Telecom News - מול כמה מכשירי מובייל יש לבדוק את האפליקציה כדי להבטיח שהיא עובדת?

מול כמה מכשירי מובייל יש לבדוק את האפליקציה כדי להבטיח שהיא עובדת?

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> מול כמה מכשירי מובייל יש לבדוק את האפליקציה כדי להבטיח שהיא עובדת?
מול כמה מכשירי מובייל יש לבדוק את האפליקציה כדי להבטיח שהיא עובדת?
מאת: מערכת Telecom News, 27.5.15, 13:58אפליקציות
 
דו"ח של הסטארטאפ הישראלי פרפקטו מובייל חושף מול כמה ואילו מכשירי מובייל ומערכות הפעלה כדאי לחברות ומפתחי אפליקציות לבדוק איך האפליקציה שלהם עובדת, לפני השקה ולאורך מחזור החיים שלה כדי להבטיח כיסוי שוק מירבי.
 
תחום המובייל הוא מהתחומים הדינמיים ביותר בעולם מבחינת קצב השינויים וההתפתחויות הטכנולוגיות. דינמיות זו באה לידי ביטוי במגוון עצום של מכשירי המובייל, מערכות ההפעלה והאפליקציות הנלוות המתעדכנות על בסיס יום יומי. קצב שינויים זה מציב אתגרים רבים בפני חברות, ארגונים ומפתחי אפליקציות, שמבססים חלק גדול או אפילו קטן מהאינטראקציה שלהם עם הלקוחות באמצעות המובייל, בדרך להבטיח, שהאפליקציה שלהם תפעל כהלכה, תיראה טוב ותספק חווית משתמש טובה מול כל או לפחות רוב המשתמשים שלהם.
 
מחקר ודו"ח חדש וייחודי של חברת ההייטק הישראלית מראש העין פרפקטו מובייל-Perfecto Mobile, שמתמחה בפיתוח פתרונות ענן לבדיקה ומדידה של חווית משתמש לאפליקציות מובייל, ומספקת את הפתרונות בענן באמצעות 13 דאטה סנטרס (עננים) בצפון ודרום אמריקה, אירופה והמזרח הרחוק, חושף מול כמה ואילו מכשירי מובייל ומערכות הפעלה כדאי לחברות ומפתחי אפליקציות לבדוק את האפליקציה שלהם כדי להבטיח חווית משתמש טובה ואיכותית בהתאם לכיסוי השוק הנדרש על ידם.
 
הדו"ח מבוסס על ניתוח נתונים של מאות אלפי שעות שימוש במערכות של פרפקטו מובייל, נתוני שוק ותחזית השקת מערכות הפעלה ומכשירים חדשים לשוק. הדו"ח מספק אינדקס לפי כיסוי של 30% מהשוק, 50% וכיסוי מירבי של 80%. זאת, בהתייחס לשווקים הגדולים והמובילים בצפון אמריקה, צרפת, איטליה, ספרד, גרמניה ואנגליה.
 
בין הממצאים בדו"ח:
  • 30% מהשוק יכול להיות מכוסה ע"י בדיקת האפליקצייה מול 10-16 מכשירי מובייל (סוגי המכשירים מפורטים בדו"ח המלא – הקישור לדו"ח המלא בתחתית הכתבה).
  • 50% מהמשוק יכול להיות מכוסה ע"י בדיקת האפליקצייה מול 17-25 מכשירים. כיסוי שוק זה כולל מספר מכשירים מיצרנים מובילים דוגמת סמסונג, אפל , סוני, LG, HTC ועוד. (סוגי המכשירים מפורטים בדו"ח המלא).
  • 80% מהשוק יכול להיות מכוסה ע"י בדיקת האפליקצייה מול 26-32 . (סוגי המכשירים מפורטים בדו"ח המלא).
  • למרות שחברת אפל שואפת לקדם את רוב המשתמשים שלה לגרסאות מערכות ההפעלה האחרונות, נכון להיום iOS 8, חשוב לכלול עדיין בבדיקת האפליקציה את משתמשי iOS 7  המהווים 17% מכלל המשתמשים.
  • כדי לכסות את מרבית מכשירי המובייל, שמובססים על אנדרואיד, כדאי למקד את הבדיקות מול גרסאות מערכות ההפעלה KitKat  ו-Jelly Bean. כמו כן, יש לקחת בחשבון את Lollipop, גרסת מערכת ההפעלה האחרונה של גוגל, שרצה על מכשירי נקסוס.
  • ישנם מספר מכשירים ומערכות הפעלה הנמצאים בשוק למעלה משנתיים, והכללתם כחלק מבדיקת האפליקציה היא קריטית. זאת, מאחר שמחד הם בשימוש רב בשוק ומאידך הם היחידים המריצים גרסאות ישנות של מערכות הפעלה, שלא תזכנה יותר לעדכון. דוגמא לכך הוא סמסונג S3 המריץ את אנדרואיד ginger bread.
  • הדו"ח מפרט בנוסף את נתח השוק הכולל של כל יצרנית מכשירים במדינות שנסקרו.
רועי כרמל, סמנכ"ל בכיר לאסטרטגיה ומוצרים בפרפקטו מובייל: "תחום המובייל הוא תחום דינמי מאוד לאור חיי המדף הממוצעים של כל מכשירי המובייל הנעים סביב 9 חודשים. אחת השאלות הראשונות, שחברות ומפתחי אפליקציות שואלים אותנו, היא: מול אילו מערכות הפעלה, סוגי מכשירים ותנאי סביבה הם צריכים לבדוק איך האפליקציות שלהם עובדות, במטרה להבטיח כיסוי שוק מירבי וחווית משתמש טובה ואיכותית למשתמשים שלהם.
 
דו"ח זה, שהוא הראשון מסוגו בעולם, יתפרסם על ידינו  מעתה אחת לרבעון כדי לספק לחברות וארגונים את הכלים להתמודד בהצלחה רבה יותר מול לקוחותיהם בעידן המובייל והדיגיטל".
 
הדו"ח המלא :  כאן.
אפליקציות



 
 
Bookmark and Share