Telecom News - האקתון חומרה ראשון בישראל עם 10 מיזמים מלהיבים בדרכם לשוק העולמי

האקתון חומרה ראשון בישראל עם 10 מיזמים מלהיבים בדרכם לשוק העולמי

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האקתון חומרה ראשון בישראל עם 10 מיזמים מלהיבים בדרכם לשוק העולמי
חברת החומרה הבינלאומית PCH, שבסיסה באירלנד, הגיעה לישראל וקיימה האקתון עם Elevator Pitch ("נאום מעלית") לסטארטאפים ישראליים בתחילת דרכם, שיש להם מוצר חומרה חדש גם בשלבי רעיון ותחילת פיתוח, כדי לחשוף אותם לעולם. נקבעו 3 סטארטאפים זוכים מבין ה-10 שהשתתפו.
מאת: אבי וייס, 28.5.15, 10:20קאתרין האג

הסיפור של קתרין האג (Katherine Hague) מטורונטו - קנדה (בתמונה), בת 24, שבגיל 23 כבר עשתה אקזיט ענק, כשהחברה שלה נרכשה ע"י PCH, היה הסיפור המעניין  ביותר באירוע יוצא הדופן, שהיא ארגנה.

קתרין החלה כיזמית צעירה (בקנדה) בתחום התוכנה, במיזם, שהקימה ב-2011 עם עוד שותף, חברת תוכנה בשם ShopLocket, מיזם שכוון בתחילת דרכו לספק פתרונות בתחום המסחר האלקטרוני. קתרין גילתה, שיש "חור" מאוד רציני בשוק של ה-Crowdfunding, שבו חברות, שמבצעות "גיוס המונים" עבור גדאג'טים ושאר אביזרי חומרה חדשים, אינן יודעות לאחר הגיוס איך לעבור משלב הרעיון והמצגות לשלב הייצור הפיזי של מוצר החומרה, שבשבילו גייסו כסף.

את זה היא גילתה לאחר שסטארטאפ אחד פנה אליה לבקש עזרה בתחום הזה, וזה הצליח. כך, ShopLocket זיהתה את ההזדמנות הזו בשוק והחלה לספק שירות אחר לגמרי ממה שהחלה בו: שירות להפיכת רעיונות למוצרי חומרה והפיכתם בתהליך מסודר, מובנה ומהיר, למוצרים של ממש, שמיוצרים בקווי ייצור של חומרה, בחברות המתמחות בייצור חומרה.

כך, חברת PCH, חברה אירית, שפרוסה במדינות רבות בעולם, נתקלה במיזם הזה והחליטה לרכוש אותו. התוצאה: בגיל 23 קתרין כבר הייתה אחרי אקזיט וגם קיבלה תפקיד ניהולי מאוד מעניין ב-PCH, סגנית נשיא למעורבות בקהילה, לנאמנות לקוחות וקיום האקתונים. PCH החליטה להקים חממות ולבצע האקתונים בכל העולם, כדי לאתר את "הדבר הגדול הבא" בתחום החומרה. PCH רכשה עד היום 4 חברות והיא שוקלת להמשיך בקו הזה (של רכישות). 

קתרין יוזמת בעצמה את ההאקתונים ברחבי העולם, כך גם עשתה בישראל, כשהפיצה ברשתות חברתיות כאן בארץ את ההזמנה להאקתון, שהתקיים ב-25.5.15 על הגג של WeWork בתל-אביב, בהשתתפות עשרות רבות של יזמים צעירים ונלהבים הנמצאים ממש בתחילת דרכם, שחלקם הסכים להציג ולחשוף את הפיתוחים שלהם. הזוכה קיבל 2,000 ש"ח במזומן, כמתנה מ-PCH, בנוסף לחשיפה הבינלאומית של המיזם. 

קתרין האג: "אני סגנית נשיא ב-PCH, חברה אירית בת מעל ל-2,800 עובדים, הכנסות של מעל למיליארד דולרים (ב-2014), עם נוכחות ב-10 מדינות ברחבי העולם, שמייצרת מוצרים עבור החברות הגדולות ביותר בעולם, וגם לכל עסק קטן וגדול המחפש דרך להוציא מהר וביעילות מוצר חומרה לשוק.

בשנה האחרונה התחלנו לקדם במרץ את נושא היזמות. הקמנו אינקובטור בשם Highway1 בארה"ב, הקמנו ע"י רכישה בארה"ב מעבדת פיתוח בשם Lime Lab והעלינו לאוויר פלטפורמות לסיוע לחברות לפתח מוצרי חומרה - PCH-Access. זאת, בנוסף לזירת מסחר אלקטרוני לחומרה בשם TheBlueprint. מפעלי הייצור שלנו נמצאים בשנז'ן בסין. 

כדי לאתר סטארטאפים, התחלנו במסע של האקתונים, ולכן הגעתי כאן לישראל, מדינה נהדרת עם מזג אוויר הפוך למה שאני מכירה בקנדה, שמוכרת בכל העולם בשם: Startup Nation. זה חלק מהמסלול החדש שלנו, שמעודד סטארטאפים להשתמש בכלים שלנו ובפסי הייצר שלנו וכך לפרוץ מהר ובמחירים אטרקטיביים לכל העולם.

אנו יצרנו: World’s first end-to-end service offering that helps startups to create, develop, manufacture and sell hardware products direct to consumers.

אני קוראת לכל סטארטאפ, שיש לו רעיון הכולל בתוכו חומרה, לבחון את הכלים שלנו, שרובם חינמיים, להתנסות בהם ולהצטרף לקהילה שלנו. היום אנו עושים תחרות בתל-אביב ליזמים ממש בתחילת דרכם, ואני מבטיחה לחזור שוב לת"א כדי לקדם את היזמות בתחום החומרה בישראל, כדי שהיזמים המקומיים יוכלו להצליח בעולם הגדול". 

לפני ההאקתון, שהיה בתצורת Elevator Pitch, הרצו עמר ענבר, מנכ"ל סנסיבו על המיזם והפיתוח שלהם להפיכת כל מזגן למזגן חכם ומה הדרך שהם בחרו כדי לייצר את החומרה שלהם, ורן קובי סקר את הדרך ליצירת קמפיינים מוצלחים בפלטפורמות מימון המונים. 

עשרת המיזמים שהוצגו בתחרות:
Games for your drone: first game is a Bettle between drones - Drone Tagger
How interesting are you in Meetups with a tag on you, with lights - MeetupTag
Robotic Construction, solution for mini & small robotics - Nest
3D design marketplace and 3D printer network for all, for any parts needed by home users - BizTech
Helping stores to make more money with small gadget in the store -  NoMoney
Smart, interactive, toys for kids -  Koyota
Smart mount for car dashboards for Smartphones -  Radmo
Data collection from the fields for small farmers - FarmDog
Inexpensive, easy to assemble furnitures - Rushi
Optical microphone, great noise reduction -  VocalZoom

בסיום נערכה הצבעה בין כל המשתתפים והזוכים הם:
מקום שלישי: Rushi
מקום שני: VocalZoom
מקום ראשון: Biztech
סטארטאפים



 
 
Bookmark and Share