Telecom News - הפרישה של חיים רומנו: לפי התכנית המקורית ובשיא הקריירה

הפרישה של חיים רומנו: לפי התכנית המקורית ובשיא הקריירה

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> הפרישה של חיים רומנו: לפי התכנית המקורית ובשיא הקריירה
כתמונת ראי הפוכה לפיטוריו של מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר), מנכ"ל פרטנר (חיים רומנו) פורש בשיא, כמתוכנן, עם תקופת חפיפה ארוכה עם מחליפו (איציק בנבנישתי), ומעביר לו את ההגה לניווט חברה, שצלחה את המשברים בענף הסלולר, משברים שנוצרו רק בגלל רגולציה מוטעה של משרד התקשורת. 
מאת: אבי וייס, 19.5.15, 19:35חיים רומנו

חיים רומנו, (בתמונה), מכהן כמנכ"ל קבוצת פרטנר החל מאוקטובר 2011, כאשר הוא נענה אז לבקשת אילן בן דב, עת כיהן כיו"ר קבוצת פרטנר (אז בשליטת סקיילקס), להחליף את יעקב גלברד ולכהן בתפקיד עד יולי 2015

קבוצת סבן רכשה את החברה מידי אילן בן דב בנובמבר 2012 ולמרות החלפת הבעלים, חיים רומנו נשאר בתפקיד המנכ"ל, בזכות עבודה סביב השעון לטובת החברה, השקט והנחישות שהוא מקרין סביבו והדבקות בהליכה בדרך הישר. זו "תמונת ראי הפוכה" של התנהלות מנכ"ל, ממה שראינו אצל מנכ"ל אחר, שפוטר לפני יומיים ע"י ראש הממשלה. 
.
חיים רומנו נכנס לחברה בעת שפרצה מה שמכונה "המהפכה בסלולר", תוך כניסת מתחרים חדשים, שהדבקות בקיום החוק, הרישיון והתקנות לא היו מן המזהירות (בלשון המעטה) אצלן, תוך "עצימת עין" של הרגולטור. הכוונה כאן (כמובן) בראש וראשונה לגולן טלקום. זה הוביל למעשה ל"כאוס" בעולם הסלולר ומלחמת "הכל בכל", תוך זניחת כל קשר לעתיד עולם הסלולר במדינת ישראל.

במצב כאוטי זה, מבנה ההוצאות של פרטנר באותה עת היה "שמן" מדי ופרטנר איבדה את המובילות בקדמה הטכנולוגית ובשביעות רצון לקוחותיה. בשנת 2011 פרטנר הובילה בראש "מצעד התלונות" במשרד התקשורת ובמועצה לצרכנות. כל זה עבר מהפך במהלך הקדנציה של חיים רומנו, למרות התחרות הקשה, שהתפתחה בשוק. 

בתקופתו של חיים רומנו הוחלט על מיזוג 012 ועל איחוד המטות, הוקטן מבנה ההוצאות של החברה וזו הותאמה למציאות המשתנה, שודרגו מערכות המידע בפרטנר וב-012, הוקמה רשת הדור הרביעי -LTE המצויה כיום בפריסה הארצית הרחבה ביותר עם 1,300 אתרים ומוכנות ל-LTE Advanced (דור 4.5), פותחו מוצרים מבוססי דור 4 ופרטנר שבה להיות חברה מוערכת ביותר בקרב הצרכנים ואף שמרה על דירוגה כחברה שהכי טוב לעבוד בה מבין חברות הסלולר, למרות הטלטלות בשוק (עפ"י סקר של BDI).

הנקודה החשובה ביותר מנקודת הראות של הגולשים ברשת הסלולרית: ביצועי הרשת של פרטנר השתפרו ונפתח פער הולך וגדל בין ביצועי פרטנר לביצועי מתחרותיה, כפי שנמדד לאורך זמן ע"י חברת המדידות האמריקאית Ookla (המוכרת גם בשם: Speed-test). זו תוצאה ישירה של השקעה אותה הוביל חיים רומנו בסך של כ-2 מיליארד ש"ח בתשתיות, מ-2011 ועד סוף 2014. 

