Telecom News - מבחן דרך: Doro 820 סמארטפון לגיל השלישי ולמתקשים להסתגל לעידן הנייד

מבחן דרך: Doro 820 סמארטפון לגיל השלישי ולמתקשים להסתגל לעידן הנייד

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> מבחן דרך: Doro 820 סמארטפון לגיל השלישי ולמתקשים להסתגל לעידן הנייד
הסמארטפון השבדי (שמיוצר בסין) Doro Liberto 820, שמיובא ע"י אקסל טלקום ומשווק לציבור ע"י חברת פרטנר, מספק פתרון מתאים לגיל השלישי ולכל אלה, שלא הסתגלו  עדיין לעידן החדש של העולם הנייד, שבמרכזו מצויים הסמארטפונים והטאבלטים. "מבחן דרך" למכשיר החדש. 
מאת: אבי וייס, 25.5.15, 07:20Doro 820

הקדמה
חברת פרטנר השיקה מכשיר סמארטפון חדש ל"גיל השלישי" מדגם Doro 820, ב-1,799 ש"ח (כולל הדרכה ואחריות לשנתיים), בשת"פ עם "מוקד אנוש". זה מכשיר, שמחליף את הדגם הקודם Doro 625, שעלה בעת ההשקה 999 ש"ח, מכשיר פליפר שאינו סמארטפון. מפרט מלא של הסמארטפון החדש מצוי כאן

מול פרטנר, חברת פלאפון מציעה ללקוחותיה (נכון ליום הסקירה) את הדגם הקודם, Doro 625, ב-1,125 ש"ח ב-12 תשלומים. סלקום מציעה ללקוחותיה מכשיר אחר לגמרי, מכשיר מבית LG מדגם הנקרא Basic Smartphone, במחיר של 1,249 ש"ח. מדובר במכשיר, שהוא פרי פיתוח של סטארטאפ ישראלי בשם E2C

את ה-Doro 820 לקחנו ל"מבחן דרך", והדבר הראשון, שמייחד טלפון זה מכל סמארטפון אחר, הוא: קלות ההפעלה. מערכת ההפעלה (אנדרואיד קיטקט 4.4.2) עברה "גיהוץ". כך, שכל מה שמסובך פשוט נעלם. הלחיצה על כל הכפתורים הגדולים והאייקונים הענקיים היא עם משוב עדין של רטט. כל התפריטים והכפתורים גדולים ונוחים מאוד לתפעול.

שיעור הקשישים בכלל האוכלוסיה העולמית יגדל מ- 11.7% ב- 2013 ליותר מ- 21% ב- 2050. מדי יום, מגיעים 10,000 אנשים ברחבי העולם לגיל 65. 40% מכלל הקשישים מתגוררים בגפם, או עם בן זוגם בלבד (נתוני האו"ם ומרשם התושבים של ארה"ב). די ברור שהם אוכלוסיית יעד ברורה ומועדפת לסמארטפונים מהסוג הזה. 

התוצאה: להערכתי, המכשיר הזה יהיה חביב לא רק על קשישים, אלא גם על אלה, שלא מסתדרים עם סמארטפונים, בכל גיל, או על אלה, שנתקעו עם מכשיר סלולר עתיק יומין ונרתעים משדרוג לסמארטפון. המכשיר הזה הוא בדיוק בשבילם

תפעול וביצועים
למי שרגיל לעבוד במערכת ההפעלה אנדרואיד, התפעול של מכשיר זה נראה כמו "משחק ילדים" על מסך של 4.5 אינץ'. הכל פשוט וברור וקל לתפעול. מסך הבית יכול להיות עם 4 תפריטים - בתצורת אייקונים גדולים של היישומים השימושיים ביותר (נקרא "מצב קל"), או במצב רגיל עם 6 אייקונים ויכולת גלילה ליישומים נוספים המסודרים בקבוצות של 9 אייקונים על כל מסך.

המצלמה מופעלת ע"י כפתור גדול יחסית בצד המכשיר וגם במצלמה יש 2 מצבים: מצב עם תפריטים מועטים ו"מצב קל" ללא תפריטים בכלל (חוץ מכפתור הצילום). כך, גם הצילום הוא פשוט וקל ולא דורש כל ידע מוקדם והבנה במערכת ההפעלה. 

החלק החשוב ביותר במכשיר זה הוא הכפתור היחסית גדול, שנמצא בגב המכשיר מתחת לעינית של המצלמה. לחיצה ממושכת על כפתור זה (שנקרא "מקש החירום"), או לחיצה כפולה מהירה עליו, מפעילה את מערכת האזעקה של המכשיר.

המערכת הזו מבצעת כמה פעולות בזו אחר זו ברצף (ראו תצלום משמאל, ממסך המכשיר המקבל את הודתצלום מסךעת האזעקה ממכשיר ה-Doro):

א. המכשיר מתקשר למספרי הטלפון, שאותם מכניסים לתפריט "רשימת מספרי סיוע", שאלה המספרים של בני משפחה או אנשים אחרים, שתואם איתם שהם יקבלו את קריאת המצוקה מבעל מכשיר ה-Doro.

לפני שמערכת החיוג מתחילה לפעול, המכשיר מצפצף במשך 5 שניות עם כפתור לביטול האזעקה, אם הלחיצה על הכפתור נעשתה בטעות.

