, ביניהם בעלי תפקידים בכירים באיגוד, וכמובן קבלנים של האיגוד, שכולם נבחרו לתפקידם בלא הליך של מכרז).
מכאן, שהמבצע, שכתבתי עליו כאן, שטענתי, שהוא פלופ, יצא לדרך עם עלויות פרסום די גדולות, המבצע הזה אכן מתברר, שהוא אכן פלופ, כשאפילו חברי ועד וחברי הארגון, לא יודעים, שהייתה כבר החלטה לתת מתנה של שנתיים נוספות בחינם לבעלי הדומיינים הללו, וההחלטה הזו כבר מבוצעת בפועל"

תגובת דינה באר, (בתמונה למעלה), מנהלת העמותה, איגוד האינטרנט הישראל: "אלון [ד"ר אלון הסגל, נשיא איגוד האינטרנט בישראל], עדכן אותי שבקשת להבין טוב יותר את המהלך של שמות מתחם מ-1999.
 
בהתאם להחלטת הנהלת האיגוד והועד המנהל, האיגוד יצא במהלך שיתוף הציבור בנושא.
 
מטרת המהלך היא להפוך את מרחב האינטרנט הישראלי לשוויוני ככל האפשר מול כלל רושמי השמות. 
 
יחד עם זאת, בשל מורכבות המהלך - הן לוגיסטית והן משפטית, הוא חולק לשלבים: כאשר השלב הנוכחי נועד לקרוא לציבור מחזיקי השמות, שחתמו על הרישום לפני 1999, לתת את התייחסותם על שינוי צפוי בתנאי ההסכם, שנחתם מולם, במסגרת זמנים סבירה, ובנוסף לעדכן את נתוניהם כפי שנדרש על ידי הגופים הבינלאומיים האחראים לכך (ICANN). 
 
אנו רואים חשיבות רבה להיות הוגנים כלפי כלל הצדדים המעורבים, ולכן באופן טבעי כאלו שבוחרים לתמוך במהלך, יקבלו את ההתחשבות המירבית מבחינת תקופת ההסתגלות לתנאים העדכניים".

דהיינו, למי שלא הצליח להבין את התשובה, שהובאה כאן, אז הנה הסיכום שלה: החשיפה שלי - נכונה...

די ברור, שההפקרות הזו חייבת להיפסק. יש חברי איגוד, שהציעו (ומזמן) הצעה ברורה לשינוי בתקנון העמותה (''איגוד האינטרנט הישראלי'') בעניין הטיפול בדומיינים וכן הציפו את הצורך המיידי כי משרד התקשורת, בתוקף תפקידו וסמכותו, יעניק רשיון לאיגוד האינטרנט ויקבע ברשיון תנאי תפעול, בקרה ופיקוח ציבורי, תוך התניית כללי רישום וחידוש אחידים, שוויוניים וללא הפלייה ובתוקף מיידי.

כל זאת, לא קרה עד היום. למה? נשאיר זאת לכתבה הבאה...
איגוד האינטרנט הישראלי



 
 
Bookmark and Share