Telecom News - מחקר הרגלי קנייה בסמארטפון בארץ: עד 2016 רוב הסחר המקוון יהיה במובייל

מחקר הרגלי קנייה בסמארטפון בארץ: עד 2016 רוב הסחר המקוון יהיה במובייל

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מחקר הרגלי קנייה בסמארטפון בארץ: עד 2016 רוב הסחר המקוון יהיה במובייל
מחקר הרגלי קנייה בסמארטפון בארץ: עד 2016 רוב הסחר המקוון יהיה במובייל
מאת: מערכת Telecom News, 27.4.15, 14:02קנייה במובייל
 
המחקר שופך אור על מגמות הרכישה מהמובייל בישראל, על דפוסי הקניה של הקונים הישראלים, עתיד הקניות מהסמארטפון והטאבלט בארץ והשימוש באפליקציות לעומת דפדפנים.
 
נתוני מחקר חדש של PayPal בשיתוף עם חברת מחקרי השוק Ipsos MORI, מצביעים על כך, שהיקף המסחר במובייל (סמארטפון או טאבלט) צומח בקצב של קרוב לפי 3 מכלל המסחר המקוון. קצב הצמיחה השנתי של קניות במובייל במספר רב של מדינות בין השנים 2013 ל-2016  צפוי להגיע בממוצע ל-42% לעומת 13% של סך כל הקניות המקוונות.
 
המחקר, שבחן באמצעות ראיונות ב-9.9.14 וב-3.11.14 את הרגלי הקנייה במובייל בקרב מעל ל-17,500 צרכנים בני 18 ומעלה המחזיקים בבעלותם או משתמשים בהתקן המאפשר גלישה באינטרנט (מחשב שולחני / לפטופ / נוטבוק / טאבלט / סמארטפון / סוג אחר של טלפון נייד / ארגונית אלקטרונית / סייען דיגיטלי עם תקשורת קולית ונתונים אלחוטית / קונסולת משחקים עם קישוריות אינטרנט, ב-22 מדינות: אוסטריה, אוסטרליה, איחוד האמירויות הערביות, איטליה, ארה"ב, ברזיל, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, טורקיה, ישראל, מקסיקו, נורבגיה, סין,  ספרד, פולין, צרפת, קנדה, רוסיה, שבדיה, ושוויץ, חושף גם תובנות לגבי דפוסי ההתנהגות במובייל, החסמים והקטגוריות הצומחות.
 
עתיד מבטיח למסחר במובייל
עפ"י ממצאי המחקר, היקף הרכישות במובייל אולי קטן כרגע (9% מכלל ההוצאות העולמיות המקוונת נעשים באמצעות הסמארטפון ו-5% מההוצאה המקוונת נעשים באמצעות הטאבלט), אך התחזיות צופות גידול משמעותי בשנים הבאות.
33% מהנסקרים דיווחו, שביצעו רכישה מהסמארטפון בשנה החולפת.
20% אמרו, שביצעו רכישה מהטאבלט.
59% מהקונים באמצעות הסמארטפון הם בני 18-34 לעומת 44% מכלל הקונים המקוונים.
 
עפ"י נתוני הסקר, PayPal הוא אמצעי התשלום המועדף ברכישות במובייל בקרב 14 מתוך 22 המדינות הנסקרות. 81% מהאיטלקים, 75% מהאנגלים, 74% מהספרים ו-70% מהדנים, מעדיפים לשלם ב- PayPal לעומת אמצעי התשלום המתחרים. ישראל נמצאת בדיוק באמצע, במקום השביעי, שבו PayPal הוא אמצעי התשלום המועדף בקרב 66% מהישראלים. בין המדינות, שמעדיפות אמצעי תשלום אחרים על פני PayPal, ניתן למצוא את סין (%13), הולנד (28%), צ'כיה (33%), רוסיה (34%), צרפת (52%) ונוספות.

