Telecom News - בלעדי: מבחן דרך לעכבר בלוטוס של סיטריקס לסמארטפונים וטאבלטים

בלעדי: מבחן דרך לעכבר בלוטוס של סיטריקס לסמארטפונים וטאבלטים

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> בלעדי: מבחן דרך לעכבר בלוטוס של סיטריקס לסמארטפונים וטאבלטים
לא צריך יותר מחשב נייד לצורכי עבודה עקב היעדר עכבר למערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS. חשיפה ומבחן דרך לעכבר בלוטוס X1 Mouse של Citrix, שייחשף ב-12.5.15 בארה"ב. העכבר הגיע לידי ועבר "מבחן דרך" על הסמארטפון והטאבלט שלי.  
מאת: אבי וייס, 9.5.15, 19:35העכבר החדש של סיטיקס

מהפכה בהרגלי העבודה של משתמשי הסמארטפונים והטאבלטים. חברת סיטריקס (Citrix), שפיתחה מספר לא קטן של מערכות תוכנה לעסקים וארגונים, נוכחה לדעת, שיש למשתמשים בתוכנות שלה בעיה: זה בלתי אפשרי לעבוד על תוכנות עסקיות (לרבות כל התוכנות הנכללות באופיס של מיקרוסופט ותוכנות מקבילות מהמתחרים) בלי עכבר.

מי שרגיל לעבוד עם עכבר מגלה די מהר, שניסיון לעבוד תחת אנדרואיד או iOS זה סיוט, משום שאין עכבר והשימוש באצבעות במקום עכבר הופך את העבודה (למשל על מסמכים, טבלאות, מצגות וכיו"ב), לבלתי נוחה לחלוטין. על פי כל התחזיות (למשל המחקר כאן של Forrester לגבי אימוץ המובייל בארגונים), העתיד, גם של העולם העסקי, נמצא במובייל. אולם, יש חסמים בדרך הזו. 

היות ואיש לא פתר עד כה את הבעיה הזו של היעדר עכבר במובייל, במיוחד מדובר בהתייחס למכשירי אפל, חברת סיטריקס, שעיסוקה המרכזי הוא בעולם התוכנה העסקית, החליטה לפתור את הבעיה הזו בעצמה. לכן, היא החליטה להוציא לשוק את העכבר האלחוטי שעובד בבלוטוס, תחת השם המאוד קליט: X1 Mouse.

בגלל שהעכבר יוכרז בארה"ב ב-12.5.15, באירוע שנתי הנקרא Cirtix Synergy, באורלנדו פלורידה (ארה"ב), היא החליטה לכוון את המוצר החדש שלה למשתמשים עסקיים, שיש להם אייפד או אייפון (זה הרוב בארה"ב) ומשתמשים בתוכנות של סיטריקס ובראשן מערכת Reciever. לכן, סיטריקס כבר העלתה לחנות האפליקציות של אפל את הגרסה של התוכנה שנקראת R1 (כאן), שמספקת את היכולות של עכבר בשימוש בתכנת Reciever באייפון ובאייפד.

אני החלטתי לבחון את העכבר דווקא על סמארטפון וטאבלט תחת מערכת הפעלה אנדרואיד, בלי שום תוספת תוכנה, ולבחון את השימוש בעכבר הזה על כל תוכנה שיש לי על הסמארטפון והטאבלט בלי שום קשר לסיטריקס, למרות שבהנחיות, שצורפו לעכבר, היה כתוב, שהוא יעבוד על iOS ורק עם התוכנות של סיטריקס דוגמת: Reciever, GoToMyPC, ShareConnect, WorkDesktop.

להפתעתי, העכבר הזה עבד מיד תחת אנדרואיד, בלי שום צורך באיזו אפליקצייה, או כיול \ התאמה.

מכאן, שהעכבר הזה מתאים לכל מכשיר חכם נייד, בתנאי שהוא עונה על תנאי הסף הבאים:
  • תמיכה בבלוטוס 4.0 ומעלה, בכל מכשיר אנדרואיד מכל סוג וכל יצרן, מכשיר שיש לו יכולת בלוטוס כזו.
  • תמיכה באייפון 4s ומעלה.
  • תמיכה באייפד 3 ומעלה. 
הפעלה וביצועים
כפי שציינתי, בחנתי את העכבר החדש על סמאטרפון אנדרואיד 5.0 (סמסונג גלקסי 5S) וטאבלט אנדרואיד 4.4.2 (סוני אקספיריה Z2). החיבור לסמארטפון ולטאבלט היה מהיר וזהה לחלוטין ב-2 המכשירים:

א. מכניהעכבר של סיטריקס חלק תחתוןסים קודם את הסוללה לתוך העכבר כדי שיפעל, ומעבירים את מתג ההפעלה הזעיר, שנמצא בתחתית העכבר (בתצלום משמאל) למצב בלוטוס. 
ב. בודקים שהבלוטוס דולק במכשיר הנייד ומבצעים "סרוק \ חפש מכשירים".
ג. לוחצים על כפתור התאמה בתחתית העכבר כדי ליצור התאמה.
ד. ברגע שההתאמה בוצעה (לוקח כמה שניות), מסמנים "מכשיר קלט" בסמארטפון או בטאבלט תחת תפריט הבלוטוס, וזהו.

