Telecom News - היעד: ברזיל, מדינה של 200 מיליון תושבים שמחפשת טכנולוגיות ישראליות

היעד: ברזיל, מדינה של 200 מיליון תושבים שמחפשת טכנולוגיות ישראליות

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> היעד: ברזיל, מדינה של 200 מיליון תושבים שמחפשת טכנולוגיות ישראליות
הברזילאים מחפשים מיזמים ישראליים, כמעט בכל תחום. זו אלטרנטיבה מתאימה מול הריצה של יזמים ישראליים אחרי השוק האמריקאי רווי התחרות והצפוף בסטארטאפים. משלחת ברזילאית בישראל מציגה וחושפת את הדרך לחדירה מוצלחת לברזיל.
מאת: אבי וייס, 8.6.15, 10:30לשכת המסחר ישראל-ברזיל

משלחת ברזילאית בכירה מבקרת בישראל כאורחת מינהל הסחר במשרד הכלכלה ולשכת המסחר והתעשייה ישראל-ברזיל. ביום 3.6 בבית HFN בבית אסיה בת"א, התקיים מפגש עם המשלחת במטרה לעודד חדשנות והשקעות בשותפות בין עסקים ומיזמים בישראל ובברזיל.

נציג הארגון Angels of Brazil, הארגון הברזילאי הגדול ביותר (שם) בתחום ההשקעות בחברות הזנק חשף את הנתונים והתחומים המועדפים ונתן טיפים מעשיים מניסיונו. חברת פנגו (Pango) הציגה את האתגרים בכניסתה לשוק הברזילאי. 

רועי רוזנבלט-ניר, (בתמרועי רוזנבלט-נירונה), יו"ר לשכת המסחר והתעשייה ישראל-ברזיל: "כיו"ר יחסית חדש של לשכת המסחר ישראל-ברזיל בכוונתי לבצע שינויים בפעילות ולפעול להבליט את התחום הזה, שלא זוכה לכותרות: יחסי המסחר בין ישראל למעצמה של דרום אמריקה: ברזיל.

יש לנו קבוצה של אורחים חשובים, שהגיעו מברזיל ובראשם ד"ר ג'אימה בלאי, יו"ר לשכת המסחר ברזיל-ישראל, שזה הארגון התאום שלנו בברזיל. יש לשנינו שיתופי פעולה מאוד הדוקים ורבי שנים.

המטרה שלנו להציג לשני הצדדים מה שהם לא יודעים ולא מכירים אחד על השני. הברזילאים לא יודעים מה יש לישראל כמדינת הייטק להציע ואנו כישראלים לא יודעים מה יש לברזיל, מדינה ענקית כל כך, להציע לנו. לכן, המפגשים ההדדים חשובים לקידום יחסי המסחר בין המדינות. במיוחד, כשכעת ברזיל מחפשת טכנולוגיות חדשות כדי לסייע לה, בין היתר, לצאת מהמשבר הכלכלי אליו נכנסה. 

אני קורא לכל מי שמעוניין להגיע לשוק הברזילאי להצטרף ללשכה, לקחת חלק בפעילויות שלנו. אנו מבטיחים להגביר את קצב האירועים והפעילויות שלנו, כדי לחשוף את השוק הברזילאי לעולם היזמות הישראלי". 

ד"ר ג'אימה בלאי, (בד"ר ג'אימה בלאיתמונה), יו"ר לשכת המסחר ברזיל-ישראל: "בשבילי זה כבוד גדול להיות בישראל, בין שותפים וחברים ואני מרגיש, שאני כרגע נמצא במצב, שבו יש לי סיכויים טובים להצליח במשימות של הלשכה שלנו. 

ברזיל היא שוק ענק, שוק שמחפש טכנולוגיות, במיוחד טכנולוגיות עילית, שחוסכות כסף בכל תחום. מה שיש בישראל זו הזדמנות עבור ברזיל, זו ממש הזדמנות עצומה, כי ברזיל עוברת משבר כלכלי זמני ומחפשת את הדרכים לצאת ממנו.

דווקא עכשיו זה הזמן המתאים לכניסה של יזמים ישראליים לברזיל, כי בברזיל מחפשים פתרונות טובים יותר ממה שיש שם כיום.

