Telecom News - Hulu מזנבת בנטפליקס וזוכה להכנסות גבוהות יותר לכל מנוי (בארה"ב)

Hulu מזנבת בנטפליקס וזוכה להכנסות גבוהות יותר לכל מנוי (בארה"ב)

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> Hulu מזנבת בנטפליקס וזוכה להכנסות גבוהות יותר לכל מנוי (בארה"ב)
ספקית שירותי הטלוויזיה על הפס הרחב (OTT) בשם Hulu חושפת את נתוניה ומדווחת, שהגיעה ל-9 מיליון מנויים משלמים והכנסות המתקרבות ל-3 מיליארד דולרים, בעיקר בזכות המודל העסקי המיוחד שלה בעולם ה-OTT.
מאת: מערכת Telecom News, 10.5.15, 22:30HULU

עד היום, כל המומחים לעולם ה-OTT היו בטוחים, שאת התחום הזה מובילה ללא עוררין נטפליקס (Netflix), שלה קרוב ל-55 מיליון לקוחות משלמים בכל רחבי העולם והכנסות של 5.5 מילארד דולרים (נתוני סוף 2014), עם פריסה במספר מדינות (בעיקר באירופה) ולא רק בארה"ב כמו Hulu.

אולם, המנכ"ל של חברת Hulu ,ששמו Mike Hopkins, במסיבת עיתונאים שכינס, הסיר את החיסיון מעל נתוני החברה וחשף, שלחברה יש 9 מיליון לקוחות (גידול של 80% מול שנת 2013) והכנסות שנתיות המתקרבות ל-3 מיליארד דולרים, והשנה (2015) Hulu תעבור הרבה מעל ל-3 מיליארד דולרים הכנסה שנתית.

החלק המפתיע הוא חלוקת ההכנסות. גם Hulu וגם נטפליקס גובות 7.99 דולרים לחודש ממנוי על השירותים שלהן (ועוד תוספת קטנה על תכני פרמיום, לפי רצון המשתמש). אולם, ל-Hulu יש מודל עסקי מיוחד, שמבוסס על פרסומות קצרות ביותר (בנות 7 שניות), שמוקרנות לאורך התוכניות או הסרטים. ההכנסות של Hulu מדמי מנוי הסתכמו ב-2014 ב-860 מיליון דולרים, ההכנסות מפרסומות הסתכמו בכ-2 מיליארד דולרים. דהיינו: יותר משני שליש מההכנסות הן מפרסומות והן מקור החוזק הכלכלי שלה. 

לדברי מנכ"ל Hulu, מנויי החברה צורכים יותר תכנים ויותר זמן צפייה מול נטפליקס, בערך 30% מעל לנתונים של נטפליקס. התוצאה: Hulu החלה להיכנס להפקת תכנים משל עצמה (בדיוק כמו מה שנטפליקס עושה כבר מ-2011), אבל עם כיסים עמוקים להפקות איכותיות יותר, ויכולת לרכוש ערוצי תוכן איכותיים רבים, לרבות רכישה בבלעדיות של סדרות איכותיות. בנוסף, Hulu החלה לחתום הסכמים עם ספקי שירותי טלוויזיה, כולל חברות כבלים וחברות תקשורת, על הטמעת היכולות של Hulu בתוך הממירים שלהן. 

מנכ"ל Hulu ציין, שבקרוב Hulu תחל להפעיל מערכת פרסום חדשה בשם Custom Integrated Commercials, שזה פורמט, שיבצע התאמה טובה יותר לצופים ולהרגלי הצפייה וההעדפות שלהם. הפלטפורמה כרגע בפיתוח ובמו"מ מול המותגים והמפרסמים הגדולים בארה"ב, כדי שיעברו להשתמש במערכת הזו. 
 
צפייה בטלוויזיה



 
 
Bookmark and Share