Telecom News - הבית החכם בהישג יד - פיליפס הציגה בארץ את HUE

הבית החכם בהישג יד - פיליפס הציגה בארץ את HUE

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הבית החכם בהישג יד - פיליפס הציגה בארץ את HUE
הבית החכם בהישג יד - פיליפס הציגה בארץ את HUE
מאת: חיים חביב, 2.6.15, 11:20שליטה בחשמל

מעתה בישראל יישום מקורי של תפישת ה-IoT בעולם התאורה הביתית החכמה. שילוב תאורת LED איכותית עם טכנולוגיה הנשלטת דרך הסמארטפון או הטאבלט.

התקנת מערכת בית חכם מאפשרת שליטה מלאה על מגוון מוצרי החשמל בבית על פי בחירה. אולם העלויות הגבוהות והצורך ביצירת תשתית ייעודית והכנסת כבלים לתוך הקירות, מרחיקים את רוב הציבור בישראל מלהתקין מערכת כזו בביתם.

רויאל פיליפס חשפה בישראל את מערכת Philips hue - מערכת תאורת בית חכם מתקדמת להתקנה עצמית קלה ומהירה, ללא צורך בחיווט, שמשלבת תאורת LED מקורית עם טכנולוגיה אינטואיטיבית דרך הסמארטפון או הטאבלט, לשימוש בבית ומחוצה לו. המערכת כבר נתמכת ע"י מאות אפליקציות שונות המאפשרות יצירת אווירה אישית ואין סוף עיצובים התואמים למזגו ואופיו של המשתמש.

ביסוד מערכת ה- Philips hue עומדות נורות LED אלחוטיות, שמקושרות ביניהן וליחידת הבסיס בתקשורת zeegbee. הנורות משלבות אור בהיר, אחיד ומדויק בכל גווני הלבן ובכל צבעי הקשת (בהתאם לדגם). הן איכותיות ועמידות לאורך זמן, מתעמעמות, מהבהבות ומבזיקות, ומתברגות בקלות לגופי התאורה הקיימים. המערכת מאפשרת ליצור התאמה אישית של התאורה והאווירה אותה רוצים לחוות, ולהתאים תרחישים שונים לכל מצב ושעה ביום. כך לדוגמא, ניתן להתאים את התאורה בבית למצבים של יקיצה טבעית המדמה זריחה, התאמה התאורה לקריאה, השריית רוגע, ריכוז או לעוררות ואנרגטיות.

המערכת ניתנת להפעלה מרחוק ולסנכרון עם שירותי מיקום בסמארטפון. כך, שניתן להגיע לבית מואר. כמו כן, היא מאפשרת יצירת תרחישים אקראיים של הפעלת האור באופן אוטומטי. כך, שנחזית תחושת נוכחות בבית גם בהיעדר דייריו. ניתן להגדיר טיימרים ושעוני שבת, שיפעלו לאורך השנה ובשיתוף עם IFTTT ניתן ליצור התראות שונות לגבי מזג האוויר, הטלפון, תזכורות על תכנית טלוויזיה אהובה או אפילו סיום פעולת האפיה של התנור הביתי.

מערכת hue מציעה מגוון רחב של נורות וגופי תאורה ומוצרים נלווים נוספים המתקשרים יחדיו באופן מושלם ומעוצבים בקו נאה, בין המוצרים: hue ו-hue Lux - נורות בגווני לבן שונים ובכל צבעי הקשת, - Light Strips פסי תאורה הניתנים לחיתוך, Tap - מפסק אלחוטי לשליטה ללא הסמארטפון/טאבלט, Go – גוף תאורה נטען, שניתן לקחת לכל פינה בבית וגופי תאורה מעוצבים מסדרות Iris, Phoenix, Bloom ו-Beyond.

מחיר חבילת הבסיס הראשונית - hue Lux Starter Pack - כולל מגשר ו-2 נורותLED  עומד על 499 ₪. כאמור, ההתקנה קלה, הנורות מוברגות לבתי מנורה קיימים ואת המגשר מחברים לרשת האלחוטית בבית באמצעות חיבור פשוט לנתב הביתי. לאחר ההרכבה, מורידים את האפליקציה הרשמית של hue App, ומתחילים לחוות באופן אינטואיטיבי ומסקרן את ביצועי התאורה ומגוון האפקטים שלה. ניתן לרכוש נורות LED נוספות, לבנות או צבעוניות וכן גופי תאורה במשפחת hue המתקשרים יחדיו באופן מושלם. ניתן אף להוסיף מפסק אלחוטי המאפשר שליטה ללא תלות באפליקציה. המגשר בערכת הבסיס מאפשר שליטה מלאה ומתואמת על עד 50 נורות וגופי תאורה ועד 25 מפסקי Tap.

בנוסף לאפליקציות הבסיס של פיליפס לשליטה על ה-hue, תומכת המערכת בלמעלה מ-230 אפליקציות שונות המתאימות לסמארטפון וטאבלט במערכות iOS,Android , Window Phone, Kindle ודרך השעון החדש של אפל. ניתן להפעיל את hue מכל דפדפן אינטרנט ובנוסף, המערכת מתקשרת עם אפליקציות ומוצרי צד ג'  לשליטה והפעלה של יישומי בית חכם, כגון: Apple HomeKit, Google Nest, Amazon Echo, Musaic Logitech Harmony, Wink Samsung SmartThings, ועוד. המערכת מבוססת קוד פתוח ופיליפס מאפשרת למפתחים לפתח אפליקציות ויישומים תומכים במערכת hue דרך האתר.  
 
לוגו פיליפס



 
 
Bookmark and Share