Telecom News - "הקרב התקשורתי" בין פרטנר (אורנג') לאורנג' צרפת - ממשיך

"הקרב התקשורתי" בין פרטנר (אורנג') לאורנג' צרפת - ממשיך

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> "הקרב התקשורתי" בין פרטנר (אורנג') לאורנג' צרפת - ממשיך
ראשי פרטנר (אורנג') בישראל מכחישים, שקיבלו הודעה כלשהי מצרפת בדבר ביטול ההסכם (שאך לאחרונה נחתם ל-10 שנים קדימה). נראה, ש"הקרב התקשורתי" לא יסתיים אלא בבית המשפט, שכן האינטרסים של הצרפתים במדינות ערב יגברו על כל הגיון.
מאת: מערכת Telecom News, 4.6.15, 19:45איציק מנכ"ל פרטנר

בהמשך להתייחסות שלנו כאן ולהתייחסות של  אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר ב-IBI בית השקעות ל"פרשת אורנג'", הפרשה הזו מסרבת לגווע, משום שהכוחות האנטישמיים והכלכליים חזקים יותר מכל הגיון.

בצרפת פורסמה בשעות הצהריים הודעה, שאורנג' החליטה לסיים את החוזה שלה עם פרטנר בישראל, חוזה שמאפשר לפרטנר להשתמש בשם המותג אורנג' לעוד 10 שנים.


חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר ואיציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר הנכנס (בתמונה) מוסרים: "לפרטנר הסכם ארוך טווח עם פראנס טלקום המעניק לפרטנר זכות שימוש בלעדית במותג orange בישראל.

בפרטנר לא התקבלה הודעה כלשהיא בדבר ביטול הסכם זה. יצוין כי לפראנס טלקום אין זכות לסיים את ההסכם מטעמי נוחות, לרבות כתוצאה משינוי המדיניות שלה בדבר הענקת רישיונות שימוש.

פרטנר רואה בחומרה רבה את התבטאויותיו האחרונות של יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל פראנס טלקום הפוגעות בערך המותג בישראל עליו מצווה פראנס טלקום לשמור, והיא שוקלת את מכלול האמצעים העומדים לרשותה. 

אנו מודים ללקוחותינו ולציבור בישראל על תמיכתם בפרטנר ועל כי אינם נותנים ידם לאלה המבקשים לפגוע במדינת ישראל ובחברות ישראליות". 

התייחסות אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר Sell Side בפסגות, על נושא פרטנר:

"סיום ההתקשרות מצד פרטנר יכול רק לייצר ערך
פרטנר משמרת שנים את המותג אורנג' ומשלמת תמלוגים לחברת אורנג' העולמית על הזכות לשימוש במותג. מנכ"ל אורנג' העולמית ייצר אתמול סערה כאשר טען, שהקשרים העסקיים עם ישראל מהווים לחברה בעיה.  

אז זהו, על איזה קשרים עסקיים מדובר? אין קשרים עסקיים, אין בעלות ואין שיתופי פעולה! הכל מתחיל ונגמר בעובדה, שפרטנר משתמשת במותג, שבספק רלוונטי לגביה. משלמת עבור השימוש בו מיליוני שקלים בשנה, שמידי שנה הם הופכים להיות יותר ויותר רלוונטים לנוכח ההתכווצות הדרמטית ברווחיות. לכן, כשבוחנים את הסוגיה, באמת לא ברור על מה הסערה? לא ברור בכלל למה צריכה החברה להמשיך ולשלם עבור המותג.  

חברות הסלולר נמצאות זה זמן רב במלחמת הישרדות כתוצאה מהתגברות התחרות בענף. 

זירת ההאבקות של חברות הסלולר עברה בשנים האחרונות לזירת המחיר עם כניסתן של ספקיות התקשורת החדשות. במקביל, יצרניות המכשירים, עם פיתוח הטלפונים החכמים, משכו את השטיח מתחת לרגלי חברות הסלולר בכל העולם ונטלו מהן את היכולת לבדל את עצמן האחת מהשניה באמצעות מתן שירותים עודפים, שיכלו למעשה לחזק את המותג. 

המעבר למלחמת מחירים והיותן של חברות הסלולר צינור להעברת קול ואינטרנט, החלישה בשנים האחרונות את ערך המותג של החברות בשוק. שיעור הנטישה בין החברות עלה באופן משמעותי והמנויים כיום עוברים בין החברות בהתאם למבצעים ולרמות המחירים וללא קשר לשם המותג של החברה. 

היחלשות ערך המותג מייתרת בעיננו לחלוטין את הצורך של חברת פרטנר במותג אורנג', בפרט לנוכח העובדה כי אנו מעריכים, שהצרכן הסופי אינו רואה ערך מוסף ויכולת עודפת כתוצאה מקשר כזה או אחר עם החברה העולמית, אם בכלל הוא מבין אותו. 

חברת הסלולר פרטנר/אורנג' מוכרת לקהל הישראלי כחברת פרטנר, אנו לא רואים פגיעה או נזק במידה והחברה תחליט להתנתק מהמותג העולמי.

בדיוק להפך, בעידן בו המותג נשחק מאוד והחברות נאבקות בזירת המחיר בלבד, סיום ההתקשרות מצד פרטנר וביטול הסכם, שנסגר למשך עשר שנים, יכול רק לייצר ערך (אם כי כנראה לא רב) בעידן של הפחתת העלויות ומהלכי התייעלות". 

הערת העורך: אני סבור שאין להקשיב לכל הקוראים לפרטנר לוותר מיוזמתה על המותג אורנג'. אלו "קריאות אחיתופל" שלא מבוססות על איזו הבנה כלכלית ו\או משפטית בנושא. ויתור מרצון על מותג יכול להיעשות רק מעמדה של חוזק, ולא מעמדה של חולשה. דהיינו: אם פרנס-טלקום תציע פיצויים לפרטנר תמורת ויתור על המותג, רק אז - יש על מה לדבר.. 

 
לוגו Orange
ברוגז עם אורנג'



 
 
Bookmark and Share