Telecom News - המשימה: הצלת מיזם Unlimited בעדיפות ראשונה לממשלה החדשה

המשימה: הצלת מיזם Unlimited בעדיפות ראשונה לממשלה החדשה

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> המשימה: הצלת מיזם Unlimited בעדיפות ראשונה לממשלה החדשה
ניתוח: ניתן עדיין להציל את מיזם Unlimited (חברת IBC), שאמור להיות בתחרות בתחום הקווי מול בזק והוט, אם יינקטו הצעדים הנדרשים, לרבות מינוי מחודש של "הצוות הבין-משרדי להסרת חסמים בפריסה הכלל ארצית של תשתית הסיבים האופטיים".
מאת: אבי וייס, 24.5.15, 20:35

באירוע "בינת אקספו 2015" היה דוכן אחד מעניין, שמשך אליו הרבה קהל: הביתן של Unlimited, כאשר המנכ"ל (דני לאובר) בכבודו ובעצמו היה בדוכן, הסביר וחילק חוברת בגוון שחור וירוק למתעניינים. החלק המצחיק ביותר בחוברת הזו שחולקה הוא הדף האחרון (מצוי כאן), שבו מזמינים את האזרחים להתקשר ולתאם פגישת היכרות עם המיזם, במשרדי החברה בהרצליה...

כנראה, שבפגישה מציעים למתעניינים שירותי עו"ד, כדי לעדכן את הצוואות של האורחים המתעניינים. כך, שההבטחות של Unlimited תעבורנה בירושה לדור הבא, שאולי יזכה לראות בחייו את החלום הזה מתגשם.... 

המיזם הזה הוא לא יותר ממטוס בלי טייס ובלי נוסעים, שטס על מוד של "טייס אוטומטי", על בסיס מיכלי דלק מלאים בדלק ממשלתי בשווי של 150 מיליון ש"ח, מה שיספיק להחזיק את הטיסה הדמיונית הזו באוויר, עוד כמה חודשים, עד שתתרסק. כולם פשוט "חיים בסרט". 

מוצע לשמילה מימון, מ"מ המנכ"ל במשרד התקשורת, לרענן את כתב המינוי של "הצוות הבין משרדי להסרת חסמים בפריסה הכלל ארצית של תשתית הסיבים האופטיים". הצוות הזה, שבראשו עמד אבי ברגר, מונה ב-22 במאי 2014 ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומנה 11 איש (כולל אבי ברגר), עם תפוקה של אפס.

הצוות הזה הצטיין בדבר אחד בלבד: הקמת חסמים בפני מיזם הסיבים של Unlimited. בדיוק הפוך מכתב המינוי של הצוות. חזיתי כאן במאי 2014 במדויק מה שיקרה בוועדה הבין-משרדית הזו, וזה בדיוק מה שקרה בפועל.  

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הרגיש, שמשהו חורק (בלשון המעטה) בעבודת הצוות הזה, ולכן חידש את כתב המינוי לצוות ב-25.12.14 והפעם עם 6 חברי צוות, שרובם חדשים בצוות (במקום 11 איש שהיו בצוות הראשון). אולם, אבי ברגר נשאר יו"ר הצוות.

העובדה, שאבי ברגר נשאר יו"ר הצוות, חרצה את גורל פעילות הצוות (דהיינו: גם הצוות החדש המשיך להקים מחסומים בפני מיזם הסיבים, במקום להסיר מחסומים), כשהשיא היה אך לאחרונה, כשאבי ברגר הוציא הנחייה בלתי חוקית בעליל בעניין  צנרת התקשורת בבתי המגורים בישראל. 

היות ויו"ר הצוות (אבי ברגר) פוטר ע"י אותו בנימין נתניהו, שמינה את יו"ר הצוות הזה, אני ממליץ לשמילה מימון להפנות את תשומת ליבו של בנימין נתניהו, שהצוות החשוב, שהוא מינה, הפך ל"יתום" בלי יו"ר, ויש צורך למנות לו יו"ר חדש. אגב, אני סבור, שהיו"ר של הצוות הזה אמור להיות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בגלל חשיבות הנושא. רצוי לשקול שיו"ר הצוות יהיה אולי השר בלי תיק תקשורת: אופיר אקוניס

לעניות דעתי, הצלת מיזם Unlimited עומדת בעדיפות ראשונה בתחום עולם התקשורת, על סדר יומה של הממשלה החדשה בכלל ועל סדר היום של משרד התקשורת בפרט. 

