Telecom News - איך בונים קרן הון סיכון חברתית ותמיכה ביזמים חברתיים בישראל

איך בונים קרן הון סיכון חברתית ותמיכה ביזמים חברתיים בישראל

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך בונים קרן הון סיכון חברתית ותמיכה ביזמים חברתיים בישראל
מפגש פורום Startup Grind ת"א זימן לתחרות 3 סטארטאפים מבטיחים. כ"כ, נחשפו הרקע והסודות מאחורי הצלחת קרנות הון הסיכון החברתיות: 2B Angels ו-2B-Community מפי המייסד והיזם - יואל חשין. 
מאת: אבי וייס, 2.5.15, 20:06רם יוניש

קהילת Startup Grind שלוחת תל אביב שנולדה לפני כשנה וחצי, מונה כיום כבר למעלה מ-1,300 איש, מיוזמתו של שחר מטורין. כ"כ, שחר מטורין הוא הדירקטור (המנהל) של Startup Grind בישראל, ושלוחת תל אביב מנוהלת בניהול משותף עם רם יוניש (בתמונה משמאל), סמנכ"ל שיווק ומכירות במטריקס גלובל.

באירוע ביום 27.4.15 בבית בנק לאומי בת"א, בהשתתפות של כ-70 יזמים ומשקיעים, התקיימה תחרות בין 3 סטארטאפים על התואר "חביב הקהל", במשאל שנערך בין משתתפי Startup Grind, (הזוכה יציג באירוע הבא את פירוט הפיתוח שלו).

רם יוניש (בתמונה למטה, מצד שמאל): "היום אנו מציגים 3 סטארטאפים מאוד מעניינים שבחרנו:
  1. MyQuest – מערכת להשגת משימות אישיות בכל תחום, תוך ליווי והיעזרות במנטורים מובילים. זאת, תוך יצירת רשת חברתית בין כל בעלי מטרות דומות (למשל: כל הרוצים לירזות). 
  2. Smart Cinema – מערכת ראייה משוכללת וזולה מכל חלופה שיש בשוק, הנלבשת על הראש והופכת כל מסך של סמארטפון למסך תלת-מימד (3D) עם חוויית צפייה חדשה. .
  3. Fringefy - אפליקציה המזהה בניינים, חנויות ומקומות באמצעות מצלמת הסמארטפון עם אספקת מידע מהיר ויכולות נוספות (כמו קשר עם בעל העסק וביצוע הזמנות) ישירות מהמכשיר.
חברתההזנק Fringefy זכתה במקו ראשון כ"חביבת הקהל" ע"י משתתפי המפגש.

הסטארטאפ, שנבחר בפעם הקודמת כ"חביב הקהל" - RapidAPI, יציג בקצרה בעתיד את המיזם שלו. בנוסף, אנו מודים לנותני החסות שלנו: לאומיטק, גוגל, שינדלר ו-CBLS. בלעדיהם, לא יכולנו לקיים את המפגשים החודשיים שלנו. אנו מחברים את כל השכבות של קהילת היזמים והמשקיעים בארץ ובעולם, גם באירועים וגם מחוץ לאירועים.

אני מזמין את כולם להיכנס ל
עמוד הפייסבוק שלנו ולא להתבייש לפנות בכל נושא, שאנו יכולים לעזור בו. האירוע הבא שלנו יתקיים בנמל יפו ב-26.5.15 עם דגש לעולם היזמיות והמשקיעות". 

שחר מטושחר מטוריןרין (בתמונה משמאל): "אנו קהילה הגדלה מהר בזכות הספונסרים שלנו, הפעילות ההתנדבותית של השגרירים שלנו ושל חברי הקהילה העובדים ונרתמים לפעילות בהתנדבות.

