Telecom News - לרגל יום המדע הישראלי ב-12.5.15 מופעל פרויקט "מדענים בגנים"

לרגל יום המדע הישראלי ב-12.5.15 מופעל פרויקט "מדענים בגנים"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> לרגל יום המדע הישראלי ב-12.5.15 מופעל פרויקט "מדענים בגנים"
לרגל יום המדע הישראלי ב-12.5.15 מופעל פרויקט "מדענים בגנים"
מאת: חיים חביב, 10.5.15, 16:10יום המדע בגן

מדענים יבקרו בגני הילדים ברחבי הארץ במטרה לקרב את הפעוטות לעולם המדע ולעורר את סקרנותם טבעית.

לרגל יום המדע הישראלי ב-12.5.15, יסירו המדענים את חלוקי המעבדה וישובו לארגזי החול בגני הילדים. פרויקט "מדענים בגנים" ביוזמת משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל ובשיתוף משרד החינוך נועד לעודד חשיבה מדעית, לעורר השראה ולחשוף את הקטנטנים לרזי המדע ונפלאותיו כבר בגיל הגן.

המדענים יספרו לילדים על תפקידו של המדען, מה מלהיב במדע בכלל ובתחום המחקר שלהם, וינסו להדביק אותם בסקרנות להבין את החיים בעולם ולעסוק במדע החל מגיל צעיר. המדענים יעבירו פעילות, שתפגיש את הקטנים עם מדע בגובה העיניים בדרך של התנסות מהנה. בנוסף, יציפו המדענים שאלות, שתנענה את הילדים לחפש תשובות ופתרונות ע"י התבוננות, העלאת השערות, ניסוי, רישום והסקת מסקנות בנושא מגוונים, כגון: יצורים חיים, גרמי השמיים, טכנולוגיה והעולם מעשה ידי אדם.

פרופ' נורית ירמיה, המדענית הראשית של משרד המדע וחוקרת בתחום הפסיכולוגיה: "ילדים נולדים סקרנים והעולם הוא חידה עבורם. ילדינו הם כבר חוקרים סקרנים וכל שעלינו לעשות הוא לשמר ולטפח זאת. המפגש הראשון עם המדען או המדענית מציירת לילדים תמונת עתיד ועיסוק לשאוף אליו כשיהיו גדולים". 

ערוץ "הופ!" ישדר העונה פרקים חדשים של התכנית "רחוב סומסום-מגלים סקרנות", שהופקה בהתאמה לתכני הלימוד במדע וטכנולוגיה לגיל הרך, והגנים עצמם יפתחו את הנושאים המדעיים, שהוצגו בתכנית, בהיבטים השונים של המתמטיקה, הטכנולוגיה והמדע.



 



 
 
Bookmark and Share