Telecom News - האם סלקום תקדים את המתחרות בשוק הקווי גם במגזר העסקי והארגוני?

האם סלקום תקדים את המתחרות בשוק הקווי גם במגזר העסקי והארגוני?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> האם סלקום תקדים את המתחרות בשוק הקווי גם במגזר העסקי והארגוני?
כל הסימנים מצביעים, שסלקום נמצאת כרגע בקדימות מול מתחרותיה (בזק, הוט, פרטנר) בהכנות למתן שירותי תקשורת עסקיים משולבי ענן לעסקים, עם יכולות מתקדמות מבוססות מתגי Sonus ו-Broadsoft וספקים נוספים מהארץ ומהעולם.
מאת: אבי וייס, 12.5.15, 19:30אהוד שרר מנכ"ל פוקוס טלקום

הכנס השנתי של השותפים העסקיים של חברת פוקוס טלקום, שכל ספקי התקשורת בישראל (לרבות מערכת הביטחון) הם לקוחות שלה, היה מקום מצויין להתעדכן במוכנות חברות התקשורת לספק שירותי תקשורת וטלפוניה מתקדמים לעסקים וארגונים בישראל.

כפי שחשפנו ראשונים בסוף השבוע החולף (כאן), שסלקום תהיה הראשונה לספק "שירות מרובע" ללקוחותיה, נראה שסלקום תהיה הראשונה להשיק שירותים מתקדמים של טלפוניה בענן ללקוחותיה העסקיים. 

בינתיים, בזק מתעכבת זמן רב עם יציאת שירותי הטלפוניה העסקיים שלה בענן, שניבנו בשת"פ עם אוויה ו-IBM. לכן, סלקום,שביצעה אך לא מזמן שדרוג למתגי Broadsoft הקיימים אצלה לגרסה 19, נמצאת במצב שזה יאפשר לה לספק שירותים מתקדמים, שמייד נדווח עליהם, לפני מתחרותיה. בזק שידרגה את מתגי ה-Broadsoft אצלה לגרסה 17 ונתקעה, וכעת תשכנע (אולי) את לקוחותיה לעבור לשירות של אוויה בענן. פרטנר עדיין תקועה עם גרסה יותר ישנה של ברודסופט וכך גם הוט. 

כרגע, סלקום בוחנת את התקנת מערכת שירותי הענן של Broadsoft בשם UC-One, מעל למתג המשודרג שלה (גרסה 19). מצגת מלאה על היכולות של UC-One מצויה להורדה כאן למתעניינים. הפתרון יכול להיעשות בהתקנה מקומית או בענן המאובטח של ברודסופט.

המערכת הזו (UC-One) כוללת יכולות של "קצה לקצה" עם כל השירותים הקיימים והחדישים ביותר בעולם התקשורת דוגמת WebRTC, שיחות ועידה באיכות, מסרים מיידים מכל סוג, עבודה קבוצתית, שילוב סלולר ו-WiFi בגישת ה-BYOD, עמדות נציגי שירות ועוד. למעשה, כל שירות תקשורת מבוקש ועתידי קיים כבר במערכת הזו. המתחרים של סלקום בכלל לא נמצאים בשלב של בחינת המערכת הזו, כי הם נמצאים עם גרסאות ישנות יותר של מתגי ברודסופט, והשדרוג הזה הוא לא דבר קל, זול או מהיר.

בנוסף, ניתן לספק שירותי WebRTC ושירותים מתקדמים אחרים על מתג סונוס הנמצא בסלקום וגם בפרטנר. מצגת מלאה על היכולות המתקדמות הללו של מתג סונוס מצויה להורדה כאן, למתעניינים.

לקוחות קיימים בשירותי ה-IP-Centrex יכולים לקבל פתרונות חדשים, למשל שירותי CRM כפי שנחשף כאן, ושירותי הקלטה על בסיס פיתוח של OrecX באינטגרציה של פוקוס טלקום. העולם הולך לכיוון שילוב רשתות LTE עם WiFi (מצ"ב כאן מחקר בנושא שנערך בבריטניה), וזה יקרה גם בישראל. 

אהוד שרר, מנכ"ל פוקוס טלקום (בתמונה): "אנו מבצעים כנסים שנתיים כדי להציג את החידושים הקיימים בתחומים, שבהם אנו עוסקים. כיום, אנו מציגים מגוון רחב של חידושים, בעיקר לשוק של מפעילי התקשורת והלקוחות הגדולים שלנו בשוק.

אנו נמצאים אצל כל המפעילים ומספקים שירות לכולם. בשנה שעברה רכשנו את פעילות הטלקום מ-Rapac, וזה הציב אותנו במקום, שבו אנו יכולים השנה להציג פתרונות קצה לקצה, פתרונות מבוססי IP ו-SIP, פתרונות של הקצה העליון בעולם התקשורת.

