Telecom News - 8 מקומות בעולם שקשה להאמין שיש בהם עסקים המקבלים ביטקוין

8 מקומות בעולם שקשה להאמין שיש בהם עסקים המקבלים ביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> 8 מקומות בעולם שקשה להאמין שיש בהם עסקים המקבלים ביטקוין
8 מקומות בעולם שקשה להאמין שיש בהם עסקים המקבלים ביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 24.5.15, 22:01

בעוד שמספר העסקים/סוחרים המקבלים ביטקוין בעולם חצה כבר את רף ה-100,000, הביטקוין הופיע גם במקומות, שלא מצופה כלל, שהוא יהיה נוכח בהם: מצפון קוריאה ועד איראן.

מספר העסקים/סוחרים המקבלים ביטקוין בעולם חצה בתחילת 2015 את רף ה-100,000 והוא הולך וגדל במיוחד באירופה ובאסיה, במיוחד עקב התפשטותם של סטארטאפים המעבדים תשלומים בביטקוין כמו Coinbase, Bitpay ו-Coinfy. רק Bitpay לבדה עיבדה בין 2013 ל-2015 כ-800,000 טרנזקציות בשווי של 260 מיליון דולרים. עם זאת, הביטקוין החל לצוץ גם במקומות שלא היה מצופה שהוא יופיע בהם. על כך מדווח היום אתר cointelegraph.

צפון קוריאה: אמנם, דיווחנו בעבר – כאן, על משתמש (תייר), שביצע בינואר 2014 לראשונה טרנזקציות ביטקוין מצפון קוריאה ושלח ביטקוין בשווי 100 דולרים למרכז הומלסים בפלורידה. אולם, עתה, ב-2015, יש בר אחד ו-2 מסעדות בפיונגיאנג בירת צפון קוריאה המקבלים ביטקוין. זאת, ע"ס רשימת העסקים המקבלים ביטקוין באתר Coinmap.org. אולם, מאחר שלמעטים מאד יש שם גישה לאינטרנט, כאשר הם עובדי הממשלה וקרוביהם, עתיד הביטקוין בצפון קוריאה לא נראה מבטיח, במיוחד כמשווים אותו למצב בדרום קוריאה. אבל זה מעודד לראות, שהביטקוין חדר גם למדינה המבודדת הזו.

סהרה המערבית: מקום נופש הקרוי Dakhla Lagoon, נקודת קמפינג תיירותית, שבה תיירים יכולים לגלוש בים, לשחות ולצפות בדולפינים, מקבל ביטקוין דרך פלטפורמת הזמנות ברשת הנקראת Adormo.

סודן: במדינה זו, השלישית בגודלה באפריקה, יש עסק אחד בשם Visa4Sudan המקבל ביטקוין. עסק זה יוצר כרטיסי דביט של ויזה ומסטרקארד ללקוחות ופועל גם כאקסצ'יינג' ביטקוין מקומי.

פקיסטן: ברפובליקה האסלאמית, שבה יש 180 מיליון מתושבים, יש 3 עסקים המקבלים ביטקוין: חנות בגדים Ishraqi, חברת מידע טכנולוגי בשם D.I.T. Planet ומרכז מחקר טכנולוגי בקראצ'י.

סיביר: עסק לתיקון מכוניות בשם Voltage בעיר Norilsk מקבל ביטקוין. למרות שיש ברוסיה עוד עסקים המקבלים ביטקוין, הרי העסק הזה הוא היחיד בו ניתן לבזבז ביטקוין ברדיוס של אלפי ק"מ בכל כיוון. הוא גם העסק היחיד המקבל ביטקוין, שממוקם מצפון לחוג הארקטי.

קזחסטן: ברפובליקה זו יש כמה עסקים המקבלים ביטקוין בעיר הגדולה Almaty. שם מקבלים את המטבע הקריפטוגרפי משרדי עו"ד, השכרת חנויות, ובמיוחד חנות האלקטרוניקה הגדולה ביותר שם בשם Satam, שמוכרת סמארטפונים, מחשבים, מצלמות, מזגנים וכד'.

טנריף: באי באיים הקנריים, ששייך לספרד, יש 12 עסקים המקבלים ביטקוין, ביניהם מספרות, חנויות בגדים ומלונות. זאת, לאור דרישה מהתיירים הרבים מאירופה הפוקדים את האי הזה ומחפשים שם עסקים המקבלים ביטקוין.

איראן: באיראן יש 78 מיליון תושבים אבל יש רק עסק אחד המקבל ביטקוין: חנות הנעליים באיספהן בשם Persian Shoes. (תמונת מסך של האתר שלה בתחתית הכתבה). חנות זו מקבלת רק ביטקוין. העסק הזה טוען כדלקמן:
 
The problem is we operate in Iran and most payment systems either are not willing to serve us at all or impose a huge risk on our business. We’d love to accept other forms of payment but we just can’t

אוהדי הביטקוין מנסים לקדם את המטבע הדיגיטלי ברחבי העולם. למרות שהשימוש בו במקומות, שהוזכרו לעיל, כמו צפון קוריאה ואיראן לא יהיה לגיטימי בקרוב, נראה, שיש בעלי עסקים במקומות הללו , שמתחילים להבין את יתרונות הביטקוין. בנוסף, סביר להניח, שהביטקוין יגיע ויתפשט במקומות נידחים אבל מתויירים, כאשר את החדירה יעודדו התיירים עצמם.
 
חנות נעליים באיראן



 
 
Bookmark and Share