שמילה מימון יכול מצידו, כבר היום, לתרום לקידום פעילות הצוות הזה בכמה החלטות חשובות הנמצאות בתחום סמכותו:

א. לבטל את מכתבו של אבי ברגר בעניין צנרת התקשורת בבתים ולמצא דרך לשת"פ בהסכמה בתחום זה (לרבות פעולה ביחד עם משרד הפנים, הממונה על תחום אישורי הבנייה במבנים).

ב. לבטל את מכתבו של אבי ברגר האוסר על Unlimited להיות תשתית התמסורת לאנטנות הסלולר בישראל. מדובר במכשול אדיר, שאבי ברגר שם בדרכה של Unlimited, תוך שירות של אינטרסים זרים ומוזרים, שרק "להב 433" תוכל לפצח.

ג. לבטל (באישור ראש הממשלה) את ההחלטה של שר התקשורת דאז (גלעד ארדן), שנעשתה למעשה ע"י אבי ברגר, בעניין WiFi במקומות ציבוריים. ההחלטה הזו מונעת מחברות תשתית דוגמת Unlimited לפרוס רשתות ושירותי WiFi בישראל, כי לא ניתן לגבות כסף על שירותי WiFi, על פי ההחלטה הזו. מדובר באחת ההחלטות הכי הזויות, שנתקבלו אי פעם במשרד התקשורת והגיעה העת לבטל את הדבר האבסורדי הזה, שאין לו שום מקבילה בשום מדינה בעולם.

ד. להרחיב את הרישיון של Unlimited (ולא בסתר, כמו שנעשה בפעם קודמת, כשחשפתי קיומו של רישיון סודי נוסף ל-IBC), כך שתוכל לספק טלפוניה וטלוויזיה לספקים המספקים שירותים מתחרים כאלה, ובמיוחד בשירותים מהסוגים הללו הנעשים בענן ותוכל להוציא את שוק התקשורת מהקיבעון המחשבתי, שנוצר בו. 

ה. להקפיא את כל המהלכים, שנועדו לכפות "פריסה אוניברסלית" במיוחד על הוט (לבזק אין בעיות מהותיות בתחום הפריסה האוניברסלית), כי זה סותר את היכולת של Unlimited להתחרות גם בהוט

ו. לבטל את האיסור המוזר והלא הגיוני על ייבוא מוצרי רשת ביתית דוגמת HomePlug (וגם לבטל את ההגבלות על ייבוא WiFi), מה שיכול לסייע ללקוחות Unlimited לפרוס פס רחב מאוד בין החדרים בבית, בלי לקדוח בקירות ולפרוס תעלות תקשורת מיותרות בין חדרי הבית. 

ז. לבצע "שינוי כיוון" בתוך משרד התקשורת עצמו ולהקדיש את כל המאמצים וכוח האדם כדי לפתח כלים וחלופות להצלת Unlimited והסרת חסמים מדרכה, ומיוחד לעשות זאת ע"י הקפאת כל המהלכים בתחום "השוק הסיטונאי", שהוא אבן הנגף הכי רצינית בדרכה של Unlimited בשוק התקשורת. למעשה, צריך להתחיל כמעט מאפס, לבנות תכנית חדשה ולצאת לדרך חדשה.

מיזם Unlimited - IBC, יכול להפוך בקרוב ל"בטר-פלייס מס' 2" כפי שחזיתי כאן, בגלל מודל עסקי שגוי (מודל עסקי, שהפך ממילא ללא רלבנטי לחלוטין, עם כניסת "השוק הסיטונאי" לתוקף בדחיפה החזקה ביותר של אבי ברגר), עם מודל פריסה שגוי לחלוטין, והורדת המחירים בשוק הקווי מתחת למחירי Unlimited, מה שהפך את כל המיזם הזה בעיני הלקוחות הפוטנציאליים שלו - למיותר

רגע ההכרעה בעניין עתיד Unlimited מתקרב ועל משרד התקשורת להיות מוכן עם הכלים, ההחלטות והתכניות (כולל לימוד של המודל האירי), תכניות שנועדו להציל את המיזם הזה ולאפשר פריסת תשתית סיבים מתחרה לתושבי מדינת ישראל עם שירותים מתקדמים ומלהיבים, כמו שיש בכל העולם הנאור. 
 
Unlimited



 
 
Bookmark and Share