Telecom News - יום המדע הישראלי ב-12.5.15- חגיגת אירועים לקהל הרחב ברחבי הארץ

יום המדע הישראלי ב-12.5.15- חגיגת אירועים לקהל הרחב ברחבי הארץ

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> יום המדע הישראלי ב-12.5.15- חגיגת אירועים לקהל הרחב ברחבי הארץ
יום המדע הישראלי ב-12.5.15- חגיגת אירועים לקהל הרחב ברחבי הארץ
מאת: חיים חביב, 4.5.15, 17:31יום המדע הישראלי

משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל מזמין את הציבור לאירועי מדע פופולרי הפתוחים לציבור ללא תשלום. הם יתקיימו באוניברסיטאות, במכללות, במכוני מחקר ובמוזיאוני מדע ברחבי הארץ.

עידו שריר, מנכ"ל משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל: "יום המדע הפך למסורת בישראל. זהו יום שמעודד סקרנות, חשיבה יוצרת ורצון לידע אצל צעירים ומבוגרים כאחד. מטרתו העיקרית היא להביא את המדע, שנתפס מרוחק, אל פתח ביתו של כל ישראלי ולהראות כיצד כמעט כל מה שאנו רואים וחווים בחיי היום-יום מבוסס על מדע".

ברשימת האירועים:

באוניברסיטת תל אביב יישאו בכירי המדענים הרצאות קצרות בנושא מזון. הגן הזואולוגי והגנים הבוטניים יהיו פתוחים לסיורים בהרשמה מראש. ייערך באוניברסיטה גם כנס "יום אירופה" של האיחוד האירופי.

עמותת SpaceIL תקיים סדנאות מגנטים חווייתיות למשפחה שבמסגרתן ינסו המשתתפים לאתר סלעים ממוגנטים, שהוטמנו בשטח, וילמדו מהו שדה מגנטי ומהו הניסוי המדעי אותו צפויה העמותה לערוך על פני הירח. הפעילות תתקיים בשיתוף החברה למתנ"סים ב-4 מוקדים ברחבי הארץ.

מכון ויצמן למדע יפתח את שעריו לסיורים ולהרצאות במעבדות המכון. במרכז של עמותת תפוח ברמלה יציג המכון תערוכת ננו-קומיקס המיועדת לכל המשפחה ומשלבת בין שאלות מדעיות מסקרנות ואומנות ציור הקומיקס מבית היוצר של מכון ויצמן למדע.

באוניברסיטה העברית תוצג ההצגה "איינשטיין" המספרת על יום הולדתו ה-70 של המדען, שבו הוא עורך חשבון נפש ומתייחס להיבטים באישיותו כפיסיקאי, פציפיסט ויהודי ציוני.

באוניברסיטת חיפה תתאפשר כניסה חופשית לתצוגות, סיורים והרצאות  במוזיאון הכט וניתן יהיה לשחק במשחקים באמצעות הסמארטפון.

באוניברסיטת בן גוריון בנגב תוצגנה מערכות אלקטרואופטיות לשימושים ביטחוניים דוגמת לייזרים, מערכות הדמאה, עיבוד תמונה וחישה מרחוק במסגרת אירוע לציון שנת האור העולמית.

אפקה המכללה האקדמית להנדסה בת"א תציע במתחם נוער סדנאות חווייתיות לצעירים בנושאי רובוטיקה, אנרגיה, עיבוד שפה והנדסת חומרים ויוצגו פרויקטים של הסטודנטים בהנדסה.

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים יציג למעלה מ-10 תערוכות אינטראקטיביות ללא תשלום, בהן התערוכה 'מכונות וחיוכים' המציגה מכונות מצחיקות מחומרים ממוחזרים, שבאמצעותן ניתן ללמוד על עקרונות פיזיקליים שונים.

במרכזי המחקר האזוריים של משרד המדע יעבירו פעילויות כגון מפגשים עם מדענים, סיורים במעבדות המחקר וסדנאות. 26 מרכזים לצמצום הפער הדיגיטלי בחברה הישראלית של משרד המדע ברחבי הארץ יקיימו הדרכות לשימוש ברשתות חברתיות ויצירת סרטונים, ובלוד תוקרן סדרת "הנובליסטים" לקהל הרחב.

בשעות הערב תתקיימנה הרצאות לקהל הרחב מפי מדעניות ומדענים בברים בערים שונות ביוזמת עמותת WIZE.

מוזיאוני המדע – מדעטק בחיפה, מוזיאון בלומפילד בירושלים ובפארק קרסו למדע בבאר שבע יהיו פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום.
בעשרות מתנ"סים ברחבי הארץ יתקיימו פעילויות מדע בשיתוף מכון דוידסון שליד מכון ויצמן למדע.

כל האירועים יתקיימו ביום שלישי 12.5.15, החל מהשעה 14:00.

מידע אודות האירועים מצוי באתר משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל ובמפת האירועים.

 
יום המדע הישראלי



 
 
Bookmark and Share