באמצעות החבורה הנפלאה הזו של אנשים, אנו בקהילת Startup Grind מגיעים לכל פינה בעולם. יש בקהילה שלנו כבר כ-230 אלף יזמים ומשקיעים מכל העולם ובקרוב נעלה לאוויר אתר חדש של Startup Grind, עם מידע מפולח. בנוסף, יש לנו נוכחות חיה ותוססת בפייסבוק ובטוויטר. 

אנו מתכוונים לשתף פעולה עם שלוחות קרובות לנו באזור כולל ברשות הפלסטינית. ביוני הקרוב נערוך אירוע גדול, שיהיה מסיבת קיץ שלנו. אנו נוציא בקרוב עדכון על האירוע. ב-28 ביוני נביא למפגש החודשי את אחד מגדולי המשקיעים בעולם, שיגיע אלינו היישר מהוואלי, 
Jim Scheinman מ-Maven Venture. לפני האירוע נקיים עימו Roadshow עם סטארטאפים ישראליים, שייבחרו להופיע בפניו, בתקווה שישקיע בהם".

יואל חשין, (בתמונה, מימיהמפגש עם יואל חשיןן), מייסד משותף ויו"ר 2B Angels ו-2B-Community: "גדלתי בירושלים ואני דור שביעי בירושלים. אולם, לפני 12 שנה עברתי לת"א. אמא שלי עסקה בגיוסי הון לקרן ירושלים ואבא שלי היה עו"ד, שהגיע לעולם השיפוט והתקדם עד לתפקיד המשנה לנשיא בית המשפט העליון. כך, שיש לי רקע מהבית גם בתחום גיוסי כספים וגם מהצד המשפטי.

הרצון  'לכבוש את העולם' היה אצלי כבר מגיל צעיר. בצבא הייתי ב'עוקץ' אחרי שירות לא כל כך מוצלח עם כמה כשלונות. לכן, אני מאמין, שאדם צריך לשאול את עצמו למה הוא נכשל ולא למה אחרים מכשילים אותו או מקבלים החלטות מוטעות לגביו. כבר בשנות ה-20 לחיי שאלתי את עצמי מה אני צריך לעשות בתוך עצמי כדי להגיע ליכולת 'לכבוש את העולם'. לכן, קודם כל הייתי צריך לכבוש את עצמי.

למדתי משפטים, אך לא עבדתי במקצוע כי נשארתי באקדמיה. אחר כך למדתי פילוסופיה. זה עזר לי לבנות את אבני הבניין האישיים שלי. חשבתי על קריירה אקדמית, אבל יצא, שהיה לי זיק של יזם ומצאתי חבר (בשם ארהל'ה כהן), שהציע לי הצעה, שלא יכולתי לסרב לה ואז עברתי ליזמות תחת השם 2B Angels. זה מבטא את השילוב בין עשייה והחזון - החשיבה.

2B משמעו: 2 Brothers, שני אחים. זה הנצחה לאחי שניאור, שנהרג בתאונת דרכים. תאונת הדרכים הזו השפיעה עלי רבות, כי הוא היה אח בוגר ממני, ששימש לי מודל לחיקוי. כיום, כל יום אני שואל את עצמי מה עשיתי לטובת החברה, כאילו זה היום האחרון בחיי. זה נותן משמעות אחרת לחיים. כל יום אני חושב מחדש איך אני נותן ערך לחיים.

ב-5 השנים, שאני בתחום היזמות וההשקעות, יסדתי 3 פלטפורמות, ש-2 מהן כבר פועלות כמה שנים ואחת חדשה שאחשוף בקרוב. ההשקעה בעולם המיזמים בהייטק נראתה לי המקום הטבעי עבורי, כדי לענות על השאיפות שלי 'לכבוש את העולם', אבל עם כיוון מאוד מיוחד. אני תומך בסטארטאפים חברתיים.

