Telecom News - עידן חדש בעולם הטלוויזיה: ממירים וירטואליים מבוססי שירותי ענן

עידן חדש בעולם הטלוויזיה: ממירים וירטואליים מבוססי שירותי ענן

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> עידן חדש בעולם הטלוויזיה: ממירים וירטואליים מבוססי שירותי ענן
עידן חדש בעולם הטלוויזיה: ממירים וירטואליים מבוססי שירותי ענן
מאת: מערכת Telecom News, 20.5.15, 11:30
טלוויזיה
 
מהפכה בעולם הטלוויזיה הביתית: החברות ARM, Applied Micro ו-Netzyn משתפות פעולה ביצירת פלטפורמת ייחוס חדשה של קופסאות ממיר וירטואליות ל-OTT (טלוויזיה על האינטרנט). בקרוב לא נזדקק בכלל לממירים, הם יהיו בתוך הטלוויזיה או על דונגל קטן. 
 
החברות ARM, Applied Micro ומפתחת תוכנות השרת Netzyn, הודיעו על פלטפורמת (מסדת) ייחוס חדשה של קופסאות ממיר וירטואליות (vSTB) המשתמשת בוירטואליזציה של יישומי רשת בענן (NFV).
 
פלטפורמת ה-vSTB החדשה (בתמונה מ
שרטוט המערכתשמאל, לחיצה על התמונה מגדילה אותה), פועלת על שרתי ענן המונעים ע"י פתרון ה-X-Gene Server on a Chip של חברת Applied Micro ומסייעת למפעילי הרשתות לצמצם את ההוצאות (הן הוצאות ההון והן ההוצאה התפעולית, Capex & Opex). זאת, במקביל להעלאת ממוצע ההכנסה מלקוח (ARPU).
 
פלטפורמת ה-vSTB מדגימה את הגמישות של המעבד, שמסוגל להריץ יישומי רשת וירטואליים על מגוון פלטפורמות חומרה, ומאפשרת למפעילים להגדיל את הסינרגיה בין הלקוח לבין חומרת הענן, שכן מרבית תוכנות הלקוח וה-STBs (הממירים) ממילא מתבססות על הטכנולוגיה של חברת ARM.
 
עובדה זו מאפשרת הגירה חלקה ו"נטולת תפר" של יישומים קיי
שרטוט שנימים (ראה שרטוט משמאל), כדוגמת הזרמת וידאו והדרכות של תוכניות אלקטרוניות אל תשתית הענן.

בנוסף, מאפשרת הפלטפורמה החדשה להתחבר אל האקוסיסטם רחב ההיקף של יישומים מבוססי תכנים ושל משחקי אנדרואיד, שכבר עברו מיטוב והתאמה לטכנולוגיה, מתוך מטרה לאפשר ליישומים דו ותלת-ממדיים עתירי מחשוב לפעול בצורה חלקה על תשתית של ענן מרכזי.
 
אפשרות נוספת, שמציעה הפלטפורמה, היא השימוש בטכנולוגיית ענן, שנועדה לבדוק ולפרוס במהירות פונקציות ושירותים חדשים בגישת ה-NFV, מה שפותח בפני המפעילים פתח של אפשרויות להגדיל את ה-ARPU תוך כדי צמצם עלויות התחזוקה והציוד באתר הלקוח (CPE).

לבסוף, מאפשרת הפלטפורמה החדשה ללקוח להפוך התקנים לעולם ה-OTT לפשוטים יותר, בתצורה של "dongle" או "puck", כדוגמת ה-CuBox, מה שיאפשר, בסופו של דבר, לשלבם כיישום בתוך מכשירי טלוויזיה ויבטל, למעשה, את הצורך של המפעילים להחזיק ברשותם או לנהל כל סוג של קופסת ממיר בבית הלקוח. 



 
 
Bookmark and Share