Telecom News - האם ניתן לפצח את האתגר של פרסום במכשירי סלולר?

האם ניתן לפצח את האתגר של פרסום במכשירי סלולר?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> האם ניתן לפצח את האתגר של פרסום במכשירי סלולר?
ביוזמת imonomy ופורום Advertising Wadi על הגג של Lool Ventures בת"א, הציגו יזמי עולם הפרסום הנייד את התובנות והניסיון שלהם כיצד ניתן להצליח בעולם הפרסום הנייד, ששונה בכל המובנים מעולם הפרסום הנייח. ישראל: מעצמת פרסום עולמית ומובילה את התחום. אורן דרור
מאת: אבי וייס, 18.5.15, 13:50

פורום Advertising Wadi בהנחיית אריאל שפירא ומיוזמת imonomy בראשות המנכ"ל המשותף והמייסד המשותף אורן דרור (בתמונה משמאל), התכנס על גג Lool Ventures בת"א ביום 14.5.15 כדי לנסות ולפצח את האתגר: כיצד מפרסמים במובייל?

אליאב משה, סמנכ"ל בכיר, (DMG (DNSR Media Group: "אין ספק, שישראל היא מעצמה בתחום הפרסום. אנו מחברים בין מפרסמים ופלטפורמות פרסום. בשוק הנייד כ-50% מהאפליקציות היו משחקים ב-2008, כיום 20% מהאפליקציות הניידות הן משחקים. אולם מנגד, מאז 2008 ועד היום, כ-70% מההכנסות בעולם האפליקציות הניידות מגיע מתחום המשחקים.

האתגר של כל מפתח אפליקציות הוא להגיע ל-ROI, להשיג משתמשים איכותיים שמשלמים, משתמשים שיש להם נאמנות. לכן, כל מפתח שואל את עצמו: איך יוצאים לשוק? איך יוצרים מונטיזציה? הרוב כבר למדו לא לצאת לשוק לבד, אלא למצוא שותף מתאים, כי זה שוק מאוד תחרותי ושוחק.

אפל בוחנת כ-1,000 אפליקציות חדשות ביום ויש אצלה בחנות כבר מעל ל-1.5 מיליארד אפליקציות. בחנות האנדרואיד של גוגל יש כבר מעל ל-1.7 מיליארד אפליקציות. איך אפשר להגיע לללקוחות במצב כזה? עלות השגת משתמש איכותי בגוגל יכולה לנוע בין דולר ל-4 דולרים, תלוי במדינות השונות ובפרמטרים נוספים. באפל המחירים להשגת משתמש קצת יותר גבוהים, כי הרוב הם במדינות המערב היותר מפותחות ויקרות.

מהניסיון שלנו, פרסום בווידיאו טוב יותר מבאנרים. מהניסיון שלנו, סטארטאפ חדש חייב לקחת ייעוץ בטרם הכניסה לשוק הזה. רצוי לבצע 'השקה רכה' עם מבחנים (AB Tests) ולבחון כל צעד. השקה רכה יכולה לעלות כ-5,000 דולרים וזה כבר יכול לתת אינדיקציה לגבי השוק ותגובת המשתמשים.

כדאי להתנסות עם שותפי מדיה ולראות את יעילותם. חשוב לאסוף מידע כל הזמן ולנתח כל הזמן. מציאת האופטימיזציה בקמפיין תימשך כמה שבועות טובים ואולי אף חודשים. כך, שצריך סבלנות וצריך גם תקציב מתאים. אין שום דבר בחינם. חשוב, שהיזם ידע כל הזמן את המספרים של עצמו. בלי זה לא תגיע ההצלחה". 

מיקו לוי, סמנכ"ל לקוחות, אאוטבריין: "אנו עוזרים לגולשים למצוא תוכן, שמעניין אותם, בכל מקום אפשרי. אנו עם כחצי מיליארד קוראים בחודש, 20 מיליארד דפים נצפים לחודש ו-190 מיליארד המלצות המוצעות לגולשים לחודש. כך, שאנו עם בסיס נתונים ענק ויש לנו תובנות רבות מניתוח המידע הנצבר אצלנו.

מצאנו, שללקוח טיפוסי לוקח בממוצע 11 נקודות מגע ברשת ומחוצה לה, עד שהוא מחליט על רכישה של מוצר או שירות. זה יכול להיות בקריאת חדשות, בבלוג, ברשת החברתית, בפרסומת בטלוויזיה, ברדיו, בחומר מודפס וכיו"ב. כיום, 86% מתעשיית ה-B2B ו-77% מתעשיית ה-B2C משתמשים בכלים של 'תוכן שיווקי', כדי להביא את הלקוחות הפוטנציאליים עד כמה שיותר מהר לנקודת ההחלטה שלהם או לרכוש את נאמנותם ולחזק את ערכי המותג, שדוחף תוכן שיווקי.

ה-CTR בסמארטפונים ובטאבלטים גבוה משמעותית מאשר השימוש במחשב הנייח או הנייד. המלצות תוכן יוצרות יותר נאמנות מאשר אם המשתמש היה מגיע לתוכן בדחיפה או חיפוש בגוגל או במציאת תוכן ברשת חברתית.