הרכישה יצרה סינרגיה בין כל הפעילויות שלנו, שכוללת גם את נושא הסינכרון ברשתות. כיום אנו מתמקדים בעולמות ה-LTE וה-LTE-A, ולמעשה אנו מחזיקים 100% של השוק בתחום הסינכרון. אנו נמצאים אצל כולם, כולל צה"ל וארגונים גדולים.

כעת אנו מוכנים עם פתרונות ל-Small Cells, תאי שידור קטנים המתלווים לרשתות דור רביעי. 64 מפעילי סלולר בעולם כבר פרסו רשתות של Small Cells, מהם 45 מפעילים, ששילבו זאת עם פתרונות לבתים בתוך הבתים והעסקים הקטנים בתצורת WiFi או Femtocell. כרגע אין פריסה כזו בישראל אבל היא תגיע. 

בשנה האחרונה ביצענו מספר רב של התקנות בארגונים גדולים דוגמת בנקים, משרדי הממשלה, בבורסה ואצל לקוחות גדולים אחרים. יש לנו כמה חידושים מפתיעים, שהשוק הישראלי טרם ראה ויזכה לקבל במהלך החודשים הבאים. אלה פתרונות, שפיתחנו בעצמנו או בסיוע השותפים שלנו דוגמת ITC. זה כולל: מערכות שו"ב, הקלטות, שרידות, CRM, שירותי אבטחה על בסיסי SBC מתקדמים של סונוס, שירותי ענן, מכשירי טלפוניה ווידיאו מתקדמים של Grandstream, שיש בהם, למשל, יכולת העברת שיחה מהסמארטפון למכשיר הטלפון השולחני במשרד, באמצעות חיבור בלוטוס', בדיוק כמו העברת השיחה בבלוטוס' לדיבורית ברכב.

העולם הולך לכיוון של רשת אינטליגנטית היודעת להבחין אילו אפליקציות רצות על הרשת ולתת עדיפויות לכל יישום ואפליקציה. העולם גם הולך לכיוון של SDN ו-NFV ואנו מציגים את הפתרונות הללו על מתגי סונוס, שכבר מצויים בסלקום ובפרטנר. בתחום העבודה הקבוצתית, את השוק העולמי מובילה ברודסופט, שמשרתת מעל ל-10 מיליון לקוחות עסקיים בעולם עם 33 מיליון קווי VoIP לכל סוגי הלקוחות. 

ספקי התקשורת בעולם כמו גם בישראל, לא מתכוונים להיכנע למגמת ה-OTT (ר"ת: Over The Top) של 'רכיבת' ספקי תוכנה על הרשתות שלהם. לכן הם נכנסים ומתחילים להציע שירותים מתקדמים בדגש על המגזר העסקי, פתרונות יותר יציבים, יותר איכותיים, יותר אמינים ויותר מאובטחים, מאשר הפתרונות של ספקי ה-OTT. יש כבר פתרונות בענן של ברודסופט אצל ספקי תקשורת המובילים בעולם דוגמת BT, ורייזון, שמספקים שירותי תקשורת עסקיים מלאים ללקוחותיהם בענן. 

הפתרונות החדשים שלנו הם:
א. פתרון CRM מלא, שפותח ביחד עם ITC, כולל CTI ו-BI.
ב. פתרון של JDSU, שנמצא כבר בפרטנר וחלקית גם בסלקום, פתרון שמספק ניראות וניתוח של רשתות התקשורת קצה לקצה, במערכת בשם xSight
ג. פתרון מלא להקלטות של OrecX, מצגת מלאה על היכולות שלOrecX מצויה להורדה כאן, פתרון שיש לו תאימות למספר רב של מערכות ומספק יכולות מתקדמות גם מעל מתגי ברודסופט. המערכת כבר מופעלת אצל מפעילי טלקום הגדולים ביותר בעולם ובקרוב תותקן גם בישראל.
ד. בקרוב מאוד נציג פתרונות ל-DPI (ר"ת: Deep Packet Inspection) של Sandvine, שהיא מובילה עולמית בתחום השליטה והניתוח של תעבורת רשתות תקשורת גדולות. 
ה. שירותי PoE (זרם על כבלי אתרנט) ל-100 מטר עם 95 וולט של Microsemi

אין לי ספק, שהשנה הקרובה תהיה שנה מאוד מעניינת ופוריה עבורנו ועבור כל לקוחותינו, עם פתרונות מלהיבים לשוק הישראלי". 

שירותי ענן



 
 
Bookmark and Share