Telecom News - ספקי האינטרנט מנסים להיאבק בנטישת לקוחות "השוק הסיטונאי" בהטבות

ספקי האינטרנט מנסים להיאבק בנטישת לקוחות "השוק הסיטונאי" בהטבות

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> ספקי האינטרנט מנסים להיאבק בנטישת לקוחות "השוק הסיטונאי" בהטבות
018-אקספון החלה לספק חיבור אינטרנט בחינם ללקוחות המעוניינים לנטוש ולעבור אליה במסגרת "השוק הסיטונאי" עד שכל הליכי המעבר יושלמו. 012-סמייל ("אינטרנט ONE") מציעה חודש חינם ואחרים מציעים הטבות שדרוג שונות. כל זה לא יעזור ללקוחות הפראיירים הללו. הם יחזרו ממילא לבזק, במוקדם או במאוחר, לאחר שיפסידו כסף, ביצועים ורמת שירות.
מאת: אבי וייס, 27.4.15, 22:30מנכ"ל אקספון

018-אקספון החלה להפיץ בין לקוחותיה (הקיימים והפוטנציאליים) את המסר הבא: 

"הליך הניוד הידני בבזק אורך מספר ימים. כדי לאפשר ללקוחות אקספון להתחיל לחסוך באופן מידי, החל מערב יום העצמאות לקוחות הנרשמים לחבילת ספק + תשתית נהנים מספק אינטרנט חינם עד אשר יחוברו לשירות הכולל תשתית. עד כה נרשמו מספר לקוחות לשירות וקיבלו את ההטבה.

לדברי איציק בן אליעזר (מנכ"ל 018-אקספון, בתמונה): "לצערנו הליך הניוד הידני בבזק ארך מספר ימים. כדי לאפשר ללקוחות אקספון להתחיל לחסוך באופן מיידי  אנו מאפשרים ללקוחות אקספון בחבילת ספק+תשתית להשתמש בשירותי ספק האינטרנט של 018-אקספון באופן מידי וללא עלות וזאת עד למעבר מלא לשירות ספק + תשתית. מיד לאחר הרישום, הלקוחות יוכלו להתנתק מספק האינטרנט הישן שלהם ולחסוך כסף". 

תמונת המסך החדש ללקוחות הרוצים להתנייד ל-018-אקספון מצויה בתחתית הכתבה. הבעיה העיקרית כאן: בטופס הזה לא מספרים ללקוחות מה צפוי להם בעקבות המעבר הזה, ובראש וראשונה בעיית הנתב

ל-012-סמייל יש הטבה אחרת: כל לקוח, שיראה שיש לו חשבונית, שבה הוא משלם לבזק על הנתב (דהיינו: הוא יצטרך להחזיר את הנתב הזה לבזק), יקבל חודש ראשון בחינם.

ספקי אינטרנט אחרים מציעים הטבות אחרות, דוגמת שדרוג מהירות בחינם או חודש ראשון חינם. הסיבה לכך די ברורה: לקוחות רבים נוטשים את ה-ISP אליו עברו במסגרת "השוק הסיטונאי", לאחר שהם נטשו  קודם לכן את בזק (ואולי גם ספק אינטרנט אחר), והם חוזרים מהר מאוד למקור, לאחר שהבינו, שהם "נפלו בפח" והסתבכו בתהליכי המעבר, בביצועים ובהוצאות בלתי מתוכננות. בכלל, כל התהליך הזה מטעה: הלקוחות לא עוזבים באמת את בזק. הם רק עוברים לשלם לבזק דרך צד ג' (ה-ISP) ומורידים את האחריות של בזק לחיבור שלהם, חיבור שנכפה על השוק בשיטות טכנולוגיות ורגולטוריות שמזמן פשטו את הרגל

ספקי האינטרנט תולים תקוות בתאריך 17.5.15, תאריך בו תחל "מהפכה בתחום השוק הסיטונאי" וכל הבעיות תיפתרנה. יתרה מכך: משרד התקשורת הכריז, שב-17.5.15 ייכלל נושא הטלפוניה ברפורמה, בנוסף להתייעלות ואוטומציה בתהליכי ניוד לקוחות בין הספקים הקוויים, שתחל ביום זה. 

הבעיה העיקרית: ה-17.5.15 יהיה יום רגיל כמו כל ימות השנה. אולי יהיה מזג אויר חם, אולי שוב תהיה רעידת אדמה באיזה מקום בעולם, ואולי כבר תושבע הממשלה החדשה של בנימין נתניהו. אולם, שום רפורמה בטלפוניית השוק הסיטונאי לא תתרחש ביום זה וגם לא בימים, שיבואו אחריו. הצרות לא נגמרו וזה יהיה עוד יותר גרוע (מנקודת ראות צרכנית). גם שום דבר לא יקרה במהירות העברת הלקוחות מבזק. פשוט, מדובר בהזייה, חלום ליל קייץ.

בנוסף, כל האיומים של המנכ"ל, אבי ברגר, לגבי בזק (קנסות וכיו"ב), הם פשוט שטויות שאיש לא מתייחס אליהן ברצינות, כי אי אפשר להטיל קנסות בזמן שיש דיון בבג"ץ בנושא הזה. כשהבג"ץ יקבע שאבי ברגר צודק, אז הוא (אולי) יוכל להטיל קנסות על בזק בנושא זה... 

במציאות, הבעיות בשוק הסיטונאי תימשכנה והמחירים יעלו, עד היום שבו כל הלקוחות, שנטשו את בזק - יחזרו לבזק. זה יקרה תוך שנה או שנתיים. הלקוחות התמימים הללו, שהאמינו לסיפורי הבדים, שמכר להם משרד התקשורת (גם דרך ה-ISP וגם דרך כמה עיתונים), יפסידו בדרך: כסף, ביצועים ורמת שירות. בסוף הם יחזרו בזחילה לבזק, שמקרקסת את משרד התקשורת (שאיבד מזמן את הכיוון) ואת כל עם ישראל, בכל התהליך ההזוי הזה. אין כרגע כל דרך אחרת לעתיד ה"שוק הסיטונאי" גרסת ישראל. נקודה. 

צילום: מסך ההרשמה החדש ללקוחות הרוצים לנטוש ולעבור ל-018-אקספון:
מסך הרשמה לאקספון



 
 
Bookmark and Share