Telecom News - שידור חוזר: הניו-יורק טיימס טוען שגילה זהות סטושי נקמוטו ממציא הביטקוין

שידור חוזר: הניו-יורק טיימס טוען שגילה זהות סטושי נקמוטו ממציא הביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> שידור חוזר: הניו-יורק טיימס טוען שגילה זהות סטושי נקמוטו ממציא הביטקוין
שידור חוזר: הניו-יורק טיימס טוען שגילה את זהות סאטושי נקמוטו ממציא הביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 15.5.15, 22:44

עולם הביטקוין בקושי התאושש מ"החשיפה" של ניוזוויק מלפני שנה בדבר זהותו של נקמוטו וההכחשות והביקורת הגלובלית שבאה לאחריה, והיום שופך הניו-יורק טיימס עוד שמן למדורה, אם כי קשה לומר שהוא מחדש משהו מהותי.

המסתורין סביב זהותו של ממציא הביטקוין סאטושי נקמוטו מסרב לגווע והופך להיות "גדול מהחיים". החיפוש אחר זהותו נמשך שנים ומלווה בתיאוריות רבות. אולם, הניו-יורק טיימס מציע "הוכחות חדשות" לכך, שהאדם, שרבים חשדו בו זמן רב שהוא –הוא נקמוטו, הוא אכן האדם מאחורי הביטקוין.

הניו יורק טיימס פרסם היום כתבה מאד ארוכה (מתוך ספר העומד לצאת לאור) העוסקת באדם זה. שמו Nick Szabo, פרופ' למשפטים ולכלכלה לשעבר (עם תואר במדעי המחשב) מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, שהעיתון מכנה אותו "אדם מזוקן". במשך השנים חשדו אנשים רבים, שהוא אכן היה מעורב בפרויקט המקורי של הביטקוין. Szabo עמד מאחורי מטבע דיגיטלי אחר בשם bit gold, שהומצא לפני הביטקוין והציע שירותים דומים. בגלל עברו של Szabo ב-bit gold, רבים בקהילת הביטקוין חשדו בו שהוא נקמוטו.

אולם הפעם, הכתבה בניו יורק טיימס, חודרת אולי יותר עמוק ומציגה כמה "הוכחות נוספות":

Szabo הצטרף לסטארטאפ הביטקוין Vaurum, שהחל כאקסצ'יינג' ביטקוין פוטנציאלי. הוא סייע להעביר את הדגש של הסטארטאפ אל היכולת לבצע על בסיס הביטקוין מערכת חוזים חכמים "so-called smart contracts" בהתבסס על הידע שלו בתכנת הביטקוין. בעזרת Szabo שינה הסטארטאפ Vaurum את המודל העסקי שלו, שינה את שמו ל-Mirror וגייס 4 מיליון דולרים. (בסטארטאפ זה מושקע גם Tim Draper וגם Battery Ventures ו-AOL CEO Steve Case). עדכון 3.6.15, 17:45: Mirror גייס 8.8. מיליון דולרים בסבב A מ-Roure 66 Ventures, שוב מ-Battery Ventures, מ-Crosslink Capital, מ-RRE Ventures ושוב מ-Tim Draper.

הוא היה חבר בקהילה באינטרנט בשם Cypherpunks, שמטרתה ליצור כסף דיגיטלי, שיהיה אנונימי כמו מזומן פיסי.  
 
עבודתו של Szabo בבניית מטבע דיגיטלי: מאז 1998 הוא עשה מאמצים כדי שה-bit gold ימריא. ב-2008 הוא כתב פוסט בבלוג וחיפש דרכים לעורר לתחיה את פרויקט ה-bit gold. לאחר מכן הופיע הביטקוין.  ואז הוא עשה מעשה חשוד כפי שכתוב בניו יורק טיימס:  הוא שינה את התאריך של הפוסט בבלוג כאילו הוא נכתב לאחר שהביטקוין שוחרר ולא לפני כן.
 
כתיבתו של Szabo לגבי ה-bit gold דומה לדרך בה נקמוטו כתב על הביטקוין. הטיימס חוזר על מה שדיווחנו – כאן, שב-2014 הישוו חוקרים באוניברסיטת Aston באנגליה צורות כתיבה של כמה "חשודים" להיות נקומטו ומצאו שאף לא אחד מתאים לדרך כתיבתו כמו Szabo.
 
הניו-יורק טיימס טוען, שהסעיפים הללו מראים, ש-Szabo יכול היה להיות מעורב ביצירת הביטקוין. 
 
נראה, שלמרות פרסום כתבה הזו היום, עדין לא ברור ודי קשה להשתכנע בוודאות שהוא אכן האיש וקרוב לוודאי, שאי הבהירות לגבי הזהות תישאר כך עוד זמן רב. גם הכתבה של הניו-יורק טיימס לא תפסיק את החיפוש לפתרון של המסתורין הזה. הסיפור של הניוזוויק לפני שנה עליו דיווחנו - כאן, נגמר בקול ענות חלושה, האשמות הדדיות ומהלכים משפטיים, ויכול להיות בכלל, שנקמוטו איננו אדם יחיד אלא קבוצה של אנשים. מה שכן ברור, שכאמור, החיפוש לא הסתיים ונמשיך לשמוע בעתיד על עוד ועוד "הוכחות".

הערה: מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, כבר טען ב-6.3.14  בפורום הביטקוין הישראלי (בהתייחס לקביעת ניוזוויק בדבר איתורו של דוריאן סאטושי נקמוטו בקליפורניה כנקמוטו האמיתי, מה שהתברר כטעות כואבת), שלדעתו יותר סביר, שהאיש הוא Nick Szabo. זאת, במיוחד ע"ס ניתוח  מדצמבר 2013, שקב' החוקרים מאנגליה אוששה אותו.


עדכון 17.5.15, 17:51:

פוסט של ניק זאבו - כאן.

כנס Shaping Things to Come 2001 בסן-חוזה, קליפורניה, בו נשא ניק זאבו דברים - כאן.

תמונתו של ניק זאבו עפ"י לינק מאת מני רוזנפלד ע"ס אישור של Gregory Burch (שהשתתף ב-2001 בכנס הנ"ל עם ניק זאבו)
 
 


עדכון 19.5.15, 16:07: תמונה נוספת מלינק נוסף באמצעות אור וינברגר, בה נראה ניק זאבו (שני משמאל):







 
 



 
 
Bookmark and Share