Telecom News - סטארטאפים ישראלים יציגו פיתוחים מלהיבים ויערך האקתון ב-IATI Biomed

סטארטאפים ישראלים יציגו פיתוחים מלהיבים ויערך האקתון ב-IATI Biomed

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> סטארטאפים ישראלים יציגו פיתוחים מלהיבים ויערך האקתון ב-IATI Biomed
סטארטאפים ישראלים יציגו פיתוחים מלהיבים ויערך האקתון ב-IATI Biomed
מאת: מערכת Telecom News, 4.5.15, 18:53בני זאבי
 
עולם הרפואה עובר לדיגיטל: ממשחק מחשב העושה פיזיותרפיה ביתית ועד לאפליקציה חברתית המזכירה מתי צריך לקחת תרופה. פיתוחים אלה ואחרים יוצגו ב-12-14.5.15 בוועידת ביומד הבינלאומית בגני התערוכה בת"א.
 
בוועידת ביומד הבינלאומית, שתימשך 3 ימים, ישתתפו משלחות וגורמים בכירים ממערכת הבריאות בישראל ובחו"ל, יזמים, משקיעים וחברות בינלאומיות, ועשרות סטארטאפים ישראלים יציגו פיתוחים חדשניים.
 
במהלך הוועידה יתקיים גם האקתון מיוחד בן  3 ימים, שיאפשר ליזמים רופאים ואנשים מעולמות הבריאות והטכנולוגיה לפתח יחדיו פתרונות לבעיות המטרידות כיום את מערכות הבריאות בישראל. 
 
את ההאקתון תלווה חברת designit הבינלאומית יחד עם מנכ"ל בית חולים רמב"ם רפי ביאר ומנכ"ל לשעבר של משרד הבריאות רוני גמזו. הצוות המנצח יזכה לסכום של 10 אלף ש"ח .
 
בין החידושים המעניינים שיוצגו:
 
פיזיותרפיה באמצעות הקינקט
חברת PhysiMAX פיתחה תוכנה הנתמכת באמצעות ה"קינקט" של מיקרוסופט. המכשיר עוזר לאנשים עם פציעות ספורט ע"י מערכת, שמאפשרת חוויה אינטראקטיבית ומאפשרת לאנשים לעשות חלק מהשיקום בבית במקום במכוני שיקום או בבתי חלים. המטפל מכניס לתוכנה תוכנית אימון אישית והמטופל מבצע את התרגילים בעצמו בבית באמצעות הטלוויזיה. המערכת מאפשרת בקרה צמודה של המטפל, ובסיום הטיפול הוא מקבל את התוצאות היישר למחשב שלו. ניתן יהיה לצלם ולהתנסות במכשיר.
 
סרטון הדגמה:

    
קל יותר לעקוב אחר הוראות הטיפול

מחקר, שנעשה לאחרונה הראה, ששליש מהמטופלים אינם עוקבים אחר הטיפול, שהורה להם הרופא וזה גורם לאבדן של מאות מיליוני ₪ למערכות הבריאות וחברות הביטוח. הפלטפורמה של חברת  Telesofia Medical Ltd נותנת לזה פיתרון על ידי כך, שהיא מאפשרת לספקי שירותי הבריאות השונים (רופאים, בתי חולים או קופות חולים) לשלוח באופן אוטומטי סרטונים אישיים למטופלים, שמעניקים להם מידע המותאם להם פרסונלית עפ"י מצבם וגילם.
 
הסרטונים נועדו "לחנך" את המטופלים ולהסביר להם שימוש נכון בתרופות, תהליכים של ניתוחים והנחיות לאחר שחרור מניתוח. המטרה היא להחליף את הרופא ולהיעזר באמצעים טכנולוגיים בלבד. כך, הקשב של המטופלים גבוה יותר והם יכולים לצפות בסרטון בכל זמן שירצו.
 
סרטון הדגמה בלינק:
 http://www.telesofia.com/solutions/medication

telesofia
 
אפליקציה לשמירה ומניעת סכרת
חברת Sweetch פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לאתר דרך ארגוני בריאות, חברות ביטוח, ורשתות החברתיות  אנשים שיש להם סיכוי לחלות בסכרת עפ"י פי הנתונים שלהם. המטרה היא לאתר אנשים לפני שהם חולים במחלה ולאפשר למערכות הבריאות חיסכון משמעותי של כסף, מאחר שעלות הטיפול באדם חולה סכרת נמוכה משמעותית בטיפול מניעתי.
 
האפליקציה מחשבת את הסיכון לחלות בסכרת על בסיס המידע הרפואי, שהלקוח מספק. לאחר מכן, נעשית עבודה  עם החולה להשגת היעד של מניעת הסכרת ועידוד פעילות גופנית של  150 דקות בשבוע, שהוכחה כמונעת סכרת. האפליקציה מעודדת את הפעילות ומתמרצת את הלקוח- Digital Couching. על בסיס נתוני הנייד מקבל הלקוח את התוכנית המותאמת עבורו.
  
ד"ר בני זאבי, (בתמונה למעלה), ורותי אלון, (בתמונה משמאל, שותפה בקרן פיטנגו), יו"רים משותפים של האירוע: "הסמארטפונים העלורותי אלון בשנים האחרונות את תחום ה "mHealth"-המאפשר לאנשים לבצע בביתם ובעצמם, פעולות היכולות למנוע מחלות או לחילופין לטפל בעצמם, תוך חיסכון משמעותית של עלויות וזמן.

לכן, אנליסטים בעולם צופים, שתחום זה רק ילך ויגדל ולישראל יש מקום דומיננטי בפיתוחו".


הרשמה- כאן.
 
 PhysiMax
 



 
 
Bookmark and Share