יש בתפריט "מקש החירום" ב"הגדרות" המכשיר, מקום להכניס עד 4 מספרים של "אנשי סיוע", והמספרים הללו מחוייגים בזה אחר זה, עד שאחד מהם עונה.

הראשון שענה, יכול לדבר עם המחזיק במכשיר (מכשיר ה-Doro עובר אוטומטית למצב "דיבורית") ולשאול לשלומו.

כ"כ, נשלח מסרון לכל המספרים ברשימה,  שבו נכתב:"דרוש סיוע..." (לפי טקסט מוכן מראש, שמכניסים לתפריט "מקש החירום" בעת קינפוג המכשיר) וכן "מיקום...", עם לינק ל"גוגל מפות" עם דיוק של 7 עד 9 מטרים, לגבי המיקום של המחזיק במכשיר ה-Doro ממנו נשלחה האזעקה.

ב. המכשיר מתקשר ל"מוקד אנוש" ולשם גם כן נשלח המסרון עם המיקום. המוקדן ב"מוקד אנוש" מברר מה הסיוע הנדרש למחזיק המכשיר Doro, שהפעיל את האזעקה. 

ניסיתי כמה פעמים את המערכת הזו והיא עבדה ללא כל דופי. המערכת חייגה קודם למספרים המוזנים מראש ואחר כך חייגה ל"מוקד אנוש" ו"במוקד אנוש" ענו מייד לקריאה ובררו מה הייתה סיבת הקריאה (אמרתי להם: "תירגול"...).

בדקתי את התכונות האחרות במכשיר כגון: חיבור לרשת WiFi ביתית, חיבור בבלוטוס' לדיבורית ברכב, גלישה באינטרנט, קבלה ומשלוח דוא"ל, שליחה ושיתוף תמונות, שמיעת מוזיקה, רדיו ועוד. הכל עבד חלק עם תפעול מאוד פשוט. איכות הקול על רשת פרטנר הייתה של HD. כך, שגם זה מוסיף למי שיש לו בעיות בשמיעה (יש גם תמיכה באוזניות הגברה לכבדי שמיעה (מכונה מצב HAC - מצב תאימות לעזרי שמיעה בתפריט הצליל ועוצמת הקול).

בכל מסך, כשנכנסים אליו בפעם הראשונה, עולה תפריט עזרה מאוד פשוט ומאיר עיניים, שמסביר מה עושים באותו תפריט. כ"כ קיים אייקון של Orange Apps שבו ניתן לבחור (ולרכוש) שירותי מידע שונים של פרטנר. 

אחד הדברים הנחמדים במכשיר Doro 820 הוא הטעינה שלו. המכשיר מגיע גם עם טעינה רגילה בכבל וגם עם "עריסת טעינה" - Charging Cradle. פשוט מניחים את המכשיר בתושבת הטעינה והוא נטען. בהחלט נוח ופשוט.

כ"כ, יש במכשיר מערכת המונעת את הצורך בשימוש בחנות היישומים של גוגל. זו מערכת (למעשה יישום), שנקראת "מנהל Doro שלי" - My Doro Manager, שמציעה למחזיק במכשיר את האפליקציות המתאימות לו, לפי קטגוריות ש-Doro סידרה. יש במערכת הזו אפשרות לקבל עזרה מאדם אחר ("עוזר מרחוק") באמצעות שימוש בקישור באמצעות Gmail, ויש במערכת הזו תפריט של "מקרה חירום" (נתונים רפואיים ואחרים על המחזיק במכשיר, במקרה של אירוע חירום רפואי - ICE - The In Case of Emergency).  

חסרונות
מדובר במכשיר של דור 3, שאין לו תמיכה ב-LTE. כ"כ, מערכת ההפעלה היא "קיטקט" ואין מועד לשדרוג הגרסה הזו. אין לחסרונות הללו שום השפעה, אלא עבור מי שנושא הגלישה ו\או שליחה וקבלת קבצים דוגמת תמונות חשובה לו מאוד.

חסרה לי ב"מקש החירום" האופציה לשלוח אזעקה במקרה והמכשיר לא נטען והוא עומד להיות מושבת בגלל אי טעינה. זו יכולה להיות אינדיקציה לכך, שבעל המכשיר אולי איבד אותו, או שהמכשיר נגנב ממנו, או שהוא שכח לטעון אותו, או שבעל המכשיר נפל, או התעלף ולא הצליח ללחוץ על מקש החירום להזעיק עזרה. בכל מקרה, "אי טעינה" זו אינדיקציה, שכדאי לדעת אודותיה, ושאחד מבני המשפחה ברשימת "מספרי הסיוע" יקבל התראה אודותיה ויוכל לבדוק מה הסיבה לכך. 

שורה תחתונה: מדובר במכשיר מאוד בסיסי למשתמשים, שלא מיומנים ביכולות של מערכת הפעלה אנדרואיד, עם תפריטים ואייקונים גדולים ומקשים ברורים וקלים להפעלה. הכפתור החשוב ביותר במכשיר עבור קשישים: "כפתור המצוקה" (או "מקש החירום" כפי שהוא נקרא במכשיר זה), פועל מצוין ובקלות, מה שיכול להוסיף קצת "שקט נפשי" עבור מי שזקוק לפונקציה הזו. המחיר של המכשיר מעט גבוה, אבל בכל מקרה זו עסקה כדאית ומומלצת.

ציון: 9 מתוך 10.  
Doro 820 Picture



 
 
Bookmark and Share