במקביל, החוב נטו של פרטנר ירד ל- 2.6 מיליארד ₪, מ-4.9 מיליארד ש"ח מה שהיה ב-2011, מה שמציב אותה כיום במצב כלכלי טוב ממתחרותיה. בפרטנר הוקמה חטיבה קמעונאית והופחתו ההוצאות התפעוליות בצורה דרמטית. כ"כ, החברה נערכה לכניסה לעולם הטלוויזיה ולאספקת שירותי "שחקן מרובע" - Quadruple Player. 

סקרים ומבדקים בלתי תלויים של המועצה לצרכנות, משרד התקשורת, מרקטסט וידיעות אחרונות (גביע הזהב) העניקו לפרטנר בשנה האחרונה את המקום הראשון בקרב הצרכנים. גם פנימה, בתוך החברה, למרות כל הטלטלות (צמצום מצבת העובדים והקמת ועד עובדים), נמצא, שפרטנר היא החברה שהכי טוב לעבוד בה מבין חברות הסלולר, למרות שוק הסלולרי סוער. פרטנר היא החברה היחידה, שהקימה "חממה" לטיפוח סטארטאפים ומעבדות שירות מתקדמות לשירות הלקוחות לטובת לקוחות כל החברות והרחיבה את ערוצי המגע עם לקוחותיה בגישת ה-Multi-Channel. 

חברת פרטנר, בהמלצת חיים רומנו ובהובלה של קבוצת סבן, לא חילקה דיבידנדים מ-2012 מתוך אחריות תאגידית וכדי להשקיע את הכסף הזה בצמצום החובות ובתשתיות, מה שהוביל אותה למובילות טכנולוגית בשוק. זה כלל פיתוח מוצרים מבוססי דור 4 ומערכות מיחשוב בענן, כחלק מתפיסת החדשנות של החברה: SmartDriveOrange 4GTV, MyDoctor, MyBox, MyFinder, My Beat, Cloud Camra, Anti-Virus ועוד. זו גישה המאפשרת להציע ערך מעבר לשירותי רשת בסיסים ולשמור על בידול תחרותי, בלי להיות "צינור טיפש". 

כיום נמצאת פרטנר מוכנה למעבר קרוב ל-20 מגהרץ ב-LTE, בעוד שמתחרותיה עדיין מתברברות סביב עצמן ללא תדרים והסכמים, בגלל טעויות של המנכ"לים שלהן. חיים רומנו ידע לנווט את החברה היטב במכרז התדרים ל-LTE ולכן יצא מנצח (ביחד עם השותפה החדשה שלו לתחום האנטנות והתדרים: הוט מובייל). סביר להניח, שפרטנר (עם שותפותה החדשה לדרך) תמשיך להוביל את שוק הסלולר גם במהלכים הבאים, דוגמת המעבר ל-VoLTE והמעבר ל-LTE-A.

בחודשים האחרונים, ההכרה במובילות של פרטנר יצאה מהגבולות של העולם הצרכני ועברה לעולם של הארגונים הגדולים ביותר בישראל. פרטנר זכתה במכרז החשכ"ל (החשב הכללי של האוצר) להיות ספקית שירותי המפ"א והמב"ל של הממשלה. כ"כ, פרטנר זכתה להיות זו שתבנה את רשת הדור הבא של צה"ל "ורד הרים" ב-LTE (עם מכשירים של מוטורולה).

שתי זכיות ענק אלו מעידות, שגם הגופים הגדולים ביותר במשק (הממשלה וצה"ל) בחנו לעומק את כל המתחרות ומצאו, שפרטנר היא הספק הטוב ביותר עבורם. את זה חיים רומנו יכול לזקוף לזכותו ולהרגיש, שהוא פורש בשיא עם תחושת סיפוק ולהעביר את שרביט הניהול למחליפו, איציק בנבנישתי, מנכ"ל ותיק בעולם התקשורת (7 שנים ניהל את בזק בינלאומי ולפני כן היה מנכ"ל בעולם ה-ICT), עם ניסיון עצום בשוק. איציק בנבנישתי, שהחל בחפיפה כ"משנה למנכ"ל" ב-2.11.14, ייקח בימים הקרובים את הגה הספינה הקרויה פרטנר לידיו. נאחל לו הצלחה באתגרים הקשים, שעוד עומדים בפניו. שוק התקשורת לא נח לרגע וגם המתחרים "מחכים לו בסיבוב"... "ברכת הדרך" לחיים רומנו לכל תפקיד עתידי בו יבחר. סביר להניח, שעוד נראה אותו מסתובב בעולם התקשורת... 

 
הצלחה



 
 
Bookmark and Share