אנו נסייע לכל הזדמנות עסקית של יזמים ישראליים הרוצים להיכנס לברזיל. יש לנו כבר קשרים מצוינים עם כמה סטארטאפים ואני מעודד אותם ומחבר אותם לחברות הגדולות ביותר, לבנקים הגדולים ביותר הקיימים בברזיל. ראשי התעשייה הגדולים ביותר חברים בלשכה שלנו, והקשרים הישירים הללו מביאים ערך לכל יזם.

בהזדמנות זו אני מעוניין לחדד גם את נושא ההדדיות. חשוב לשמור על הדדיות ביחסי מסחר בין מדינות. כיום המצב הוא, שיש פי 3 יבוא מישראל לברזיל מאשר ייצוא מברזיל לישראל. מצב כזה לא טוב ליחסי המסחר ואני סבור, שיבואנים ישראלים יכולים למצוא שפע של מוצרים וסחורות טובים, שניתן להביא מברזיל לישראל". 

חנן חביב, שותף, HFN: "הברזילאים הם כמו הישראליים: 'חושבים מחוץ לקופסה'. הם מאוד חביבים ופתוחים ואפשר להיות איתם חברים די מהר. לכן, נוח וקל לעשות איתם עסקים, למרות פערי השפה והרגלי ניהול עסקים בברזיל". 

בועז אבועז אלבראנסלבראנס, (בתמונה), הנספח המסחרי הישראלי בסאו-פאולו, ברזיל: "מנסיוני, ישראלי וברזילאי הופכים לחברים תוך 2 שניות. אולם, במבט ארוך טווח, יש לנו שונות במבט העסקי.

המטרה שלי: לסגור את הפער הזה, בעיקר במצב בו הסכמים בברזיל לא זזים בקצב ובזמן שאנו הישראלים מצפים לו.

בין ישראל לברזיל יש הסכמים ייחודיים, ואנו, במשרד הכלכלה, מסייעים לייצוא עם 'כסף חכם', בהיקף של 52 מיליון ש"ח, שחולקו ב-2014 לחברות, שהציגו תכניות פריצה לשווקים חדשים.

בנוסף, יש לנו תכניות של מאגדים ותכניות להתאמת מוצרים לארץ היעד. יש לישראל ולברזיל 2 הסכמי מו"פ חתומים, כך, שיש דרך טובה להיכנס לברזיל דרך ההסכמים הללו. אני מזמין את כל מי שרוצה להגיע לברזיל להיעזר בידע וביכולות שלנו. 

אחד הדברים החשובים ביותר: הצורך להיות נוכח בברזיל. המגע האישי בברזיל מאוד חשוב. אני לא מכיר כמעט הסכמים ופעילויות, שנוצרו מהתכתבות באימייל או בטלפון.

הברזילאים, בגלל המצב הכלכלי המיוחד בו הם נתונים, מחפשים פתרונות, שחוסכים כסף. בכל תחום.

ישראלים, שיש להם פתרונות כאלה, מוזמנים לפנות לשוק של ברזיל ונעזור להם להצליח שם". 

עו"ד רודריגו מנזס, (בתמונה),עו"ד רודריגו מנזס נציג Angels of Brazil ופעיל בעולם היזמות הברזילאי: "בברזיל, די בדומה למה שיש בישראל, יש אקוסיסטם שלם להשקעות בתחום היזמות. כמובן, שזה לא מפותח כמו המצב בישראל, אבל אנו בכיוון הנכון. לכן, יש לישראלים הרבה מה להציע לברזילאים בעת הזו. 

בברזיל יש כ-20 קרנות הון-סיכון (VC) וכמה VC בינלאומיים. יש השקעות רחבות מחברות ענק דוגמת: אינטל, קוואלקום, מיקרוסופט, גוגל, טלפוניקה ועוד. יש כמה קבוצות של אנג'לים, שהגדולה ביותר Anjos do Brasil נולדה, בין היתר, מיוזמתי. יש בברזיל כמה פארקים של הייטק, אבל לא בהיקפים, שראיתי כאן בישראל.

