Telecom News - נחנך Hub לסטארטאפים (ראשון ויחיד) בבית שמש

נחנך Hub לסטארטאפים (ראשון ויחיד) בבית שמש

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נחנך Hub לסטארטאפים (ראשון ויחיד) בבית שמש
יום חג משותף ליזמים חרדים, דתיים, חילוניים היה אמש בבית שמש, עיר שעלתה על מפת סצנת הסטארטאפים הישראליים, במתחם (Hub) בשם SUBS (ר"ת: Start Up Beit Shemesh) עם כוונה להתחרות במונופול של תל אביב על עולם היזמות.
מאת: אבי וייס, 2.6.15, 09:15SUBS

בלעדי: בנוכחות מאות מוזמנים מכל קצוות הקשת של החברה הישראלית (חילוניים, דתיים, חרדים, נשים, גברים, צעירים, מבוגרים), מבית שמש ומכל הרדיוס הטריטוריאלי סביבה, נחנך אמש בבית שמש המתחם החדש (Hub) והמפואר ליזמים בשם SUBS

היוזמה להקמת המקום היא יוזמה פרטית והשקעה של שאול קיי, משקיע שצמח בכלל בעולם הרוקחות, שרתם סביבו חבורה של "משוגעים לעניין", חלקם עולים חדשים ורובם דתיים, שביחד הרימו את הפרויקט היוצא דופן הזה דווקא בעיר בית שמש.

עוד דבר המייחד את החבורה היזמית הזו: כמעט כולם מדברים ביניהם אנגלית, מה שמאוד מתאים לעולם ההייטק. 

את המקום מנהל קליפטון פלק, עולה מאנגליה, שעבד במקאן-אריקסון בת"א ועמד בקשר ישיר עם סצנת הסטארטאפים בת"א, ונענה לאתגר של שאול קיי, להקים את המקום החדש בבית שמש ממש מאפס, ולנהל אותו.

ביום 1.6.15 המקום נחנך ומהיום (2.6.15) יזמים יחלו לעבוד בו. בתמיכה של צוות מנטורים, שכבר נבנה סביב המקום.

שאול קיי שאול קייתמונה משמאל), יזם ומייסד SUBS: "אני מגשים כאן היום חלום בן 20 שנה שהיה לי כל השנים בראש. אני מכיר היטב את בית שמש ותושביה ומכיר גם היטב את סצנת הסטארטאפים התל אביבית. ממה שני מכיר, בבית שמש יש יזמים לא פחות טובים ממה שראיתי בתל אביב.

לכן חשבתי, שאם יש יזמים בבית שמש, למה הם צריכים לנסוע לתל אביב, או לעבוד מהבית בלי תנאים כאשר הם מבודדים מאווירה תומכת ומקדמת? 

לכן הייתי משוכנע, שהיזמים מבית שמש ראויים, שיהיה להם בית מתאים. כעת הזמן הבשיל להשקעה הזו שלי, אחרי שמצאתי את המקום המתאים להגשים את החלום שלי.

בלי הצוות שעזר לי, המקום הזה לא היה קם על הרגליים. תודתי לכל נותני החסות ולמתנדבים הרבים, למנטורים ולכל מי שמעוניין לסייע בהצלחת המקום.

אני מעוניין ליצור עסקים בבית שמש, עסקים של עולם ההייטק. זה המקום להתחיל בו. כעת אנו יוצאים לדרך חדשה, דרך מלהיבה ומרתקת, עם פוטנציאל עצום, כאן בבית שמש".

קליפטון פלק (בתמונה משמאל), מנכ"ל SUBS: "כשקליפטון פלקשאול קיי בא אלי לפני מספר חודשים והציע לי את הרעיון שלו וביקש שאהיה המנהל של הרעיון הזה, הייתי מופתע לחלוטין. לפתוח מתחם לסטארטאפים בבית שמש? נראה לי במבט ראשון קצת דמיוני.

הכרתי היטב מעבודתי את המונחים: חממות, אקסלרטורים ומרחבי עבודה לסטארטאפים בתל אביב וסביבתה. זה נראה לי די מופרך בהתחלה לעשות דבר דומה בבית שמש. אולם, כשהתחלתי להעמיק ברעיון הזה ביחד עם שאול קיי, הבנתי את ההברקה מאחורי הרעיון שלו. שאול לא מעוניין רק להקים שטח עבודה לסטארטאפים. שאול מתכוון, שנבנה קהילה. נבנה קהילה ממש מאפס, קהילה שתהיה כמו משפחה אחת גדולה.

לכן, אנו מחפשים סטארטאפים המחפשים קשר חברתי. עד היום התעניינו מעל ל-20 חברות להיכנס ל-SUBS, וכעת אנו מתחילים בתהליכי הסינון והמיון. השהיה אצלנו תעלה לסטארטאפיסטים כ-800 ש"ח לחודש כולל הכל. אנו מזמינים יזמים מכל הארץ, לא רק מבית שמש, להגיע לכאן ולהצטרף לקהילה הייחודית, שאנו מקימים כאן.

StartUp Nation זה היה בעבר מושג, שהמשמעות האמיתית שלו הייתה StartUp Tel-Aviv. אנו פועלים לשנות את המגמה הזו, וזה מהלך, שלא אנו התחלנו בו. קמו כבר חממות ומתחמי עבודה לסטארטאפים בחיפה, נתניה, באר-שבע, ראשל"צ, ירושלים, מודיעין וכעת אנו קמים בבית שמש. המחיצות בין שכבות האוכלוסייה נופלות וההייטק מחלחל לכל מקום, נמצא בכל מקום ובכל שכבות החברה הישראלית, גם כאן בבית שמש.

בית שמש היא עיר של מיזוג גלויות ושל חברות מגוונות, חרדים, חילוניים, דתיים. המקום שלנו פתוח לכולם. יש יזמים מכל השכבות החברתיות הללו ויש כאן בבית שמש כשרונות, שלא נופלים מהכשרונות הקיימים בכל מקום אחר בארץ  כעת, ניתן לכשרונות הללו את המסגרת, המקום והסיוע, כדי להתפתח ולהצליח ולהוכיח את עצמם". 
SUBS place



 
 
Bookmark and Share