Telecom News - הבהלה ל-Data Center - המאבק בין יצרני הסיליקון מתחמם

הבהלה ל-Data Center - המאבק בין יצרני הסיליקון מתחמם

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הבהלה ל-Data Center - המאבק בין יצרני הסיליקון מתחמם
ניתוח: הבהלה ל-Data Center - המאבק בין יצרני הסיליקון מתחמם. הכל עובר לענן והענן מצוי ב-Data Center. מה הרכישה הבאה?
מאת: מערכת Telecom News, 4.6.15, 12:10דאטה סנטר

בימים האחרונים אנחנו עדים לכמה עסקאות גדולות יחסית בין חברות הסיליקון המובילות. מי החברה הבאה ב'רשימת הקניות' של AVAGO?
 
Broadcom יצרנית הסיליקון המובילה בטכנולוגיית סיליקון עבור נתבים ורכיבי PHY, שבעבר רכשה כמה חברות ישראליות כגון Dune, Broadlight ו-Percello, נרכשה בסכום אדיר של 37 מיליארד דולרים ע"י AVAGO, חברה בת 10 שנים בלבד, שהוקמה ע"י 2 קרנות הון פרטיות.

AVAGO כבר רכשה חברות רבות מהתחום ב-3 שנים האחרונות, ביניהן LSI ,PLX ,Emulex  ואחרות כולל CyOptics מישראל ב-400 מיליון דולרים. הרכישה האחרונה מבססת את AVAGO כאימפריית סיליקון רצינית ביותר והמתחרה הראשית של אינטל.

אינטל לא שוקדת על השמרים והודיעה על רכישתAltera  - יצרנית ה-FPGA (לוחות רכיבים מתכנתים) המובילה, ב-16.7 מיליארד דולרים, מהלך המוסיף לאינטל מוצר שונה ואף משלים לפתרונות שלה. זאת, לאחר שקנתה את Fulcum יצרנית הסיליקון לנתבים (ומתחרה ישירה של(Broadcom  ב-2011.

אז למה כל זה קורה ואיך זה קשור למאבק על ה-Data Center?

אינטל, שמובילה בשוק המעבדים בשרתים בכלל ושרתי ה- Data Center בפרט, זיהתה איום גובר, שהתחיל כלחישה של ARM וטכנולוגיות דומות, שמאפשרות גמישות גדולה יותר בתכנות אפליקציות מסוימות, עקב ארכיטקטורה של מעבדים קטנים אך רבים, שיכולים לעסוק במקביל במשימות שונות. לקוחות ה-Data Center מגלים עניין רב ביכולת כזו המוסיפה פתיחות בתכנות.   
                   
אינטל רכשה את Altera כדי להציע פתרון משולב של FPGA ומעבד X86 החולקים את הזכרון, על מנת לאפשר יכולת גמישות גדולה יותר בתכנות מכוון אפליקציה עבור לקוחותיה.

בנוסף, אינטל מנסה להדיח אתBroadcom  כמובילה הבלתי מעורערת של סיליקון הנתבים. אבל אחרי כמה נסיונות, שלא שכנעו את יצרי הנתבים המובילים לעבור צד, אינטל שינתה קצת את הגישה ועכשיו מקדמת שילוב של סיליקון נתב עם המעבד שלה, כדי ליצור נתב SDN כ"אבן בניין" של ה-Data Center.

אינטל גם הודיעה, שהיא מתכוונת להציע קו מוצרים של סיליקון עבור אינפיניבנד (שאת בסיסו רכשה מ-QLogic), שיציע חיבוריות מהירה עבור תשתית ה-Data Center ותתחרה ראש בראש עם מלנוקס.

AVAGO גם בונה את קוי המוצרים שלה עבור ה-Data Center והרכישה האחרונה נותנת לה את היתרון אותו חיפשה. חברת Broadcom מציעה כבר את הסיליקון עבור הנתבים המובילים בתחום ה- Data Center וגם הודיעה, שתציע ליין חדש של מעבדים מבוססי ARM עם תשתית תוכנתית, שתתחרה ראש בראש עם מעבדי אינטל.

רכישה קודמת שביצעה AVAGO, יצרנית הסיליקון Emulex, מוסיפה קווי מוצרים של סיליקון עבור חיבוריות ופרוטוקלי אחסון כגון Fiber Channel ו-ISCSI (מערכת קישוריות למחשבי אחסון במרכזי מחשוב), שנחוצים במערכות האחסון ב-Data Center ולכך אין לאינטל תשובה ישירה, למרות שהיא מעוניינת בכך.

אז מי החברה הבאה ב'רשימת הקניות' של AVAGO?

הניחושים המובילים הם יצרניות סיליקון נוספות כגון מלנוקס הישראלית, שמובילה בשוק חיבוריות האניפיניבנד, ו-XiliInx, שהיא המתחרה העיקרית של Altera אותה אינטל רכשה.

הפיתוחים החדשים, אותם מציגות כל החברות, לא משאירים מקום לספק, שדה הקרב הוא יצרני ולקוחות ה-Data Center וכלי הנשק הם טכנולוגיה וכסף גדול וממונף.

לנו נותר לקוות, שאנו לא חיים בבועה, ורק שלא תתפוצץ, לפני שכל החברות הישראליות תעשינה אקזיט...   
דאטה סנטר



 
 
Bookmark and Share