מהנתונים שלנו, הלקוחות צורכים תוכן כולל תוכן שיווקי הרבה יותר בימי סוף השבוע. שעת השיא בצריכת תוכן במובייל היא בסביבות 20:00, בכל העולם. יש נושאים, שקוראים אותם יותר: סלבריטאים, כדורגל, פשע, מלחמות, מזג אוויר, תאונות, חתונות ועוד, מול צריכת תוכן במחשבים נייחים. תוכן מצליח הרבה יותר מבאנרים, זו עובדה מוכחת וצריך להפנים את הנתונים הללו". 

ניר פרח, מנכ"ל Fogel Ogilvy Israel: "חשוב להפנים את המשפט הבא: את אף אחד לא מעניינת הפרסומת שלכם. צריך לקלוט את המציאות הזו. לכל מדיום יש 'תקרת זכוכית', שממנה לא ניתן לעלות. בטלוויזיה, פרסומת טובה היא פרסומת מעניינת. אולם, במובייל פרסומת טובה היא זו הנותנת ערך לצרכן. 

כיום, רוב הפרסומות הקיימות מפריעות לצרכנים. זה בדיוק כמו שלט חוצות התקוע מול העיניים ואי אפשר להסיר אותו ולהיפטר ממנו, כי הוא מוצב על הכביש. להציק לגולשים זה קל. אבל, זה לא מביא תוצאות. צריך לחשוב על מהלכים המביאים ערך, צריך לחשוב ולהשקיע בחשיבה ובתכנון.

מה שכל מפרסם צריך לחפש:
א. מה הערך של המותג, שהלקוח רוצה ומעוניין לקבל.
ב. מהן הטכנולוגיות המאפשרות את הבאת הערך הזה.
.ג. מה הערך הרלבנטי ללקוח מסוים בזמן מוגדר ובמיקום מוגדר.

ממה שאני רואה, אין הרבה קמפיינים מבריקים וטובים במובייל. חייבים לחפש רעיונות טובים ולא להיגרר להצקות למשתמשים". 

סמיון רוטשטיין, מנכ"ל ומייסד, Cydersoft: "ניתן להגיע למונטיזציה יפה באמצעות וידיאו. פרסום בווידיאו חשוב שייעשה באופן שקוף מול המפרסמים. רצוי להשתמש ב-RTB (פרסום בזמן אמת) ולהשתמש ב-User Based Targeting"

ארז ירושלמי, מייסד ומנכ"ל משותף, Sling: "יש פלח שוק, שהוא ממש לא מכוסה. פלח שוק זה נקרא 'מיקרו-ביזנס'. אלה עסקים של אדם אחד בודד, או לכל היותר עד 3 עובדים, עסק העובר לרוב במזומן, לרוב מחוץ לעולם האינטרנט.

זו אוכלוסייה המכונה בשם SoHo אבל ברובד הנמוך שלה, עסקים, שלרוב עובדים מהבית. בארה"ב יש 22 מיליון עסקים כאלה, עסקים, שאין להם כמעט עובדים שכירים. בארץ ההערכות הן, שמדובר בכחצי מיליון עסקים, 180 אלף מהם רשומים ומשלמים מיסים, כל השאר לא מדווחים על העסק שלהם לרשויות המס.

בארה"ב, מדובר בשוק של כ-1 מיליארד דולר לפחות. רוב העסקים הם בתחומים מוכרים לכולנו דוגמת: יופי, אחזקת הרכב, ניקוי יבש, תיקונים קטנים ועוד. כל שנה נפתחים בארה"ב כחצי מיליון עסקים, 52% עובדים מהבית, 29% עובדים בתנועה מתמדת (דהיינו: מהרכב שלהם או הולכים ברגל ממקום למקום), 19% ממוקמים במקום קבע שלא בבית, דוגמת שוק או מבנה משרדים. 

המניע המשותף של העסקים והאנשים הללו זה להיות חופשי. חלק רוצים גמישות בזמני העבודה, חלק בגלל הכיף. יכולות השיווק שלהם הן אפסיות. לרובם אין כל שירותי תשלום וכל מערכת פרסום ברת משמעות. אלה עסקים של 'הישרדות תמידית' וכל הזמן נדרש, שהם ימצאו לקוחות חדשים.

מכאן, שיש צורך במציאת שיטה נכונה כדי להגיע לאוכלוסיות הללו. הם זקוקים לחבילה של שירותים, חבילה, שארוזה יפה ביחד עם מחיר אטרקטיבי והתאמה אישית. לכן, חייבים לארוז את החבילות הללו במנות קטנות עם מחירים מאוד נמוכים. יש דבר אחד המאפיין כמעט את כל העסקים הללו: יש להם סמארטפונים. לכן, ההנגשה שלהם לחבילות המוצעות במובייל היא הדרך הנכונה להגיע לשוק הזה". 
אפליקציות במובייל



 
 
Bookmark and Share