Telecom News - ספק בזק ענק ראשון בארה"ב (Verizon) עובר ל-SDN כבר השנה

ספק בזק ענק ראשון בארה"ב (Verizon) עובר ל-SDN כבר השנה

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> ספק בזק ענק ראשון בארה"ב (Verizon) עובר ל-SDN כבר השנה
חברת התקשורת הענקית Verizon מארה"ב החליטה לעבור ל-SDN (ר"ת: Software Defined Networking) ברשתות שלה ותחל לספק שירותים ראשונים ללקוחותיה במערכת החדשה כבר ב-2015, כאשר הלקוחות הפרטיים יהיו הראשונים לקבל שירותים חדשים וזולים יותר מהקיים היום.
מאת: אבי וייס, 2.5.15, 19:52ורייזון

חברת הבזק Verizon היא חברת תקשורת מרובעת (Quadruple Play) המספקת תקשורת קווית וטלפוניה קווית, אינטרנט, טלווייה-רב-ערוצית וסלולר. מדובר בחברת ענק בכל קנה מידה, עם הכנסות של 127 מיליארד דולרים לשנה (ב-2014), עם כ-180 אלף עובדים, כ-130 מיליון לקוחות סלולר, כ-5.7 מיליון לקוחות טלוויזיה רב-ערוצית, כ-7 מליון לקוחות פס רחב בחיבור בסיבים עד הבית, מתוך סה"כ חיבורי פס רחב קווי (כולל טלפוניה קווית) שהוא כ-9.2 מיליון לקוחות. 

ורייזון הכריזה על כניסתה לעולם ה-SDN בסיוע של ספקי הציוד הבאים: אלקטל-לוסנט, סיסקו, אריקסון, ג'וניפר ונוקיה. אגב, בקרוב אלקטל-לוסנט תיבלע בנוקיה... הבסיס הטכנולוגי של הפתרונות החדשים בגישת ה-SDN על כל מגוון רשתותיה של ורייזון יהיה מבוסס בעיקרו על OpenStack.

שירותי SDN יוזילו את העלויות של שירותי התקשורת והראשונים, שייהנו מכך, יהיו הלקוחות הפרטיים, עוד לפני סוף 2015. במהלך 2016 כל לקוחות ורייזון כולל עסקים וארגונים ייהנו משירותים חדשים ומוזלים במסגרת שירותי הענן של ורייזון על בסיס SDN. 

מתי בישראל ספק תקשורת כלשהו יעבור ל-SDN בשילוב NFV (שכבת השירותים והאפליקציות הווירטואליות בענן)? אין מועד ברור. בטוח שלא השנה וכנראה גם לא בשנה הקרובה. בינתיים, בישראל מתעסקים באובססיביות עם רגולציית "השוק הסיטונאי" בטכנולוגיות, שהומצאו לפני כ-25 שנה (BSA\LLU\SLU) וכבר עברו מהעולם בכל מקום בעולם. על טכנולוגיות ענן ו-SDN לא שמעו במשרד התקשורת הישראלי שיש בכלל דבר כזה (וגם לא בחברות התקשורת הישראליות, שנאלצות להתמודד עם רגולציה, הנחיות, תנאים, מפרטים טכניים ותקנים מהמאה הקודמת)... 



 
 
Bookmark and Share