יש בברזיל תחילת תהליך של אינקובטורים ואקסלרטורים, יש כבר כ-20 מרכזים כאלה. הממשלה מעודדת זאת והקימה כמה תכניות עידוד יזמות משלה. ב-2014 החלה בברזיל תכנית לעידוד סטארטאפים. זה כולל סטארטאפים זרים אם הם נכנסים לאקסלרטור בברזיל. הממשלה גם מקצה כסף לתכנית מנטורינג ממשלתית לסטארטאפים, תכנית ממש מעולה. סך ההשקעות בכל הערוצים בתחום היזמות בברזיל עומד על כ-40 מיליארד דולרים. 

התחומים המובילים, שבהם מחפשים יכולות ומיזמים בברזיל:
א. עסקים ועולם החקלאות.
ב. מוצרי תוכנה לארגונים ולעסקים גדולים.
ג. פתרונות בתחום הגז והנפט.
ד. תחומי הביוטק. 
ה. תחילת התפתחות במיזמים לעולם החינוך, לעולם הבריאות, במוצרים לבית, לתחום המים ולתחום האנרגיה. 

מה שמחפשים בעיקר בברזיל: מודלים עסקיים חדשים לפעילויות קיימות וחדשנות בכל תחום. דוגמה אחת מני רבות: למרות שברזיל שופעת במים, בגלל שנת בצורת התחילו לגלות, שיש בזבוז אדיר של מים בצנרת ההפצה של מים ברחבי ברזיל. עשרות אחוזים של הפסדים. מי שיביא פתרונות מתקדמים לתחום הזה, יכול להצליח. לכן, השוק הברזילאי מחפש כיום שירותים טובים יותר בכל תחום ומוצרים טובים יותר ממה שיש. 

מבחינת הסביבה העסקית: ברזיל היא מדינת חוק ויש בה מערכות להגנה על נכסים אינטלקטואליים - IP. לעומת זאת, יש בברזיל הרבה מאוד ביורוקרטיה, וחייבים ללמוד לחיות עם זה. זה מביא הרבה פרנסה לעורכי הדין. גם תחום המיסוי מאוד מסובך ואסור להתמודד איתו לבד בלי מומחים לתחום. 

אני מאמין, שברזיל יכולה להיות אלטרנטיבה מצויינת להתמקדות בארה"ב הקיימת כיום בעולם היזמות הישראלי. בארה"ב יש תחרות עצומה. זה לא 'חלל ריק' עבור הישראלים. לעומת זאת, אנו מדינה הזקוקה לטכנולוגיות ולכן אני קורא לישראלים להגיע לברזיל, עם הכנה נכונה. ברזיל היא גם שער לשאר מדינות דרום אמריקה.

אני גם מאמין, שיזמים בתחילת דרכם יכולים להתנסות עם טכנולוגיות חדשות מול השוק יותר בקלות בברזיל, מאשר התנסות כזו בארה"ב, שבה יש צפיפות ותחרות עצומה, עם חסמי כניסה משמעותיים ויקרים ביותר, מול חסמי הכניסה לברזיל". 

מעוז טננבאום, (בתמעוז טננבאוםמונה), סמנכ"ל פנגו: "אנו עושים עסקים בברזיל. זו לא הייתה החלטה קלה להיכנס לברזיל, אחרי שכבר נכנסנו לכמה מדינות ברחבי העולם.

ביצענו מחקר שוק וחשבנו, שיש לנו פתרונות גם לשוק הברזילאי. כיום, אנו עדיין בשלב של בחינת השוק והתקנות ברמת בטא, כדי לראות מהי הדרך הנכונה להצליח בשוק הברזילאי. היו לנו כבר כמה הצלחות קטנות בערים לא גדולות בברזיל.

הדבר החשוב ביותר שלמדנו: לבחור את השותף המקומי, שמייצג אותך. השותף המקומי אמור לעשות הכל עבורך, מלבד הבאת הידע והטכנולוגיה המגיע מישראל.

ברזיל היא שוק ענק עם הזדמוניות ענקיות אבל עם בירוקרטיה בכל הרמות. מבחינתנו זה בעיקר ברמה העירונית. זה דורש המון סבלנות ושותפים מקומיים מתאימים, שיודעים לצלוח את כל מכשולי הבירוקרטיה של ברזיל. אני מאמין וזה הטיפ המרכזי שלי ליזמים, שעם שותף מקומי מוצלח, הדרך להצלחה בברזיל - מובטחת". 
 



 
 
Bookmark and Share