Telecom News - אינטל הקימה בחיפה מעבדת חדשנות ופיתוח לאינטרנט של הדברים (IoT)

אינטל הקימה בחיפה מעבדת חדשנות ופיתוח לאינטרנט של הדברים (IoT)

דף הבית >> חידושים הכרזות >> אינטל הקימה בחיפה מעבדת חדשנות ופיתוח לאינטרנט של הדברים (IoT)
אינטל הקימה בחיפה מעבדת חדשנות ופיתוח לאינטרנט של הדברים (IoT)
מאת: מערכת Telecom News, 18.5.15, 21:01מעבדת אינטל בחיפה
 
המעבדה תשתף פעולה עם סטארטאפים מקומיים בפיתוח פתרונות חכמים תעסוק ב-4 תחומים: ערים חכמות, בתים חכמים, חקלאות חכמה ותחבורה חכמה.
 
אינטל הכריזה הערב על הקמת מעבדת חדשנות ופיתוח לתחום "האינטרנט של הדברים" (IoT), שתמוקם במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה. המעבדה תהיה פתוחה לשיתופי פעולה עם חברות הזנק מקומיות, לצורך פיתוח פתרונות חדשניים ב-4 תחומים: בתים חכמים, ערים חכמות, חקלאות חכמה ותחבורה חכמה.
 
השקת המעבדות היא חלק ממהלך של אינטל למינוף החדשנות הישראלית והצבתה בחוד החנית של טכנולוגיית ה-IoT. הרעיון הוא לשלב בין המסדות (הפלטפורמות) המתקדמות, שאינטל מפתחת, ובין החזון הטכנולוגי של יזמים ישראלים, ליצירת מערכות, שתעצבנה את פני העתיד. זו בשורה לסטארטאפים ישראליים בתחום האינטרנט של הדברים, שכעת תהיה להם כתובת ומשענת חזקה. 
 
IoT נחשב לאחד התחומים המתפתחים והמבוקשים ביותר בעולם ההייטק בשנים האחרונות. הרעיון מאחורי "האינטרנט של הדברים" הוא להפוך כל חפץ במרחב, משעון ועד מערכות תחבורה בין-לאומיות, ל"חכם", מחובר ומתקשר עם חפצים אחרים, כדי לייצר מכל חפץ מידע בעל ערך ולאפשר ניטור ושליטה מרחוק.
 
לתפקיד מנהלת מעבדת ה-IoT מונתה אולגה אורקנט. נכון להיום אינטל משתפת פעולה עם 2 חברות הייטק ישראליות בתחום האינטרנט של הדברים: cartasense ו-woosh.
 
המעבדה בחיפה תעסוק כאמור ב-4 תחומים:

ערים חכמות - ערים רבות בארץ המקדמות פרויקטים בתחום, החל מתל אביב, שזכתה בתואר אחת הערים המובילות בחדשנות של עיר חכמה, ועד לבאר שבע ודימונה. אינטל כבר מעורבת בחלק מהפרויקטים האלו.
 
בתים חכמים - אינטל מפתחת פתרון בית חכם המספק את החומרה, התוכנה ושירותי הענן המחברים מספר רב של מערכות התקנים אקולוגיות ("דברים") לכלל חוויה אחת שלמה למשתמש. המבואה (gateway) ממלאת תפקיד חשוב בפתרון משום שהיא משמשת כהתקן מקומי המנוהל, מחובר ומאובטח ברציפות בכל עת. פתרון המבואה, שמבוסס על Puma, מאפשר להשתמש בקופסה אחת בלבד בבית עבור נתב הפס הרחב והקישוריות המקומית תוך אספקת שירותי בית חכם על אותה פלטפורמה.
 
חקלאות חכמה - ישראל היא מובילה עולמית בתחום החקלאות ואינטל מאמינה, שלפתרונות טכנולוגיים, דוגמת טפטפות חכמות, יש אפשרות לשפר את החקלאות והפריון באמצעות טכנולוגיית IoT.
 
תחבורה חכמה - באינטל מאמינים, שאפשר לשפר ולקדם את תחום ההובלה והשינוע באמצעות הטמעה של טכנולוגיות IoT. כיום קיימות מספר חברות ישראליות, למשל קארטסנס, שמשפרות את ההובלה בצורה חכמה. זה תחום מעניין ,שאינטל שמה עליו פוקוס. תחום אחר, שאינטל עוסקת בו, הוא המערכות הקיימות בתוך המכוניות.
 
גיא בר נר, מנהל השיווק והמכירות ומנהל הפעילות של "האינטרנט של הדברים" בישראל: "המעבדה תאפשר לאינטל לחבור לסטארטאפים המפתחים פתרונות IoT ולהציע להם סיוע בפיתוח על בסיס ארכיטקטורת IoT של אינטל. המעבדה תאפשר גם להראות לציבור הרחב, בהם לקוחות, ספקים, שותפים וחברות הייטק ישראליות את הפתרונות שיש לאינטל ושותפיה בתחום ה-IoT.
 
אינטל מזהה, שישראל מהווה מוקד עולמי מרכזי של חדשנות. יש מאות סטארטאפים ישראלם העוסקים בתחום ה-IoT. אנו מאמינים, שפוטנציאל הצמיחה והגדילה של שוק 'האינטרנט של הדברים' בארץ רחוק ממיצוי ואנו מצפים לעבוד עם חברות מקומיות ושותפים כדי להפוך את העולם לחכם יותר.
 
אינטל מעוניינת לשתף פעולה עם כל מי שנמצא היום בישראל בתחום ה-IoT או מעוניין להיכנס לתחום, בין אם מדובר בשחקן קטן או גדול. אנו רוצים לשתף פעולה עם כל אחד שיעזור לנו להגשים את החזון שלנו ולהביא לכך, שפתרונות ה-IoT של החברות הישראליות יהיו מבוססים על ארכיטקטורת אינטל. אנו שולחים מס ברור ופשוט: אינטל פתוחה לעסקים בתחום ה-IoT".

מעבדת אינטל בחיפה
צוות אינטל
בתצלום: מימין לשמאל: אולמונט סמית' (Ulmont Smith, VP sales and marketing group, Technical Enablement group), גיא בר נר, מנהל שיווק ומכירות, אינטל ישראל, לואיז סמרטון (Louise Summerton, EMEA Ecosystem Sales Director)
צילום: יואב דיקשטיין.



 
 
Bookmark and Share