Telecom News - הביטקוין מצוי בתהליך מעבר מאופציית השקעה לאופציית תשלום יומיומית

הביטקוין מצוי בתהליך מעבר מאופציית השקעה לאופציית תשלום יומיומית

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> הביטקוין מצוי בתהליך מעבר מאופציית השקעה לאופציית תשלום יומיומית
הביטקוין מצוי בתהליך מעבר מאופציית השקעה לאופציית תשלום יומיומית
מאת: מערכת Telecom News, 22.4.15, 17:00

ערך הביטקוין המשיך לרדת בחודשים האחרונים. אולם, זה לא מסמן את מותו של המטבע הקריפטוגרפי כפי שנוטים לחשוב אנשים רבים. נהפוך הוא. הביטקוין אינו השקעה ספקולטיבית אלא הופך למטבע של יום-יום.

בשנה וחצי האחרונות הלך וירד ערך הביטקוין  (היום עומד ערכו על 233 דולרים עפ"י Bitstamp), ורבים בציבור חשבו ועדיין חושבים, שזה תהליך גסיסתו של המטבע הדיגיטלי. אולם, זו טעות מרה שלהם. בד בבד עם ירידת ערכו של הביטקוין, הכפיל את עצמו נפח הטרנזקציות ברשת הביטקוין.

BitPay  למשל פרסמה כמה נתונים מעניינים לגבי פעילותה:

ערך הטרנזקציות עלה מ-107,575,000 דולרים ב-2013 ל- 158,800,000 דולרים ב-2014.

מספר הטרנזקציות עלה מ-209,420 ב-2013 ל-563,568 ב-2014. כלומר, כאמור, נפח הטרנזקציות הכפיל את עצמו.

סכום פעולה ממוצעת בביטקוין ירד מ-513 דולרים ל-218 דולרים, נתון מצוין המצביע על אימוץ גובר של ביטקוין כאופציית תשלום במקום לשמור אותו כאופציית השקעה.

(אגב, אם המספרים הללו היו מדווחים ע"י חברת כרטיסי אשראי, העמלה שהייתה קשורה בטרנזקציות הללו הייתה 7,991,250 דולרים לעומת 0 דולרים ב-BitPay).

מה פירוש הדבר?

יותר ויותר אנשים מבעבר משתמשים בביטקוין לרכישות. ערך יורד של הביטקוין הוא רע עבור הספקולנטים ועבור אלה הרוצים רק לעשות "מכה" ולהמיר אותו לדולרים ברווח גדול. אך המשתמשים כיום בביטקוין נמצאים במצב שונה לגמרי ממה שהיה בתחילת דרכו של המטבע הווירטואלי, כאשר היו אפשרויות מעטות בלבד לשימוש בו ולתשלומים בו והיה צריך להסתפק באחזקתו. עכשיו הם מעריכים את הערך של המטבע המצוי בידם ומשתמשים בו לצרכי היום-יום.
 
כיום יש מקומות רבים בהם ניתן "לבזבז" ביטקוין. ב-BitPay למשל רשומים יותר מ-100,000 סוחרים ברחבי העולם המקבלים ביטקוין. ניתן לרכוש מוצרים ושירותים החל בעסקים קטנים וחברות קטנות (מפת הביטקוין הקהילתי בישראל של עסקים המקבלים ביטקוין בארץ – כאן) וכלה בחברות ענק כמו למשל אקספדיה, מיקרוסופט, Destina, DellOverstock, UATP, TIMERakuten, TigerDirect,  DISH, Holiday Inn. חברות התיירות הענקיות כמו אקספדיה ודסטינה מדווחות, שהביטקוין הולך ותופס את מקומם של כרטיסי האשראי ואלה המזמינים בביטקוין שוהים תקופה ארוכה יותר פי 2 מאלה המזמינים בכרטיסי אשראי. בנוסף, גופים רבים מקבלים תרומות בביטקוין כמו ויקיפדיה ואף המדליף סנודן

למרות שערך הביטקוין יכול עדיין לרדת, כסף רב ממשיך להיות מושקע בעולם הביטקוין. ברבעון הראשון של 2015 הושקעו 234 מיליון דולרים בסטארטאפים של ביטקוין לעומת 144 מיליון דולרים ברבעון הראשון של 2014. ראוי לציין, ש-Spondoolies הישראלית לציוד כריית ביטקוין  גייסה 5 מיליון דולרים ברבעון אחרון של 2014.

יש גם עליה (בעיקר בארה"ב) במספר המשרות המוצעות ובמספר האנשים המחפשים משרות בעולם הביטקוין. בין ספטמבר 2013 ל-מרץ 2015  העבירו 3,500 אנשים קורות חיים ל-Coinality job board עבור משרות בעולם הביטקוין.

לאלה המחכים בכל זאת שערך הביטקוין יעלה – יש אולי תקווה: ב-2016 הוא קרוב לוודאי יעלה בערכו, כאשר יחול שינוי ובו רק 12.5 ביטקוין ייווצרו כל 10 דקות במקום 25 ביטקוין כיום. לכן הצפי הוא, שערכו יעלה אם נפח הטרנזקציות יעלה במקביל.

נראה, שנקודת זמן זו היא דווקא טובה להיכנס לעולם הביטקוין למרות הנפילות האחרונות בערכו.

כתבה מסכמת של BitPay עם אינפוגרמה - כאן.

עדכון 24.4.15, 11:14: ראו טיול מס' 3 של של משפחה אמריקאית ברחבי ארה"ב תוך ביצוע תשלומים בביטקוין בלבד - כאן. (דוגמא מצוינת להפיכת הביטקוין למטבע יום-יומי). למשל, הם השתמשו לרכישת כרטיסי טיסה ב-BTC Trip, למזון הם השתמשו ברשימת מקומות המקבלים ביטקוין של Airbitz, לבילוי במסעדות הם השתמשו למשל בכרטיסי מתנה דרך Gyft, ולהוצאות משתנות הם השתמשו               ב-WageCan.
 



 
 
Bookmark and Share