Telecom News - כיצד לבחור מרכזיות טלפון IP בענן לעסק?

כיצד לבחור מרכזיות טלפון IP בענן לעסק?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> כיצד לבחור מרכזיות טלפון IP בענן לעסק?
כיצד לבחור מרכזיות טלפון IP בענן לעסק?
מאת: מיכאל פנחס, 4.6.15, 13:30מיכאל פנחס
 
מרכזיות טלפון בענן הן הלהיט התורן בעולם העסקי בעולם ובתחילת הדרך בישראל. כיצד בוחרים ספק שירותי מרכזיה בענן ומהם טווחי המחירים בשירותי הענן?
 
עסקים רבים בישראל ממשיכים לרכוש, לתפעל ולתחזק מערכת טלפוניה ומערכות נלוות רבות. יש מערכות רבות של מרכזיות פיזיות בישראל (בשונה מהנעשה בעולם המערבי, בו החלו להיגמל מהשיטה היקרה והלא יעילה לחלוטין הזו). יודגש, שזה לא המקצוע של מנהלי העסקים או עובדיהם. זה יכול להפריע להם בעבודה וגם עולה להם הרבה כסף וגוזל מזמנם היקר. במקום לעסוק כל הזמן בקידום העסק ומטרותיו, לספק מוצרים ושירותים ללקוחות קיימים או פוטנציאליים, מתעסקים עם שירותי התקשורת וספקי התקשורת.  
 
לכן, ניתוח חכם של צרכי העסק מול תקציב ההוצאות החזוי מוביל למסקנה, שיש למצוא פתרון אחר המוזיל את כל הוצאות התקשורת במכה אחת.
 
הדרך היעילה והאפקטיבית ביותר היא להפוך את כל ה-CAPEX ל-OPEX. דהיינו: להיפטר מציוד, תוכנות, תפעול, שדרוג ותחזוקה ע"י בעלי העסק. הייעוד והמיקוד של עסקים זה לעסוק בעסקים, במכירות ובשירות ולא בתקשורת. לכן, את נושא התקשורת אפשר להעביר באופן מלא ל"מיקור חוץ", לספק שירותי תקשורת בענן, שמספק את הכל כחלק בלתי נפרד מהשירות שלו (בד"כ בעלות מזערית, מול כל חלופה אפשרית).        
 
המעבר לשירותי ענן דורש בדיקה מדוקדקת של כל היתרונות מול החסרונות, לפני בחירת הפתרון הזה. בנוסף, יש ספקים המטעים את הציבור בכך, שהם מכנים שירותים וירטואליים -  VPS, בתור "שירותי ענן", מה שאינו נכון. שירותי VPS הם רק שירותים וירטואליים, השלב שהקדים את הענן. מכאן, זו הטכנולוגיה הקודמת, שברוב העולם כבר לא קיימת, כי היא התיישנה ואינה מספקת את הצרכים העכשוויים והעתידיים של עסקים וארגונים ואינה מביאה את החיסכון האופטימלי בהוצאות עסק על שירותי תקשורת.
 
שירותי התקשורת בענן זולים, אבל המחיר הזול יכול לעיתים להטעות, כי חשוב לבדוק את "האותיות הקטנות" - מה השירות הזה כולל. השיטה של עלויות בשירותי ענן חייבת להיות בגישת ה-SaaS (ר"ת: Software as a Service). דהיינו: משלמים תשלום חודשי רק על פי צריכה ולפי פרמטרים ברורים (למשל: מחיר חודשי כולל לשלוחה). כך ניתן לתכנן ולשלוט באופן מלא בהוצאות התקשורת. 
 
דוגמאות למחירים במבצעים המתקיימים כל הזמן בשוק הישראלי: בינת תקשורת מציעה מרכזיה IP מלאה מתוצרת סיסקו בענן של בינת במחיר של 4.25 דולרים לשלוחה לחודש, כולל יחידת הקצה. Voicenter מציעה מרכזיית IP מלאה בענן שלה במחיר של 9.90 ₪ לשלוחה לחודש, כולל הכל (לרבות הקלטה), אבל ללא מחיר יחידות הקצה. מי שבוחר בספק שירותי תקשורת בענן לא ישראלי, למשל Vonage או AT&T, ישלם הרבה פחות מזה.
 
אולם, יש צורך להשוות את החבילה כל מרכיביה (ולבדוק בדקדקנות את "האותיות הקטנות" בהסכם) מול מרכיבי הפתרון של המתחרים. לעיתים, רכיב מסוים בפתרון, שנחוץ וחיוני לעסק (לאחר ניתוח צרכי העסק), לא נכלל בחבילה הבסיסית אצל ספק ענן אחד וכן נכלל אצל ספק ענן אחר בחבילה הבסיסית (למשל: הקלטות, גיבויים, CRM, הצפנה והגנה מפני הונאות, Click2Call, חיבור למערכות מקבילות, חיבור לסלולר בחו"ל ועוד). כמובן, שיש לבחון ולבדוק ביסודיות את תעריפי השיחות היוצאות ושהרשת של העסק מוכנה למעבר לשירותי טלפוניה בענן לרבות איכות השירות, שרידות הרשת וגיבוי.
 
מי המתחרים?
המובילה העולמית, גם בישראל, היא מיקרוסופט עם שירות ה-Lync ולעיתים בשת"פ עם אודיוקודס, בין היתר בשירות One Box. מולה מתחרות כל הספקיות הגדולות: אוויה, אלקטל-לוסנט-ארגונים, סיסקו, תדיראן טלקום ועוד.
 
יש ספקים רבים, שכבר מספקים שירותי מרכזיה בענן: Voicenter, VoiceSpin, טיקל רשתות, Vonage, Triple C, 1COM, החברות בקבוצת בינת, הוט עם שירותי טלפוניה ו-Unified Communications (UC) בענן בשם HOT Cloud על תשתית Lync של מיקרוסופט, שירותים חדשים של Unlimited ועוד. בקרוב בזק עסקים תצטרף לרשימה הזו.
 
הדרך הנכונה לבחור מרכזיה בענן היא לבחור מה שמתאים לצרכי העסק, ושהמרכזיה תעלה הכי פחות כסף (TCO) עם שרידות מיטבית. זאת, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קנייניות ב"חתונה קתולית". זו לא החלטה פשוטה, קלה או מהירה. לכן, מומלץ לא להיחפז, להתייעץ במומחים המכירים את תנאי השוק בישראל בתחום זה, בטרם קבלת החלטה איזו מערכת מרכזיה לבחור.
 
לסיכום:
התחרות בעולם שירותי התקשורת הנייחים לרבות טלפוניית IP למגזר העסקי החלה. המחירים יורדים, היכולות משתדרגות, המודלים העסקיים הופכים להיות פשוטים יותר ויותר, הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן. לכן, מומלץ לא להיות תקוע עם הסכם עסקי ישן ולא כדאי עם ספק תקשורת ולדעת לנצל את יכולות התמרון והבחירה הנמצאות כעת בידי הלקוחות העסקיים.
 
מומלץ, שבעלי עסקים ובמיוחד אלה בעלי קשר תקשורתי וטלפוני עם סניפים, שלוחות, או שותפים, לבחון כניסה לעולם התקשורת החדש מבוסס שירותי ענן. אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן להתחיל לחסוך הרבה כסף ולהתייעל, בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, יוני 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים 
מרכזיית IP בענן



 
 
Bookmark and Share