ישראל:
 
מגמות רכישה מהמובייל בישראל
המסחר באמצעות המובייל בישראל ב-2013 הסתכם ב-181 מיליון דולרים. נתון זה צפוי לגדול ב-168% עד 2016. בשנה החולפת 37% מהצרכנים הישראלים ערכו קניות באמצעות הסמארטפון ו-15% ערכו קניות באמצעות טאבלט, מתוכם 51% היו בגילאי 18-30.
 
דפוסי התנהגות קיימים של הקונים הישראלים 
שימושים עיקריים בסמארטפון בקרב ישראלים:
  • חיפוש מידע אודות מוצרים (54%).
  • איתור מידע אודות חנות או עסק (53%).
  • השוואת מחירים תוך כדי עריכת קניות בחנות (37%).
  • קריאת ביקורות של לקוחות או משתמשים (29%).
  • הורדת אפליקציה מעסקים בהם היו רוצים לערוך קניות (27%).
עתיד הקניות של הישראלים מהסמארטפון 
הצרכנים הישראלים הביעו רצונם לבצע בעיקר את הפעילויות הבאות מהסמארטפון:
  • להזמין מראש (למשל, קפה או אוכל) באמצעות אפליקציה או דפדפן (24%).
  • לשלם בקופה באמצעות מגע בין הסמארטפון לקופה (NFC) (19%).
  • להשתמש באפליקציה בכדי לקנות או לשלם בחנות (17%).
  • להשוות מחירים תוך עריכת קניות בחנות (15%).
  • רכישה מהסמארטפון בזמן שהם בבית או בעבודה (14%).
העדפת אפליקציות לעומת דפדפנים ע"י ישראלים
36% מכלל הקונים הישראלים באמצעות הסמארטפון או הטאבלט מעדיפים לבצע קנייתם באמצעות אפליקציה ייעודית לעומת הדפדפן.
 
גם ברחבי העולם, האפליקציות הן בדרך כלל האפשרות המועדפת (47%). בעיקר מטעמי נוחות (35%) ולאחר מכן מטעמי מהירות (30%). הישראלים מעדיפים אפליקציות משום ש:

הן דרך נוחה לשלם (38%),
אין צורך לשאת ארנק פיזי כאשר הנתונים מאוחסנים באפליקציה (35%)
הן מאפשרות תשלום מהיר יותר (33%).
 
ומה קורה בעולם?
סין, טורקיה ואיחוד האמירויות הערביות שולטות במסחר מהסמארטפון:
הצרכנים מאיחוד האמירויות מובילים בהיקף ההוצאה על קניות באמצעות הסמארטפון (כ-24% מסך כל הקניות המקוונות שלהם). הסיניים מדורגים במקום השני עם 21% ובמקום השלישי נמצאים הטורקים עם 19%.
 
מידע על מוצרים כיום ותכונות חדשות בעתיד בעולם
כיום, הפעילות הצרכנית השכיחה ביותר בקרב משתמשי הסמארטפונים היא: חיפוש מידע על מוצרים (36%).
איתור חנות או עסק (27%).
קריאת ביקורות של לקוחות ומשתמשים (25%).
 
מבחינת פעולות שהצרכנים היו רוצים לבצע בסמארטפון שלהם:
16% מהנסקרים היו רוצים לשלם בהנפה או הקשה (NFC) ו-15% היו רוצים להזמין מראש (קפה או אוכל) באמצעות אפליקציה או דפדפן ישירות מהסמארטפון.
 
מחסומים למסחר מהמובייל
39% מהנסקרים השיבו, שהם מעדיפים לרכוש באופן מקוון ממכשירים אחרים (לפטופ או מחשב שולחני), 34% השיבו שהצג הסמארטפון קטן להם מדי.
 
אפי דהן, מנהל אזורי ישראל ואפריקה ב-PayPal: "אנו ניצבים על סף פריצת דרך בעידן הנייד. אנו עדים לצמיחה של קניות במובייל מרמה של פחות מ-1% מנפח התשלומים שלנו ב--2010 ליותר מ-20% ב-2014".
 
 
 קנייה במובייל



 
 
Bookmark and Share