אני מאוד מרוכז בעולם החברתי וחשוב לי לראות מה אנו והיזמים העובדים עימנו תורמים לחברה הישראלית. גם ב-2B Angels אנו שונים מקרנות הון סיכון אחרות בכך, שאנו עובדים עם קבוצת חברים ושותפים העובדת ביחד ובהרמוניה. אין אצלנו 'זאבים בודדים' או 'כוכבים'. המשימה של כולנו להגדיל את הקהילה שלנו ולהוכיח, שעסקים, שפועלים גם לא למטרות רווח, יכולים להיות מועילים, מצליחים ובעלי הכנסות. אנו גם מסייעים לעמותות חברתיות לפתח יוזמות המאפשרות להן להביא כסף, שלא מבוסס רק על תרומות וטוב לב של נדבנים.

מכאן, שאנו בעיקר מחפשים יזמים, שהכסף שהם משיגים או מרוויחים ילך בעיקר למטרות חברתיות. זה המוטו המרכזי שלנו. כמובן שאנו משקיעים גם בחברות הזנק, שנראו לנו מתאימות, בתחומים, שאנו מבינים בהם דוגמת האינטרנט והסייבר, בעיקר חברות הזנק במצב של Pre-Seed עד שלב A. אנו גם משקיעים באינקובטורים דוגמת האינקובטור ביוקנעם.

ההשקעות שלנו מתבצעות בנושאים רבים, בעיקר בחברות הנראות לנו מאוד מבטיחות. הדגש החברתי שלנו מתבטא בכך, שאנו משקיעים לא מעט במגזר הערבי. יש לנו השקעה באינקובטור מוביל במגזר הערבי שנבנה יחד עם עימאד תלחמי, כי אנו מאוד מאמינים בבניית השלום דרך עולם ההייטק.

כיזם וכמשקיע מאוד חשוב לי לראות איך יזמים מתמודדים עם כשלונות. היכולת להמשיך מבלי לאבד את רוח היזמות וההתלהבות לאחר כשלון היא תכונה מאוד חשובה בעיני אצל יזם.

אנו מלווים מקרוב את הסטארטאפים ואני מאוד גלוי אתם. לעיתים רבות אני אומר ליזם, שעליו לזנח את החלום שלו ולהמשיך קדימה ליזמות אחרת ובכיוון אחר. לא כולם מוכנים לשמוע את זה. לכן, כמות ההצלחות והמצליחנים בעולם ההייטק הישראלי היא קטנה ביותר, אולי אחד למאה. זה מסע קשה ולכן יזם צריך תכונות מיוחדות כדי להצליח.

למרות שיזמים צעירים לא תמיד מקשיבים לי, אני מאוד מאמין, שההתגברות על מכשולים היא דבר חשוב ומרכזי. התשובה השלילית שלי היא מכשול, שהיזם צריך להתמודד איתו. לעיתים יזמים חוזרים אלי אחרי ששינו כיוון ואני בוחן אותם מחדש. 

אנו עובדים כיום על שיפור היכולת שלנו כצרכנים להעדיף עסקים, שהתאימו את עצמם לערכים חברתיים, גם בסביבת העבודה שלהם, ביחסי העבודה שלהם, בהתאמה של העסק לצרכים של מוגבלויות ונגישות. אני מעוניין להעדיף עסקים התורמים לחברה. אני מאמין, שאם נבחר מסעדה, שעונה על התנאים הללו, זה ישפיע על כל שוק המסעדות. אני מאמין, שנוכל ליצור קבוצות מספיק גדולות של צרכנים, שיניעו שינויים בהתנהגות העסקית בישראל.

אני כל הזמן מלא ברעיונות, אבל רובם נקטלים ע"י השותפים הקרובים אלי. אולם, זה לא מרפה את ידי. אני מאוד מאמין, שכדי להצליח צריך צוות. אי אפשר לעבוד 'סולו'. חלום ויוזמה אינם מספיקים כדי לייצר הצלחה. עבודת הצוות ורוח הצוות מייצרים הצלחה". 
 
בתמונה: ארהל'ה כהן (מימין) ויואל חשין:
אהרל'ה כהן ויואל חשין



 
 
Bookmark and Share