מייד אחרי ההתאמה, מופיע עכבר על המסך והוא מתנהג כמו עכבר ואפשר להפעיל את סימון העכבר הזה בדיוק כמו שרגילים להשתמש בעכבר במחשב הנייח או הנייד.

בחנתי עשרות תוכנות, לרבות תוכנות אופיס מיצרנים שונים (לרבות מיקרוסופט בגרסת אנדרואיד - Office Mobile), ובתוכנות מסוגים שונים, העכבר הזה התנהג כעכבר בכל מקום, גם על מסך הסמארטפון והטאבלט וגם בכל היישומים, בלי יוצא מן הכלל.

פשוט, מרגע שהעכבר חובר בבלוטוס למכשיר הנייד, המכשיר הנייד הפך למכשיר עם עכבר. זהו. לא היה צורך בשום תוספת תוכנה ובשום כיוונון נוסף, זה עבד טבעי כמו עכבר במחשב הנייד או הנייח. ניתן לגרור מסכים, תמונות וכיו"ב, בדיוק כמו שזה קיים כבר בחלונות 8 ומעלה על מחשב נייח או נייד.

מכאן, שהעכבר הזה משפר את חווית השימוש בסמארטפון ובטאבלט באופן דרמטי. זה מספק לאנשים עובדים את מה שהיה חסר להם: יכולות עכבר על המכשיר הנייד שלהם, במערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד.

יש כאן למעשה "סגירת מעגל" בגישת ה-BYOD, שבה העובד והמנהל הנייד יכול להשתמש בכל מקום בעולם ועל כל רשת באפליקציות הארגוניות (מומלץ תחת מערכת מאובטחת), ולעבוד על הסמארטפון או הטאבלט שלו בלי צורך בשימוש מקבילי במחשב נייד כדי לעבוד על מסמכים, דוא"ל, טבלאות או מצגות, או כל תוכנה ארגונית \ עסקית. 

יש הטוענים, שהחידוש הזה יכול לייתר לחלוטין את הצורך במחשב נייד לאנשים רבים, שמסתובבים כיום עם מחשב נייד, רק בגלל ההרגל של עבודה עם עכבר.

בנוסף, ניתן לחבר את המכשיר הנייד (סמארטפון או טאבלט) למסך גדול, או בכבל או בגישת חיבור אחרת, למשל Airplay של אפל, או חיבור Screen Mirroring באנדרואיד, ולהקרין את המסך על כל מסך חיצוני גדול, כולל מסך טלוויזיה, או דרך מקרן-ברקו. כך, שניתן להציג מצגות ישירות מהסמארטפון או הטאבלט, למשל בחדר ישיבות, בלי צורך במחשב נייד. 

חסרונות: החיסרון הבולט, שמצאתי ב"מבחן דרך" כאן עם העכבר של סיטריקס: אם יש 2 מכשירים או יותר עם בלוטוס בקרבת העכבר, הוא כנראה מתבלבל ולא מתחבר לאף לא אחד מהמכשירים. יש צורך לכבות את הבלוטוס במכשיר\ים שלא מיועד\ים להיות מחובר\ים לעכבר, כדי שהמכשיר, שכן מיועד להתחבר אליו, יצליח להתחבר לעכבר. בנוסף, אחרי שמחברים את העכבר למכשיר אחד הוא מסרב להתחבר למכשיר שני, ויש צורך לבצע מחיקה של ההתאמות עד שהחיבור מצליח להתחבר במכשיר השני, אחרי כמה ניסיונות. אני מאמין שסיטריקס תתקן את הבאג הזה בהקדם. 

מחיר העכבר: טרם פורסם, השמועות מדברות על סביב ה-60 דולרים (בארה"ב). טרם ידוע מתי זה יגיע לישראל, אבל כנראה זה יגיע די מהר... אני סבור, שדי מהר נמצא עכברים מתחרים מהסוג זה גם מספקים אחרים. זה יהיה למעשה "כרטיס אדום" ליצרני הלפטופים, שעלולים לצאת מהמשחק... 

ציון: 9.0 מתון 10. 

תמונות של עבודה שלי עם העכבר של סטריקס ביחד עם הסמרארטפון (מימין) ועם הטאבלט (משמאל):
עכבר וסמארטפון
עכבר וטאבלט



 
 
Bookmark and Share